Gå til innhold

Hvor får man tak i nitrocellulose?


PBCyrus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Kan bli litt problem der. Har du prøvd å tenne direkte på røyksvakt krutt? For det er det du spør etter. Nitrocellulosens brennhastighet er trykkavhengig. Så dersom du tenner på det uten at det er i en lukket beholder får du ikke utviklet nok trykk til at det kan drive noe prosjektil. Dersom du lager en lukket beholder (Mortar) så oppnår du mest sannsynligvis å sprenge hele beholderen i trynet på deg selv.

 

For å vise hvor lite som skal til så trengs det bare ca 15,5 grain krutt av typen N110 for å drive ei 158 grains kule (ca 10-12 gram) i en .357 magnum.

 

 

+++ADVARSEL DETTE ER IKKE LADEDATA SOM MÅ BENYTTES TIL LADING AV PATRONER, JEG FRASKRIVER MEG ALT ANSVAR DERSOM NOEN ER DUMME NOK TIL Å PRØVE DENNE LADNINGEN. KAN MEDFØRE SKADE PÅ VÅPEN EIENDOM ELLER PERSON++++

 

var jeg deg hadde jeg heller latt prosjektet ligge og brukt mer tradisjonelle metoder for å lage potetkanon, som jeg tror er ulovelig :tease:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...
Kan bli litt problem der. Har du prøvd å tenne direkte på røyksvakt krutt? For det er det du spør etter.

 

Det var faktisk nesten det vi endte opp med å gjøre, bare med vanlig krutt.

Ble en småstygg øyeskade, men ikke 'no permanent.

 

Idioter, vi? Ja, muligens.

Lenke til kommentar
Bordtennisballer er laget av nitrocellulose, men dette er ikke nitrocellulose som brenner spesielt fort. Hvis du skal ha nitrocellulose som brenner fortere må du nok satse på å få tak i nitrocellulosebasert pistolkrutt eller å nitrere cellulose selv.

Bortennisballer brenner bra da, spess om man stikker hull på dem :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...