Gå til innhold

Prostitusjon, hva syns du?


Anbefalte innlegg

Det finnes flere grunner til at kvinner prostituerer seg. Noen har et valg, andre har det ikke.

De albanske, russiske, latviske, polske, negerianske .. kvinnene har etter min mening ikke noe valg. De er blitt lurt hit, fra sitt hjemland, i håp om feks. en lysere fremtid (som jeg tror Haltan nevnte, har ikke lest hele tråden), kidnapping kan også være årsaken for at de har endt opp der de er i dag.

Denne gruppen har som oftest en "sjef" eller med andre ord en hallik, som kontrollerer dem.

 

Andre selger kroppen sin for å klare seg gjennom dagen. Mat, drikke, narkotika, bopel osv.

 

Mens den tredje gruppen har det som en deltids jobb. Dvs. de har ingen halliker som kontrollerer dem, de er ikke avhengige av narkotika. Dem lever på å selge kroppen sin, akkurat som jeg lever av å jobbe på kiwi, økonomisk sett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mitt syn på saken er at så lenge prostitusjon gjøres på en skikkelig og vennlig måte, er det bare bra for samfunnet. å være prostituert, ser jeg ikke som galt, med mindre man gjør det fordi man trenger penger til å overleve. da bør man se etter noen som kan hjelpe.

burde være skikkelige organisasjoner og slikt for prostituerte, med skikkelige sikkerhets-systemer og vakter osv.

 

 

 

 

 

 

det er faktisk en grunn til at prostitusjon er verdens eldste yrke...

Lenke til kommentar
det er faktisk en grunn til at prostitusjon er verdens eldste yrke...

Det er det nok ikke, men jeg ser poenget ditt.

 

Og at det finnes en årsak forsvarer ingenting. At prostitusjon har forekommet i de aller fleste samfunn med eiendomsrett kommer av at enkelte menn ikke er fornøyd med å ta seg en ronk og vil heller kjøpe seg ett knull enn å voldta noen.

Lenke til kommentar

For det første tror jeg at hvis det hadde blitt lovlig med prostitusjon, så hadde det vært veldig vanskelig å kontrollere om de gjorde det her frivillig, eller om de hadde en eller annen hallik som sto og telte sine 70%.

De fleste jobber ikke rent frivillig, og jeg synes det blir galt hvis vi skal gjøre det lovlig, slik at de kan bli misbrukt enda mer.

Lenke til kommentar
For det første tror jeg at hvis det hadde blitt lovlig med prostitusjon, så hadde det vært veldig vanskelig å kontrollere om de gjorde det her frivillig, eller om de hadde en eller annen hallik som sto og telte sine 70%.

De fleste jobber ikke rent frivillig, og jeg synes det blir galt hvis vi skal gjøre det lovlig, slik at de kan bli misbrukt enda mer.

Å kriminalisere horekunden er ikke den endelige løsningen. Å kriminalisere den prostituerte er ett skritt i feil retning.

 

For å få bukt med prostitusjon må man gi de prostituerte ett alternativ.

Lenke til kommentar
Bedre at de skal betale de enn å voldta folk.

Så du ser på prostitusjon som et virkemiddel for å unngå voldtekt. Da burde de prostituerte få en påskjønnelse fra samfunnet. Kanskje lønn etter statens lønnsregulativ. :roll:

Forsvarets prosidyre: "Tiltalte bor i en del av landet som ikke tilbyr prostitusjon, han bør derfor frifinnes for voldtekten han er tiltalt for."

 

Fra spøk til revolver:

Hallikene er skurkene her.

Lenke til kommentar

Generelt sett mener jeg at kvinner som ønsker og tilby seksuelle tjenester mot betaling skal få lov til det, men i tilfelle i ordnede former, de skal selvfølgelig skatte og tjenstene skal selvfølgelig være momspliktige. Samt at gatesalg bør forbys da dette forstyrrer bybildet. Annonsering bør bare forekomme i en viss type blader.

 

EDIT: jeg vet ikke helt om det er dette jeg mener, men det er en mulighet ihvertfall

 

EDIT2: tillegg til forslaget er vel at alle prostituerte må gjennomgå jevnlige helsesjekker for og kunne operer legalt.

Endret av Cera
Lenke til kommentar
Generelt sett mener jeg at kvinner som ønsker og tilby seksuelle tjenester mot betaling skal få lov til det, men i tilfelle i ordnede former, de skal selvfølgelig skatte og tjenstene skal selvfølgelig være momspliktige. Samt at gatesalg bør forbys da dette forstyrrer bybildet. Annonsering bør bare forekomme i en viss type blader.

hehe, det første jeg så for meg når jeg leste det du skrev, var en annonse fra Komplett`s Superweekend..rofl..

 

 

"Kjøp før søndag, og få 10% rabatt!"

Lenke til kommentar

Legaliser horevirksomheten, og la dem betale skatt, gi dem arbeidsrettigheter.

 

Staten oppretter bordeller.

Horer kan kun hore om de er tilknyttet et bordell.

For å bli tilknyttet et bordell så må man registrere seg og betale skatt

 

bingo. problemet løst.

 

Hmm

 

De som er horer kommer vel i 3 kategorier, de som gjør det frivilligt (liten andel), de som gjør det pga av økonomi (stor andel), de som blir tvunget til det (stor andel).

 

Altså, narko er vel den vanligste årsaken til at noen blir horer. Staten bør innføre tvangsavrusing og opprette avrusningshjem. Dvs, er man narkoman e.l. så blir man sendt på klinikk, og blir der til man har fullført programmet.

 

Den andre årsaken er jo menneskesmugling. Hvordan gå løs på dem blir litt vanskeligt... vet ikke helt åssen det skal løses.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...