Gå til innhold

AthlonXP og skjulte krefter.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med et 333DDR hovedkort så kan du enten kjøre ram synkron med fsb (133 ddr blir 266 og 166ddr blir 333)

Eller fsb + pci som blir 133+33 altså 333ddr dersom du kjører på f.eks en XP2000.

 

Er det noen som har testet å kjøre MSI KT3, en kamerat prøvde men da han satte fsb opp til 166 så boota den ikkje.

Ja selfølgeli satta han mp til 9 (XP 1800)

Er det noen som har fått det til??

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-22 23:06, sigurdi skrev:

Er det noen som har testet å kjøre MSI KT3, en kamerat prøvde men da han satte fsb opp til 166 så boota den ikkje.

Ja selfølgeli satta han mp til 9 (XP 1800)

Er det noen som har fått det til??



Problemet med MSI kortet er at det ikke inkluderer en 1/5PCI divider. Dette resulterer i høye PCI og AGP hastigheter når dette kortet kjøres på 166MHz FSB. Det er mest sannsynlig det som stopper dere. (Dersom han har låst opp prosessoren riktig)

 

Det finnes en beta bios til MSI kortet som inkluderer de korrekte dividorene. Dette er en indikasjon på at det snart kommer en offisiell bios med støtte for dette.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-23 10:06, olaeirik skrev:

Lurte på en liten ting her..


I den artikkelen øverst justerer man FSB... ikke sant? til 166 mhz. Hvorfor må da CPU-en være ulåst? Man skal jo ikke justere multiplier samtidig eller?



 

Hvis du har en XP1800 så går den på 11,5 x 133MHz = 1533MHz.

 

Med en FSB på 166MHz så ville regnestykket sett slik ut: 11,5 x 166MHz = 1909MHz

 

Dette vil ikke en XP1800 klare uten ekstrem kjøling.

Derfor trenger man en ulåst prosessor.

 

Quote:


Ville dere ha økt spenning på prosessor samt

RAM eller lignende når FSB økes til 166 MHz?


 

Ja, hvis kombinasjonen av FSB og multiplikator kjører prosessor langt over spec, så ville jeg satt opp spenningen litt.

Ville samtidig gitt litt mer på minnet også.

 

 

 

 

For å få en liten pekepinn på hvordan dette med CPURAM påvirkes med kjøring synkronasynkront så kan Dere ta en titt på den siste testen vi har tatt for oss. Det er ett Epox 8K3A+ som vi blant annet viser grafisk hvordan kjøring av synkront/asynkront påvirker minnescoren i SiSoft Sandra

 

_________________

Teknisk Uansvarlig @ Slapps_anime1.gif

 

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: jason på 2002-05-23 10:30 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Problemet med MSI kortet er at det ikke inkluderer en 1/5PCI divider. Dette resulterer i høye PCI og AGP hastigheter når dette kortet kjøres på 166MHz FSB. Det er mest sannsynlig det som stopper dere. (Dersom han har låst opp prosessoren riktig)


Det finnes en beta bios til MSI kortet som inkluderer de korrekte dividorene. Dette er en indikasjon på at det snart kommer en offisiell bios med støtte for dette.


 

Tull, den biosoppdateringen til msi kt3 er ikke mye beta. Den er ute i ordentlig version, bare og bruke msi live update. 1/5 divideren slår inn ved 152fsb og oppover

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-23 11:47, Glassius skrev:

Quote:


Problemet med MSI kortet er at det ikke inkluderer en 1/5PCI divider. Dette resulterer i høye PCI og AGP hastigheter når dette kortet kjøres på 166MHz FSB. Det er mest sannsynlig det som stopper dere. (Dersom han har låst opp prosessoren riktig)


Det finnes en beta bios til MSI kortet som inkluderer de korrekte dividorene. Dette er en indikasjon på at det snart kommer en offisiell bios med støtte for dette.


 

Tull, den biosoppdateringen til msi kt3 er ikke mye beta. Den er ute i ordentlig version, bare og bruke msi live update. 1/5 divideren slår inn ved 152fsb og oppover

 

Det er jo ikke nødvendigvis tull fordi du kan laste den ned med live bios updaten. Det viser isåfall at den omdiskuterte divideren omsider er inkludert i den offisielle biosen! Det er jo nettopp dette jeg skriver"Dette er en indikasjon på at det snart kommer en offisiell bios med støtte for dette" At den nå er tilgjengelig bekrefter jo bare det jeg skrev.

 

Den er forresten enda ikke tilgjengelig for "normal" nedlasting på http://www.msi.com.tw, i skrivende stund er siste vet versjon 5.3 som er siste versjon (datert 10. april).

Lenke til kommentar

Quote:


byggeren skrev (2002-05-23 12:54):

Quote:


Den 2002-05-23 11:47, Glassius skrev:

Quote:


Problemet med MSI kortet er at det ikke inkluderer en 1/5PCI divider. Dette resulterer i høye PCI og AGP hastigheter når dette kortet kjøres på 166MHz FSB. Det er mest sannsynlig det som stopper dere. (Dersom han har låst opp prosessoren riktig)


Det finnes en beta bios til MSI kortet som inkluderer de korrekte dividorene. Dette er en indikasjon på at det snart kommer en offisiell bios med støtte for dette.


 

Tull, den biosoppdateringen til msi kt3 er ikke mye beta. Den er ute i ordentlig version, bare og bruke msi live update. 1/5 divideren slår inn ved 152fsb og oppover

 

Det er jo ikke nødvendigvis tull fordi du kan laste den ned med live bios updaten. Det viser isåfall at den omdiskuterte divideren omsider er inkludert i den offisielle biosen! Det er jo nettopp dette jeg skriver
"Dette er en indikasjon på at det
snart
kommer en offisiell bios med støtte for dette"
At den nå er tilgjengelig bekrefter jo bare det jeg skrev.

 

Den er forresten enda ikke tilgjengelig for "normal" nedlasting på
, i skrivende stund er siste vet versjon 5.3 som er siste versjon (datert 10. april).

 

 

1/5 divideren på det kortet funker med alle bioser, også den første. Posta linken til en fyr på forumet til amdmb.com som hadde en sånn dings som sjekka hvos høy MHz PCI kjørte på, og den slår inn på 152 MHz uansett bios.

 

Jeg har testa det sjøl forresten, kjører 175 MHz fsb stabilt uten å ha flasha bios. Tviler på at pci korta mine ville greid 43,75 MHz...

Lenke til kommentar

har jeg sjangs til å få dividere på mitt hovedkort?

 

har ikke sett noe i min nåværende bios (1004)

 

det er sikkert ikke så mye forskjell på mitt asus a7v-266 og a7v-333?

 

altså har jeg mulighet for dividere, eller må jeg ha sinnsyk mhz på pci og agp porta? og harddisk for den sakens skyld..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-23 11:47, Glassius skrev:

Quote:


Problemet med MSI kortet er at det ikke inkluderer en 1/5PCI divider. Dette resulterer i høye PCI og AGP hastigheter når dette kortet kjøres på 166MHz FSB. Det er mest sannsynlig det som stopper dere. (Dersom han har låst opp prosessoren riktig)


Det finnes en beta bios til MSI kortet som inkluderer de korrekte dividorene. Dette er en indikasjon på at det snart kommer en offisiell bios med støtte for dette.


 

Tull, den biosoppdateringen til msi kt3 er ikke mye beta. Den er ute i ordentlig version, bare og bruke msi live update. 1/5 divideren slår inn ved 152fsb og oppover

 

Er det Live Update på mitt HK? Så det sto Live BIOS i omtalen av kortet. Og hvordan funker den?

 

_________________

MSI K7T266 PRO2-RU :grin:

XP 1700+ @ 2000++ (153 i fsb) m/Swiftech MCX462B :grin:

ATI Radeon 8500 litt klokka.. :grin:

256MB TwinMOS PC2100 CL2 (306MHz DDR) :grin:

WD 100GB 8MB cache :grin:

16x dvd, 16x brenner :grin:

Chieftec Dragon Big Tower :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: Nostradamus på 2002-05-25 17:14 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-25 17:11, Nostradamus skrev:


_________________

MSI K7T266 PRO2-RU
:grin:
XP 1700+ @ 2000++ (153 i fsb) m/Swiftech MCX462B
:grin:
ATI Radeon 8500 litt klokka..
:grin:
256MB TwinMOS PC2100 CL2 (306MHz DDR)
:grin:
WD 100GB 8MB cache
:grin:
16x dvd, 16x brenner
:grin:
Chieftec Dragon Big Tower
:grin:



 

Du liker datan din du ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...