Gå til innhold

xp på C og programfiler på D


Anbefalte innlegg

jeg har partisjonert slik at jeg har bare xp og microsoft software på c.innstalerte programmer legger jeg på d.

problemet er at installasjonene ikke legger seg i mapper slik som progamfiler på c.de første innstallasjonene liger hulter til bulter rundt på d og ikke er det helt konfliktfylt heller.na har jeg begynt å lage mapper som jeg innstallerer programmene i.

hvordan skal dette egentlig gjøres? er det mulig påm en eller annwn måte og flytte/KOPIERE PROGRAMFILEN fra c til d ?

de programmene som ble innstalert i ny mappe, ckan ikke forandres navn på for da finner ikke xp mappen.

så nå har jeg d full av ny mappe 2 3 4 5 osv.

hva med eksempelvis norton og tweak xp,win sip ol,bør ikke de ligge sammen med operativsystemet??

primert ønsker jeg å bare ha microsoft på c,men funker det?????

 

opera ruler

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei jeg har ikke flyttet på innstallerte programmer.men når jeg innstallerer på d så ligger filene spredt utover hele disken.innstalleringen lager ikke mapper slik som på programfiler i c.

så nå har jeg beynt å lage mapper på d som jeg innstallerer spesifikke programmer i.men det er jo så tungvindt.finnes det noen som vet en bedre måte å gjøre det på.jeg forsøkte å skifte navn på mapper i d etter at de var innstallert i "ny mappe" ville kalle mappene det programmet som er i dem. men det taklet ikke xp.

DET JEG ØNSKER Å VITE ER OM DET FINNES EN MÅTE Å FÅ FRAMTIDLIGE INNSTALLASJONER TIL Å LEGGE ALLE FILENE AUTOMATISK I EN MAPPE PÅ D,MED NAVN PÅ MAPPEN RELATERT TIL INNHOLDET!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar

Hei.

 

Er ikke helt sikker på om jeg har forstått problemet ditt, men jeg tror du vil at det skal være en DEFAULT mappe på D: som alle programmene blir innstallert under...

 

Denne veiledningen tar utgangspunkt i Windows XP Pro engelsk version.

 

Hvis dette stemmer kan du prøve å gjøre følgende :

 

!!! GJØRES PÅ EGET ANSVAR - Å ROTE I REGISTERET KAN FØRE TIL AT WINDOWS SLUTTER Å VIRKE - ER DU USIKKER...IKKE GJØR DET !!!

 

1. Gå inn i regedit - [sTART]-[RUN] skriv REGEDIT og trykk OK.

2. Trykk på : HKEY_LOCAL_MACHINE

3. Trykk på : SOFTWARE

4. Trykk på : Microsoft

5. Trykk på : Windows

6. Trykk på : CurrentVersion

 

Under CurrentVersion finner du en post som heter : ProgramFilesDir. Denne posten har følgende VALUE : C:Program Files.

 

Hvis du forandrer denne VALUE'N til : D:Program Files, vil Windows XP foreslå at hver gang du innstallerer et nytt program så legges det under denne mappen på D:. Mappenavnet kan egentlig være hva som helst men jeg vil anbefale deg å bruke det som er der fra før.

 

Denne lille tweaken gjør at Windows flytter Program Files adressen i registeret fra C: til D: og du bør derfor også KOPIERE Program Files mappen fra C: til D:.

 

!!! DETTE GJØRES SOM SAGT PÅ EGET ANSVAR !!!

 

 

Ikke sikker på om dette løser problemet ditt. Hvis ikke så gjorde jeg jo et forsøk :smile: Lykke til.

 

-Neo

 

[ Denne Melding var redigert av: NeoTech på 2002-05-21 23:51 ]

Lenke til kommentar

vet ikke om det går, men i Tweakui har du også en slik funksjon, som gjør at du kan velge hvilken mappe "program files" egentlig skal være. I tillegg kan du velge hvor "favorites" og div. andre mapper skal være...

 

hvis man ikke vil gå inn i registry og slikt...

 

bertie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...