Gå til innhold

Passer kjøleren til mitt grafikkort?


.Marcus

Anbefalte innlegg

Vel, jeg har en Sapphire Atlantis Radeon 9600 Pro Ultimate Edition, og den er jo vifteløs, og kanskje en dårlig løsning når det gjelder overklokking. Men det som er problemet er at det er 2 ribber (en fremme og en bak) som er koblet til hverandre ved hjelp av en heatpipe. Jeg har funnet en kjøler som passer til 9600 Pro, men det står ingenting om Ultimate Edition (vet ikke helt hvorfor det heter Ultimate edition da XT versjonen er bedre). Tror dere at det ordner seg?

 

Her er grafikkortet:

 

http://www.sapphiretech.com/vga/9600proult.asp

 

Her er kjøleren:

 

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ARCOLVGASIL

 

Håper noen kan hjelpe :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Passer den kjøleren til Sapphire R9800PRO, og er den bra? Andre som e bedre?

 

Et lite spørsmål til: Eg får bare 396 i core på kortet, har dette med varmen i kabinettet å gjøre?

Dess varmere kabinett dess varmere komponenter. slik er det jo selvfølgelig. men viss du skal overklokke skillkelig bør du oppgradere vifte på skjermkort + en 80-120 mm vifte bak og foran i kabinettet som sørger for luftgjennomstrømning i kabinettet + bedre kjøling.

 

Hvis du går inn på en av de tre linkene på de andre postene (en link på min første post og to linker på Henrik2k sin) der finner du alle kjølerne i serien og det står det hvilke kort som passer til kjøler.

Endret av Hubman
Lenke til kommentar

PCxray: ja den passer 9800pro, kanskje den beste kjøleren til 9800pro. den fungerer litt som en kabinettvifte og er enkel og meontere.(mulig de nye silencerene er noe bedre men du får ikke klokka noe mere alikevell)

 

Hubman: 9600 ultimate edition er vel egentlig det samme som "golden sample" altså laget av bedre wafer så den kan kjøres på litt høyere hastigheter, i tillegg har den en annen kjøler og koster mere. den burde vel passe ja.

 

Edit:svarer jeg på alle postene til hubman?

Endret av TrulZern
Lenke til kommentar
Hubman: 9600 ultimate edition er vel egentlig det samme som "golden sample" altså laget av bedre wafer så den kan kjøres på litt høyere hastigheter, i tillegg har den en annen kjøler og koster mere. den burde vel passe ja.

 

Edit:svarer jeg på alle postene til hubman?

Mener du den med stor ribbe (versjon 3) eller de to som Henrik2k foreslo. har tenkt å flekke av kjøleren for å måle litt om den passer (er en "bruksanvisning" på siden)

 

ja, du svarer vel på nesten alle spørsmålene mine tenker jeg.

Lenke til kommentar
Hubman: 9600 ultimate edition er vel egentlig det samme som "golden sample" altså laget av bedre wafer så den kan kjøres på litt høyere hastigheter, i tillegg har den en annen kjøler og koster mere. den burde vel passe ja.

 

Edit:svarer jeg på alle postene til hubman?

Forskjellen er at Ultimate Edition er vifteløs. (slik er det vertfall på R9800 Pro)

Lenke til kommentar

Trulzern:

 

Nei kabbiset er stort nok det, og dessuten så passa kjølern ganske så godt (etter mine øyer)

 

ptv-:

 

Helt rett Ultimate Edition er vifteløst. fattern kjøpte det til meg fordi han ville at jeg skulle ha et rolig kabbis og ble litt sur da jeg stappet inn 2 vifter til for sirkulasjonens skyld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...