Skikongen Skrevet 26. oktober 2004 Skrevet 26. oktober 2004 Hei, Jeg har nylig fått oppgradert min PC fra W2K til XP. Loadset'et inneholder ikke MSN Messenger. Når jeg skal installere denne får jeg beskjed om at maskinen er sperret for automatiske oppdateringer eller noe slikt. Jeg har administrasjonstilgang på min maskin - spørsmålet blir da om noen kjenner til hvordan jeg slår av sperren som ligger i XP for så å slå den på igjen etter at MSN Messenger er installert. Takker for svar.
Skikongen Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Skrevet 26. oktober 2004 Presisering: Ved installering får jeg først feilmeldingen: "Error writing to the file: C:\Program Files\MSN Messenger\lisence.rtf. Verify that you have access to that directory." Jeg har prøvd å gå inn på katalogen og fjerne "Read Only" på attributes uten at dette synes å hjelpe. Deretter får jeg feilmeldingen: "MSN Messenger setup has failed with the error code: '1603' Please go to the MSN Messenger Web site and download the software from there." (og det er nettopp det jeg har gjort opptil flere ganger...) Håper noen har tips på hvordan dette kan fikses!
Znoken Skrevet 26. oktober 2004 Skrevet 26. oktober 2004 Prøv som beskrevet da skal du få den til og virke... 1) Click Start > Run 2) Type msiexec /unreg and press enter and wait until it appears to have finished. 3) Go back to Start > Run 4) Type msiexec /regserver and press enter. 5) Try to install MSN Messenger 6 again. Good luck!
Skikongen Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Denne har jeg prøvd - skulle ønske det funket... EDIT: Har også funnet ut at katalogen c:\Program Files\MSN Messenger er tilgangsbegrenset eller noe. C:\Program Files\MSN Messenger is no longer accessible Access denied. Hater å ikke ha tilgang - spesielt når jeg har administrasjonsrettigheter på maskinen... Endret 26. oktober 2004 av Skikongen
Znoken Skrevet 26. oktober 2004 Skrevet 26. oktober 2004 Kan jo også være mulig du har noe spyware på pc`n din som stopper msn din...Prøv og kjør en ad-aware scan eller pestpatrol eller noe og se om det kan hjelpe deg...
Skikongen Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Skrevet 26. oktober 2004 - issue solved - Fant ut at it-avdelingen hadde lagt tilgangsbegrensning på MSN Messenger katalogen. Måtte inn i security properties og definere mitt ownership til katalogen. Vips så funket det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå