Gå til innhold

Hvordan bruke BIN filer.


bachmann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579
haha så du \dere tror det er lovlig filer- enda fler naive sjeler

 

Haddet det vært det, haddet han garnatert vist hva det var-det sier jo alt å det forstår du også

Kanskje du også burde laste ned et image, av en ordbok f. eks.

 

:w00t:

Lenke til kommentar
Kanskje du også burde laste ned et image, av en ordbok f. eks.

 

Er nokk desverre copyright på det som alt annet, det er det som er litt av problemet i dag, vi glemmer de grensene. LIke ulovlig å lage image av ord bok som et spill når det er snakk om distribuering over nett

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Det er lovt til å kopiere til eget bruk (så lenge du har orginalen(ett eller annet i den duren)). Og du bruker .bin filer til å lage image-filer for å lagre cd-er rett på pc-en

Joda, men ta må du ta kopien selv med et program. Og da vet du hvordan du skal bruke *.bin-filer, ettersom du har laget den selv. Noe trådstarter åpenbart ikke har gjort.

 

Man skal ikke være så godtroende at man blir blind heller.

Lenke til kommentar

Av lite annet å hakke på så er det helt greit for meg at dere nedlater dere så pass mye at dere begynner å angripe slike ting, mobbing på barneskole nivå, hurra til dere

 

Joda, men ta må du ta kopien selv med et program. Og da vet du hvordan du skal bruke *.bin-filer, ettersom du har laget den selv. Noe trådstarter åpenbart ikke har gjort.

 

Man skal ikke være så godtroende at man blir blind heller.

 

Nettop

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Av lite annet å hakke på så er det helt greit for meg at dere nedlater dere så pass mye at dere begynner å angripe slike ting, mobbing på barneskole nivå, hurra til dere

 

Joda, men ta må du ta kopien selv med et program. Og da vet du hvordan du skal bruke *.bin-filer, ettersom du har laget den selv. Noe trådstarter åpenbart ikke har gjort.

 

Man skal ikke være så godtroende at man blir blind heller.

 

Nettop

:cry::thumbdown::ohmy::hmm::ermm: :!:

Lenke til kommentar

simalarion: Du trenger ikke være så negativ til de andre i tråden her og til bruken av filformatet .bin . Filformatet er like lovlig som .txt selv om både .txt og .bin potensiellt kan inneholde materiale som det ikke er lov til å distribuere fritt.

 

Så lenge vi snakker om .bin formatet på generell basis eller det presiseres at det er snakk om lovlige kopier av noe så gjør det ikke meg noe om det er her i forumet. Hvis vi skulle forbudt all snakk om .bin så ville vi også måttet forby all prat om .txt fordi det også potensiellt kan ha et piratkopiert innehold.

 

Når det gjelder ordbøker så synes jeg dere skal slutte å legge inn dårlig skjult kritikk av skriveferdighetene til folk. Hold diskusjonen saklig og uten krangel om piratkopiering hvis dette ikke klart kommer frem. Da blir selvfølgelig tråden stengt og muligens sensurert.

 

PS. Det finnes sikkert også noen gratis ordbøker man kan laste ned. Jeg antar f.eks at det følger med en gratis ordbok til OS'et Skolelinux.

Lenke til kommentar

Her var det mye personangrep og mobbing.

 

Men en ting er sikkert. Det finnes garantert en flere lovelige bin-filer som er mulig å laste ned. Man trenger ikke å ha laget den selv for at det skal være lov.

 

Hva hvis jeg laget et cd-image av et freeware-program og la det ut på hjemmesiden min. Ville det da vært ulovelig? Ville alle forstå hva de skulle gjøre med cd-imaget? Jeg regner med at jeg hadde fått en del mail.

 

"Det er ikke mulig å åpne filen jeg lastet ned hos deg. Vennligst fiks"

 

eller

 

"Dust!!!! du har jo lagt opp en ubrukelig fil på siden din"

 

osv...

Lenke til kommentar
Poenget er nettop det at i denne saken er det helt klart, han har lastet ned en\fler bin filer uten å vite hva det er, legg to og to sammen!. Når du er så naiv at du spør om dette på et offisielt forum fortjener du å bli minnet på dette

Spiller det noen rolle hva DU TROR han har gjort? Spørsmålet han stilte var helt kurrant og han har på ingen måte gjort noe kritikkverdig.

Lenke til kommentar

simalarion: Jeg sier ikke at jeg er overbevist om at trådstarter driver med lovlige kopier ( det ville vært naivt), men jeg sier at det må være lov å diskutere bruken av .bin på generell basis og når trådstarter presiserer at det er snakk om lovlige nedlastede iso'er. (Jada, det finnes mange av de også, og det er ikke alltid like lett å vite f.eks hvilken iso som er hvilken CD i en gratis linux-distro)

 

Det er fint du har minnet på trådstarter om at ulovlige nedlastede filer ikke skal diskuteres her i forumet. Jeg tror han har fått det med seg nå og prater på mer generell basis.

Lenke til kommentar
Dere er nå notert å kan forvente politi anmeldelse, hvor naiv kan man bli når man tar opp dette på et offisielt forum

Errr... hallo? Det er absolutt ingen bevis for at trådstarter har lastet ned noe ulovlig, og spørsmålet hans er så generellt som du kan få det. bin (binary) filer kan inneholde absolutt hva som helst. Bare fordi du tror du kanskje har en mistanke om at det er piratvare, så gir det deg ingen rett til å trakkasere ham, eller true med politianmeldelse (lol!).

 

Hvorfor annmelder vi ikke like godt alle som spør om hvordan winrar fungerer da? Alle vet jo at mye av piratvare kommer pakket med rar. Eller vi kan politianmelde alle som har CD-relaterte spørsmål, siden alle vet at masse piratvare og musikk blir brent på CD.

 

Hvorfor ikke bare annmelde tilfeldige folk som har gode datakunnskape på forumet her da? Statistisk sett så er det sikkert mange av dem som har piratkopiert noe en elller annen gang. Om du politiannmelder nok av dem, så treffer du sikkert noen eller hva? :p

 

Skjerp deg!

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...