SkapereN Skrevet 25. oktober 2004 Skrevet 25. oktober 2004 Mitt spørsmål er: Hvordan kan jeg bruke mange harddisker samtidig? Jeg har godt plass i toweret mitt, men jeg har kun plass til to/tre harddisker på hovedkortet, to IDE og en S-ATA. Så, hvordan kan jeg koble til et par harddisker til og fortsatt ha to cd-rom'er? Må jeg ha RAID? Controllerkort?
Musty Skrevet 25. oktober 2004 Skrevet 25. oktober 2004 raid er ikke nødvendig, men controllerkort er..
Blacksheep Skrevet 25. oktober 2004 Skrevet 25. oktober 2004 Du trenger ikke å benytte RAID, men du trenger kontroller-kort Feks : http://www.komplett.no/k/kc.asp?bn=10204 Her ser du litt av hva som finnes. Har du noe plan for hvor mye du vil bruke og hvor mange disker du ser for deg, får du sikkert gode tips om hvilke kontroller du bør kjøpe.
NERV Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 Har kjøpt et controllerkort, og har satt en gammel 120G HD. På de vanlige IDE portene har jeg en 120 G master og en 200 G slave. Når jeg starter maskinen finner controllerkortet HDn, men den dukker ikke opp i Windows (XP). Noen ideer?
MissCB Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 Vet ikke hva slags kort du har, men regner med at dette gjelder uansett kort..... Du må inn i DiskManagement og importere disken der før den vil vises i explorer.. Det var ihvertfall det jeg måtte med mine disker som er kobla på kontroller kortet :-)
NERV Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 Finner ingen importer mulighet. Jeg kan forandre bokstav eller formatere, men ikke importere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå