Gå til innhold

COAX...skal ha lydkort med det men hvilket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha et lydkort me COAX utgang men hvilket har det? vet at Audigy 2 har det men litt dyrt for meg... finnes det et billigere kort med koax enn Audigy 2 ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du tenker vel på SPDIF? Altså optisk utgang? Isåfall får du Chaintech AV-710 for 250,- på www.hovedkort.no . Kortet er skal være veldig bra i 2.1, vet ikke hvor bra det er i 4/5/7.1.

Endret av hasuwest
Skrevet

har lyst på et kort med både optisk og coax ut jeg... men har problemer med ogfinne et akseptabelt kort med det :(

Skrevet (endret)

Zoltrix Nightingale Pro 6 har hvertfall RCA ut/inn i tillegg til optisk ut/inn. De har det på Clas Ohlson, varenr 32-4018. Koster 449 kr.

Endret av Rikky
Skrevet

har sjekket litt rundt.. og det ser ut som coax er bedre enn optisk.. coax er riktig nok ikke så bra når det blir lengre enn 3 meter..

Skrevet

Hvorfor skal du absolut ha coax egentlig? Du kommer ikke til å merke noen forskjeld i lydkvalitet unansett. Dessuten tror jeg det er få kort man får med coax som det er noe kvalitet i og koster mindre enn Audigy 2.

Skrevet

nå må jeg også advare at jeg har hørt folk ødelegge innganger på forsterkere osv pga at de har kobla pcen direkte til forsterker med coax. med optisk er forsterker og pc elektrisk avskilt, men ikke med coax..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...