Gå til innhold

Brenne dvd i premiere pro


Anbefalte innlegg

Hei. er ny i premiere og har brent ut min første dvd uten å få et godt nok resultat.

Det var dårlig kvalitet på bildet og musikken som jeg hadde lagt til skurret. Jeg prøvde derfor 2 ganger til, men uten å få bedre resultat.

Lurer derfor på følgende. Er det noe spesielt jeg må gjøre før jeg brenner den ut? Den rendrer vel av seg selv og alt sånt når man trykker "record"?

Hadde vært flott å få svar på dette..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel mulig å brenne ut dvd gjennom premiere pro etter som det er et alternativ som heter "export to DVD". Spørsmålet var så enkelt som: Er det mulig å brenne en dvd med GOD kvalitet.

Bakgrunn for spørsmålet er at jeg har brent ut dvd, men kvaliteten var uakseptabelt dårlig.

 

Hvis det ikke er mulig å brenne ut dvd med god kvalitet lurer jeg på følgende:

Finnes det noen programmer for å brenne ut dvd som er lovlige å laste ned gratis fra internet? Og i såfall kan noen legge ut en link til siden?

 

Takk for svaret Alsvik.

Lenke til kommentar

Jeg har selv brent en god del med Adobe Premiere Pro direkte og det har gått strålende.

 

Orker du sjekke to ting til:

1. Høyreklikk på avi-filen din, velg Properties og les av Image Size og Frame rate.

2. Sjekk på fanen File>Export>Export to DVD>Summary og fortell hvilken "preset" som er valgt, evt standard (PAL/NTSC), Codec, om det er constant eller variable bitrate (CBR/VBR), target bitrate og maxiumum bitrate.

 

Har du prøvd å kjøre File>Export>Adobe Media Encoder for å se på kvaliteten du kan få ved å velge et annet filformat enn MPEG-2? Mest for å se om det kan ligge på codec'en snarere enn råformat/konvertering.

Lenke til kommentar

image size: 720*576

frame rate: 25.00fps.

 

PRESET:

NTSC DV High quality 4Mb VBR 2 Pass

Comment: High quality, low bandwidth VBR transcoding of DV content (max biy rate=7)

 

Nei. Har ikke skiftet codec. Den står på

Preset: WM9 NTSC 256K download.

 

Ville du prøvd å skifte? I såfall til hvilken?

 

Tusen takk for hjelpen så langt. :D

Lenke til kommentar

Når det gjelder lyden som skurrer er det sansynligvis for høyt lydnivå. Dette høres ikke når du spiller av filmen i Premier, men først når du eksporterer. Jeg har hatt problemer med dette når jeg eksporterer til DVD også, men da bare til fil som skal brennes i Encore, men det blir jo det samme.

 

For å løse dette må du åpne lydmiksern, window/audio mixer, og justere slik at masteren ikke kommer opp på rødt. Synes dette er litt rart, jeg hadde ikke det samme problemet i 6.5. Det virker som at lydsporene i 6.5 bare ble lagt over hverandre, mens det i Pro blir lagt sammen. (Slik at de får større utslag)

 

Noen som vet noe mer om dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...