Gå til innhold

latterlig billig 19-tommer flatskjerm


robinboy

Anbefalte innlegg

hei!

LG Flatron L1915S koster kun 3211 kroner nå.

mitt spørsmål: er det noen grunn til ikke å kjøpe denne?

 

Jeg bruker maskina mest til voksenting(skriving og surfing) og trenger ny skjerm siden både den gamle 20 og 17 tommern er gått i stykker.

 

kan dere eventuellt anbefale en annen skjerm?

 

Vennlig hilsen ivan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis dette er for å erstatte en god gammrl CRT, vil jeg ikke anbefale noen flatskjerm med mer enn 12 ms responstid. Jeg har en 19 tommer med 25 ms, og den er rett og slett for treg til å se film på, jeg har blitt forferdelig mye dårligere i FPS spill fordi ghosting gjør at man tror man sikter rett, men bommer likevel. Det er forløpig slutt på min tid som online spiller. Selv vil jeg ikke kjøpe noen ny lcd skjerm før de nye 8 ms skjermene blir såpass billig at det kan være verdt det. Du kan også være uheldig og få en skjerm med døde pixler. Det er ingen returrett før det er mer enn 5 døde pixler. Du kan selvsagt bruke angreretten, men du må likevel betale fraktomkostningene, som fort blir 500 ,-.

 

Du får en knallbra CRT for halve prisen, og den er mye bedre for de som skal spille, eller se film på pc'en. Hvis du tror jeg kødder, stikk innom Elkjøp, ideel, eller andre sjapper som selger pc'er, og be om å få teste dette. Er desverre alt for mange som nekter å tro at det er så ille som jeg sier, rett og slett fordi man tror det er status å ha flatskjerm. Så lenge du ikke bruker skjermen til noe annet enn kontorapplikasjoner og stillbilder, er LCD best for øynene. Men skal du bruke maskinen til alt mulig, som de fleste gjør, kan du trygt kjøpe en CRT og være sikker på at du ikke vil angre.

Lenke til kommentar

Jeg vil si at han ikke vil angre om han kjøpte Lcd.

Om du bruker pcen til Skriving og Surfing er jo denne akkurat for deg!

 

Jeg personlig har blirr bedre å spille online etter jeg fikk Lcd. Var litt ekkelt i bynnelsen, men nå er det en drøm.

 

Så må du også tenke på alle den plassen du sparer om du kjøper Lcd.

 

Go For it :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tenkt til å henge meg opp i dette med spill på LCD, da det er sterke meninger ute og går her. Derimot stiller jeg meg litt tvilende til artoffictions utsagn om LCD og film. Dette står i stor kontrast til mine erfaringer. Jeg er svært interessert i å høre hvor mange LCD-skjermer du har opplevd film som dårlig på, og gjerne produsent og modell på disse.

 

Tilbake til temaet. Så lenge man ikke er noen spiller, eller driver med grafikk kan egentlig en hvilken som helst LCD duge. Skjermen det blir vist til i første innlegg er sansynligvis basert på ett av panelene sitter i en av de to Philips-skjermene vi har testet her på hardware.no Begge skjermer kom godt ut i test, og LGe sin modell er å regne som en direkte konkurent til en av disse (henholdsvis med 12 og 16 ms responstid).

 

Jeg skal si meg enig med artoffiction i at det er for dumt å kaste bort en masse tusenlapper på en knall LCD til enkle bruksområder. Allikevel mener jeg at en LCD gir mye bedre villkår forran PC-en enn en billig CRT gjør. Du slipper flimmer og det er ganske så plassbesparende. Farger og tekst framstår også oftere som klarere, og for mannen i gata kan det ofte virke som om en LCD har bedre farger enn en CRT. LGe-skjermen er forholdsvis rimelig go absolutt ingen dårlig kandidat på noe område, selv om det finnes de som slår den på de fleste områder (med en ganske mye høyere prislapp vel og merke)

Lenke til kommentar
Jeg har ikke tenkt til å henge meg opp i dette med spill på LCD, da det er sterke meninger ute og går her. Derimot stiller jeg meg litt tvilende til artoffictions utsagn om LCD og film. Dette står i stor kontrast til mine erfaringer. Jeg er svært interessert i å høre hvor mange LCD-skjermer du har opplevd film som dårlig på, og gjerne produsent og modell på disse.

 

Tilbake til temaet. Så lenge man ikke er noen spiller, eller driver med grafikk kan egentlig en hvilken som helst LCD duge. Skjermen det blir vist til i første innlegg er sansynligvis basert på ett av panelene sitter i en av de to Philips-skjermene vi har testet her på hardware.no Begge skjermer kom godt ut i test, og LGe sin modell er å regne som en direkte konkurent til en av disse (henholdsvis med 12 og 16 ms responstid).

 

Jeg skal si meg enig med artoffiction i at det er for dumt å kaste bort en masse tusenlapper på en knall LCD til enkle bruksområder. Allikevel mener jeg at en LCD gir mye bedre villkår forran PC-en enn en billig CRT gjør. Du slipper flimmer og det er ganske så plassbesparende. Farger og tekst framstår også oftere som klarere, og for mannen i gata kan det ofte virke som om en LCD har bedre farger enn en CRT. LGe-skjermen er forholdsvis rimelig go absolutt ingen dårlig kandidat på noe område, selv om det finnes de som slår den på de fleste områder (med en ganske mye høyere prislapp vel og merke)

Skal først nevne at min LCD er en Hansol H950. Den har en responstid på 25 ms.

At denne er for treg til film stemmer for filmer der det er scener med svært varierende lysforhold. (Alien, Predator etc.. action og skrekkfilmer generelt altså)

 

Det kommer klart fram i fullskjerm modus, og man kan f.eks. se tydelig at skjermoppdateringen er for treg når skjermen flimrer under lynnedslag og store eksplosjoner. Da kan man se 3 tydelige streker horisontalt over skjermen. Derfor er 25 ms etter min mening alt for tregt for film. 12 og 16 ms skjermer har jeg ikke prøvd, likevel anbefaler jeg å teste skjermen før du kjøper den.

 

Til kontor applikasjoner og programmering skal jeg innrømme at H950 skjermen har spart meg mye hodepine. Har ingen problemer med å sitte i timesvis foran skjermen, så jeg synes det var verdt det. Men vær ærlig med deg selv når du velger skjerm. Tilbringer du flere timer om dagen med spill, bør du innse at LCD er bortkastede penger. De er ikke bra nok enda.

 

Selv angrer jeg på at jeg solgte den gamle 19" CRT'en. Burde ha beholdt den i tillegg.

Lenke til kommentar

Spiller ofte Battlefield Vietnam med hansol950 og trådløs mus. Jeg har en tendens til å bli drept ganske ofte, men alikevel så ser jeg ikke noe spesielt til ghosting og har heller ingen problemer med å treffe det jeg sikter på. så jeg vil ikke si at jeg har blitt noe dårligere grunnet det.

 

Ser stort sett småfilmer og serier på denne lcden, men mener nå at det ikke er noen store problemer med å se filmer med mye bevegelse heller på denne skjærmen

 

Det skal vel legges til at jeg ikke har noen sammenligningsgrunnlag til andre LCD'er

Endret av Folo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...