Gå til innhold

Swaptool/magic slide til PS2 - Erfaringer?


It's me

Anbefalte innlegg

Har lyst til å kunne spille backups til min ps2, men synes chip er noe dyrt. En skikkelig chip med hdloader og harddisk frister, men da playstation har garanti ønsker jeg å vente med dette.

Fungerer swaptool bra? Fungerer de fleste spill?

 

Noen som har brukt/bruker dette og kan komme med noen innspill? Hva mer trenger man i tillegg enn swaptoolen for å spille backups av spill (dvd+r plate med store spill?

Endret av It's me
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har lyst til å kunne spille backups til min ps2, men synes chip er noe dyrt. En skikkelig chip med hdloader og harddisk frister, men da playstation har garanti ønsker jeg å vente med dette.

Fungerer swaptool bra? Fungerer de fleste spill?

 

Noen som har brukt/bruker dette og kan komme med noen innspill? Hva mer trenger man i tillegg enn swaptoolen for å spille backups av spill (dvd+r plate med store spill?

Ja, jeg har brukt det i et år nå det funker for den med god tolmodighet for noen ganger booter Swap dvd'en (følger også med Cd booter for ps1 backup) med en gang andre ganger kan det ta 3-5 min.

 

men den har funket bra bare et thailand spill som jeg ikke fikk til og funke PS2 en bare hang seg osv.

 

du trenger ikke noe ekstra vis du skal spille dvd+r spill bare swaptool

 

Jeg ville kjøpt den vers. du får med lokk på toppen for det er noe dritt og bruker nækkelen hele tiden :thumbdown: , men etter 20 ganger blir du dreven og det er plutselig ikke noe problem lengere :w00t:

 

Lykke til , dette er garantert bedre en Chip, for de er 4 ganger så dyre

Lenke til kommentar

Takker for svar ;)

Vet at det flipcoveret er lettere, men da PS2'en egentlig er lånt (på ubestemt tid), er det nok den swaptoolen å foretrekke. Trolig er den min for evig, men kjipt å ha brutt garantien eller chippet maskinen hvis den skal leveres tilbake. Da må jeg kjøpe en ny, og da vil jeg heller ha den nye selv.

 

Leste at swaptool kun fungerer på 80% av alle spill, men da satser jeg på at prosentraten er langt bedre.

Lenke til kommentar

heihei.. min første post som dere ser :) vært og lest på forumet

her en stund men ikke brydd meg med å registrere, men nå måtte jeg

bare gjøre det for å gi deg noen råd ;)

 

ser du skriver at det frister veldig med hdloader, chip og harddisk men ikke vil riske garantien. må bare si at det er fullt mulig og spille av backup/imports med hdloader uten og ha chip. uten chip kan ikke ps2'en lese brente spill, men får du de først inn på harddisken kan de spilles derfra, uten chip. en måte å gjøre det på er å koble harddisken i pcen og innstallere spillene derfra, men hvis det virker tungvint er det også mulig med ftp-nettverk.

er vel ikke lov å linke til andre forum her, eller? kan sende PM hvis ikke..

 

har alltid synes at swapmagic virker svært tungvingt siden du må gjøre det hver gang liksom..

 

si ifra hvis du vil ha PM med mer info da :thumbup:

 

huh, lang første post men måtte liksom få det ut ;)

Lenke til kommentar
har alltid synes at swapmagic virker svært tungvingt siden du må gjøre det hver gang liksom..

tar deg ca. 30 sec. vis den booter normalt som den gjør 9 av 10 ganger :w00t:

hehe oki visste ikke det var såpass enkelt :blush: men følte uansett jeg måtte si ifra siden han sa det fristet med hdloader og harddisk liksom

Endret av roger87
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det går ann å laste ned fra nettet, men det er ingen vits å bruke tid på.

 

Swap Magic sine disker har "bad sectors" dette med vilje slik at det ikke skal være mulig å kopiere. Alle brenneprogram jeg vet om reparerer automatisk bad sectors slik at dvd'n eller cd'n blir ubrukelig.

 

Har tenkt på akkurat det samme som noen her. Slidetool og swap magic. Tror jeg har tid til og vente 1 minutt på og spille et spill ;) Evt. Flip top.

Lenke til kommentar
hei

lurte på må man også ha slide tool med swap magic,fordi det går jo ann å laste ned swap magic fra nettet.Og om det er det bedre å ha swap magic eller med flip lokk

Tipper på at du ikke klarer det , for Platen er full av rundinger unnder den kan i allefall ikke boote på pc (min pc)

 

Og da får du ikke brennt den...

 

Du har heller ikke nøkkelen spm følger med , så da må du ha flip top (som er mindre pent)

 

Det er heller ikke låv til og snakke om Warez :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...