Gå til innhold

AMD Athlon 2200+, umulig å overklokke?


Anbefalte innlegg

Testa å klokke opp CPU'n (AMD Athlon 2200+) fra 2200 til 2400...

Da ville ikke maskinen starte i det hele tatt, helt død...

 

Så jeg måtte ta ut det som ser ut som er batteri på HovedKorte for at HK'et skulle tenke på nytt...

Når man da skrur på maskina så står CPU på 1500, så satte jeg den tilbake på 2200 og da funka det helt fint...

 

Hvorfor skjedde det?

Går det rett og slett ikke ann å overkloke denne prosessorden?

:hmm::hmm::hmm::hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Testa å klokke opp CPU'n (AMD Athlon 2200+) fra 2200 til 2400...

Da ville ikke maskinen starte i det hele tatt, helt død...

 

Så jeg måtte ta ut det som ser ut som er batteri på HovedKorte for at HK'et skulle tenke på nytt...

Når man da skrur på maskina så står CPU på 1500, så satte jeg den tilbake på 2200 og da funka det helt fint...

 

Hvorfor skjedde det?

Går det rett og slett ikke ann å overkloke denne prosessorden?

:hmm:  :hmm:  :hmm:  :hmm:

Snakker vi om Thoroughbred-versjonen så er det fult mulig å klokke den opp. Har fått den til å starte opp med en FSB på 150Mhz. Det som kanskje er problemet ditt er nok ram. Er jo ikke sikkert de liker å klokkes opp ;) Skulle du har ram som liker å klokkes opp så kan problemet være at det er for varmt i kabinettet at ramen blir så varm at den ikke vil klokkes.

 

Jeg hadde problemer med sistnevnte. Hadde Geil-ram som jeg trodde skulle klokke bra, men den ville ikke det. Skiftet ut kabinettet (var lei den) og da fikk jeg med 5 kabinettvifter og da ble plutselig rammen MYE mer overklokkingsvennlig :)

Endret av Atpn
Lenke til kommentar

Paster ut litt info fra EVEREST jeg..

Så kanskje det blir lettere for dere å se om det er noe som gjør at jeg ikke får klokka opp CPU'n min...?

:hmm:

 

CPU Properties:

CPU Type AMD Athlon XP, 1800 MHz (13.5 x 133) 2200+

CPU Alias Thoroughbred-A

 

Memory Module Properties:

Module Type Unbuffered

Memory Type DDR SDRAM

Memory Speed PC2100 (133 MHz)

Module Width 64 bit

Module Voltage SSTL 2.5

Refresh Rate Reduced (7.8 us), Self-Refresh

 

Memory Slots:

DRAM Slot #1 512 MB (DDR SDRAM)

DRAM Slot #2 256 MB (DDR SDRAM)

 

Physical Memory:

Total 767 MB

Used 241 MB

Free 525 MB

 

Temperatures:

Motherboard 50 °C (122 °F)

CPU 47 °C (117 °F)

Maxtor 6Y080P0 29 °C (84 °F)

Endret av j0k3r
Lenke til kommentar

Temperatures:

Motherboard 50 °C  (122 °F)

CPU                 47 °C  (117 °F)

Maxtor 6Y080P0 29 °C  (84 °F)

Hmmm... sitter med samme CPU uklokka og her ligger CPU på 40grader. Vifta her er ikke akkurat mye å skryte om. MB tempen hos deg er kunstig høy må jeg si. CPU er _alltid_ varmere enn MB og MB er som regel kjøligere enn HD (med mindre den er vannkjølt) :hmm:

Og som sagt over, PC2100 er ikke så mye klokke med. Kan kanskje komme til 140Mhz med den uten å røre så mye. Mer enn det så må man justere CAS og spenningen. Skal du overklokke bør du _hvertfall_ ha PC2700 og det beste vil være som Vizla sier, PC3200.

Endret av Atpn
Lenke til kommentar
CPU er _alltid_ varmere enn MB og MB er _alltid_ kjøligere enn HD (med mindre den er vannkjølt)

:!:

 

ehh det er bare feil, kjenner flere som har høyere mb temp enn cpu (riktignok på amd 64 maskiner og bare under heftig bruk) og jeg har selv hdder som er flere grader kaldere enn mb

 

akkurat nå ligger mb her på 26 grader, og jeg vet a begge hdd'ene mine maxer ut på 22-23 grader, kun kjølt av en vifte på 21db. og dette har vært uforandra igjennom alle bios oppdateringer jeg har hatt, og med lfere forskjellige tempmålere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...