Gå til innhold

Har Netcom operatlås på sine telefoner nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er forskjellig fra telefon til telefon. Jeg forhandler netcom (og alt annet og), og vi selger både operatørlåste og åpne telefoner med netcomabo. De som er netcom-låste kan vi selge litt billigere enn de som ikke er det.

 

Det skal være et klistremerke med informasjon om dette på telefonen om den er låst. Er det ikke noe klistremerke på telefonen så er den åpen. Er jo bare å spørre i butikken!

 

:yes:

Lenke til kommentar
Når jeg kjøpte min SX1 på Telebutikken, med Netcom Easy Talk, var den ikke låst. Men han jeg snakka med på Telebutikken sa at den var låst så han prøvde sikkert å lure meg :thumbdown:

 

EDIT: Hater Telebutikken :sick:

Viss selgar meinte at den var låst og din var ikkje det, så er det du som har lurt selgar, og ikkje selgaren som har lurt deg.

Hadde vore litt meir alvorleg om det hadde blitt sagt at at den hadde vore ulåst og så viste det seg at den var lås.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
Viss selgar meinte at den var låst og din var ikkje det, så er det du som har lurt selgar, og ikkje selgaren som har lurt deg.

Tror faktisk det er yrjan som har rett her...

 

Jeg tror det er en årsak til at operatørene til stadighet sier at telefoner er låst selv om dem ikke er det. Du kan bare ta en titt på Tele2 sine nettsider. De skriver at alle telefoner er låst, til tross for at det kun er K700 og E700 som faktisk er det. Telenor har også klistret klistremerker som sier at telefonen er låst, på mange modeller som aldri har vært låst.

 

Jeg er rimelig sikker på at operatørene prøver å lure forbrukeren til å tro at telefonen er låst, og dermed lure brukeren til å tro at det ikke er mulig å bytte abonnement før det har gått 12 måneder. På denne måten unngår de å bruke masse penger på å faktisk låse telefonene.

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Om jeg har telefoner med klistremerker i butikken min, som det står låst på, så sier jeg selvfølgelig at telefonen er låst.

 

Om det ikke er noe klistremerke, så sier jeg at den er åpen. Om telefonen hadde klistremerke, men var åpen for andre operatører, så aner ikke jeg hvorfor, det er da operatøren sitt problem.

 

Men aldri kalkuler med at telefoner med klistremerke på pakka er ikke er låste.

 

 

@ GeeZ: Jeg ville aldri sagt til en kunde at en telefon er låst om jeg vet at den ikke er det. Og det gjelder alle jeg kjenner til på min arbeidsplass, om en telefon er åpen, og kunden spør, så sier vi selvfølgelig sannheten. Og kunden blir jo glad :)...noe som er viktig for en butikk!

 

Dessverre så er det altfor mange som tror at bindingstid = operatørlås...

 

Men bare for å understreke igjen, jeg tror du tar feil når du sier at forhandlere lyver!

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...