Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble en trådløs router til en vanlig router?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke bare skaffe et trådløst aksesspunkt i stedet?

Du kan også bruke de fleste trådløse routere som trådløse aksesspunkt. Sett da kabelen ifra din vanlige router inn i en av de 4 switcha portene på den trådløse routeren, og IKKE i WAN kontakten. Det kan også være smart å slå av DHCP server funksjonen på den trådløse, slik at du slipper å ha 2 DHCP servere på et lite hjemmenett.

Lenke til kommentar

Har samme "problemstilling" og lurer på om noen har erfaringer fra å bruke trådløs router som aksess punkt?

 

Blir det mye krøll om man kjører dhcp på begge?

Slipper jo da å sette ip for besøkende med laptop etc.

Evt bare ha dhcp på den trådløse, siden kablet nett uansett krever mer tiltak enn bare "søk etter tilgjengelig nett".

 

Kan alltids kjøpe nytt aksesspunkt, men det er jo greit å kunne "tage det man haver for hånden" før man raser ut og kjøper nytt.

 

Grunnen til ikke å bruke trådløst router direkte er avstand fra 2 stk PC'er nært router, og frem til neste gruppe av PC'er (les nabo eller hybel). Betong og eks Dlink går dårlig sammen. Og jeg har router og jeg har trådløs router, men ikke rent aksesspunkt :)

Lenke til kommentar

Tingen er den at vi har den ene routeren på kontoret i andre enden av huset, for det er der lyse sentralen er plassert. tenkte å plassere denne trådløse routeren på rommet mitt (rett under stuen). Far har ikke lyst å legge flere kabler, så ville koblet denne opp i den ledningen som går inn i min stasjonære

 

Kan du/dere utdype det der med aksessepunktet og det med DHCP server funksjonen.?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...