Gå til innhold

lakke/farge radiator(heater core)


Anbefalte innlegg

Sitter her og planlegger hvordan kassa skal moddes og hvor den pokkers radiatoren skal sitte. Nesten uansett hvor jeg setter den så vil den forbli stygg. Så tanken slo meg, hvorfor ikke lakke radiatoren? Joda det høres tøft ut på starten, men dersom jeg lakker radiatoren så vil den jo virke dårligere da :sad:

 

Lurte på hva dere andre med heatercores som radiator har gjort med den for å få den fin og eventuelt noen som vet om noen måter man kan få den farga uten at den mister nevneverdig mye effekt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvordan stygg er den da, stygg lakk eller korridert?

tror ikke varmeledningsevnen svekkes vesentlig ved lakkering, men det er det sikkert andre som vet mere om da :grin:

et lag med lakk er jo egentlig ikke så tykt heller da, varierer selvsagt med lakken men da jeg lakka tastaturet mitt kunne jeg fortsatt tydelig se texturene i plasten, og lakk leder jo oxo varme den og da (kommer vel an på merke, men men).

 

anodisering hadde vert et tøft alternativ da, men det er vel ikke så mange som har utstyr til :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-20 15:45, Anders Leipsland skrev:

Sitter her og planlegger hvordan kassa skal moddes og hvor den pokkers radiatoren skal sitte. Nesten uansett hvor jeg setter den så vil den forbli stygg. Så tanken slo meg, hvorfor ikke lakke radiatoren? Joda det høres tøft ut på starten, men dersom jeg lakker radiatoren så vil den jo virke dårligere da :sad:


Lurte på hva dere andre med heatercores som radiator har gjort med den for å få den fin og eventuelt noen som vet om noen måter man kan få den farga uten at den mister nevneverdig mye effekt?



 

Vis den er møkkete kan du ta motorvask på den. Bruk noe som får løsnå opp dritten og spyll med sv mrf vann. Da burde den bli blank og fin :grin: . Trur ikke det blir så veldig forskjell og lakke radiatoren. Det er et tynt lag med lakk så det burde gå bra.Lakk isolerer ikke varme. Mange kjøleribber er jo lakka. Ta f. eks. Alpha 8045. Den kjøler bra og den er lakka svart.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-20 16:37, xthal skrev:

hvordan stygg er den da, stygg lakk eller korridert?


 

Den er ikke direkte stygg i seg selv, men den er jo ikke direkte fin uansett. Ser ca sånn ut:

 

radia01.jpg

 

Quote:


anodisering hadde vert et tøft alternativ da, men det er vel ikke så mange som har utstyr til :razz:


 

har vært inne på tanken, men er usikker på hvorvidt jeg kan skaffe utstyr. Tror nok det blir uaktuelt

Lenke til kommentar

Anodisering ble nevnt, det er vel god gammeldags elektrolysebehandling det. Nettopp det er en ide jeg har for div. drev og beslag i mitt Liam Li PC75USB m/ fabrikkmontert plexivindu.

 

Med den radiatoren Anders Leipstad viser frem, hadde gull/messing fra elektrolysen blitt rått innenfor Plexivinduene.

 

Så, dersom noen finner et matalliseringsverksted, er det greie, - tror nå jeg.

 

Lakk vil nå jeg unngå da det hemmer varmededingen i metallet!!!

Lenke til kommentar

Anodisering ble nevnt, det er vel god gammeldags elektrolysebehandling det. Nettopp det er en ide jeg har for div. drev og beslag i mitt Liam Li PC75USB m/ fabrikkmontert plexivindu.

 

Med den radiatoren Anders Leipsland viser frem, hadde gull/messing fra elektrolysen blitt rått innenfor Plexivinduene.

 

Så, dersom noen finner et matalliseringsverksted, er det greia, - tror nå jeg.

 

Lakk vil nå jeg unngå da det hemmer varmeledingen i metallet.

Lenke til kommentar

Har lakka mitt varmeregister, tviler på at det er så farlig. Den holder vanntempen ca 2-3 grader over romtemp, med to stk 120mm vifter på <7 volt. Prøvde det ikke før jeg lakka, mne tviler på at jeg hadde fått no særlig bedre resultat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...