elatuz Skrevet 20. oktober 2004 Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Jeg innstalerte nettopp Windows på nytt, og bestemte meg for å dele OS disken min i to. Da lagde jeg en partisjon på 5GB til Windows og resten til Programmer etc. Når jeg ser på properties til disken oppgir den at den bruker 4,34GB av 5GB Men hvis jeg markerer alle mappene på disken blir det totalt 2,72GB. Er dette normalt? Hva er grunnen til dette? Mvh: Erlend Endret 20. oktober 2004 av elatuz
Kukkikano Skrevet 20. oktober 2004 Skrevet 20. oktober 2004 hvis du bare har merket av alle mappene, så har du kanskje ikke tatt swap fila med i beregningen. skjekk at du viser skjulte filer og mapper
Gjest Slettet-10579 Skrevet 20. oktober 2004 Skrevet 20. oktober 2004 pagefile, eller sidevekslingsfil, som Windows benytter.
elatuz Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Skrevet 20. oktober 2004 (endret) Så dette er normalt? Da vil det si at windows har en størrelse på (2,35GB+1,62GB) 3,97GB? Da lager jeg nok en større partisjon til Windows neste gang, for det er jo anbefalt å ha endel ledig plass på OS disken, og nå er det bare 671mb free. EDIT: Nå gjorde jeg det sånn at jeg viser sjulte mapper, og da fikk jeg samme diskbruk når jeg markerte mappene, som i properties. Takk for hjelp Endret 20. oktober 2004 av elatuz
Kukkikano Skrevet 20. oktober 2004 Skrevet 20. oktober 2004 ja dette er normalt, men du kan jo stille på pagefile selv.. men uansett ville jeg nok ha minimum 10gb på os disken, slik at du har litt å gå på
elatuz Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Skrevet 20. oktober 2004 Nå som jeg viser sjulte filer ser jeg hvor mye plass Norten Protect tar. Flere GB på mange av diskene mine ass. Og jeg får ikke tilgang til å slette det. Selv om jeg har avinnstalert norton for lenge siden. damn norton
Kukkikano Skrevet 20. oktober 2004 Skrevet 20. oktober 2004 hater den funksjonen i norton, det var alltid det første jeg skrudde av. det kan skrus av ved å høyreklikke på søpplebøtta. men nå bruker jeg Nod32 i stedet, mye bedre...
Ozelot Skrevet 20. oktober 2004 Skrevet 20. oktober 2004 ...det er grunn til at jeg heller strever med å finne en cd-key til et hvilket som helst annet virus-program, fremfor å bruke norton. (som jeg fikk med adsl`en min)
TaZ Skrevet 20. oktober 2004 Skrevet 20. oktober 2004 Kjører du winXP så forsvinner det en del MB til system opprettings saken i winXP og
elatuz Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Skrevet 20. oktober 2004 hater den funksjonen i norton, det var alltid det første jeg skrudde av. det kan skrus av ved å høyreklikke på søpplebøtta. men nå bruker jeg Nod32 i stedet, mye bedre... Jeg vet at det går ann å skru av, og jeg har også gjort det. men det forsvant hvis ikke helt. Men norton har jo vert av/instalert flere ganger, og har ikke formatert "warez" diskene mine på en stund. Brukte Nod32 en stund jeg og, men det ga meg feilmelding i shut down som var veldig irriterende. tenkte jeg skulle prøve Kaspersky nå.
Joggi Skrevet 20. oktober 2004 Skrevet 20. oktober 2004 jeg vil ikke ha mindre enn 30 gb på os disken fordi jeg installerer alt på den liker det best slik blir det kødd på windows og jeg må formattere så slipper jeg å lete på andre partisjoner etter instalerte programmer for å slette dem også vanlig oppsett er 30-40 gb til os +1-2 partisjoner til avhenigig av diskstørrelse syns jeg har best kontroll slik vil anbefale deg å flytte swapfila til en annen partisjon da du går fort tom for plass med bare 5gb du finner instillingene under kontrollpanel->system->virtuelt minne eler noe sånnt
blackbrrd Skrevet 20. oktober 2004 Skrevet 20. oktober 2004 Pleier å ha en partisjon jeg Da slipper jeg å finne ut at jeg har lagd en av partisjonene for små senere. Dette vil alltid skje. Ved reinstallering kopierer jeg alle filer jeg vil beholde over på en annen maskin.
elatuz Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Skrevet 20. oktober 2004 jeg vil ikke ha mindre enn 30 gb på os disken fordi jeg installerer alt på den liker det best slik blir det kødd på windows og jeg må formattere så slipper jeg å lete på andre partisjoner etter instalerte programmer for å slette dem også vanlig oppsett er 30-40 gb til os +1-2 partisjoner til avhenigig av diskstørrelse syns jeg har best kontroll slik vil anbefale deg å flytte swapfila til en annen partisjon da du går fort tom for plass med bare 5gb du finner instillingene under kontrollpanel->system->virtuelt minne eler noe sånnt Jeg tror jeg likesågodt formaterer på nytt. Er ikke mange dagene siden jeg gjorde det, så er ganske fresh install enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå