Gå til innhold

DVD plater til film


Anbefalte innlegg

Jeg har brukt memorex hele tiden nå men de er blitt dyre og tilbudet med 10stk i CB + 5 DVD cover er vekk (for 59.-)

 

Så jeg lurer på er det noen som er like bra i den pris klassen eller billigere ?

 

Er +\- best til DVD filmer ? (backup)

 

Brenneren : Aopen DVD+RW/+R 4x står det på boxen (den er gammal)

 

Vurderer ny denne brenner ikke - Plater, selv om jeg ikke vet forskjelden på + og - :tease:

Endret av Chris_p4_2.8@800
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker best + plater.

Stikk på norwaydisc.no og sjekk der ..

 

Der står det lista under hver plate hvilken brenner de er testa på. Jeg har god erfaring med ePERFORMANCE på mine nec brennere. De er ganske rimelige nå tror jeg, 25 stk for 139 eller noe sånt.

Omtrent alle platene de selger der skal være bra, unntatt Norwaydisc +r platene. (de funker hos meg, men de koster 1,9kr pr stk, og de advarer mot dem)

 

Hvis du vil ha TY kan du stikke på pxp.no de koster ca 10 kr pr stk, men

personlig bruker jeg bare TY til spesielle ting, og ikke til filmer. (for dyrt)

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
Hvis du vil ha TY kan du stikke på pxp.no de koster ca 10 kr pr stk, men

personlig bruker jeg bare TY til spesielle ting, og ikke til filmer. (for dyrt)

Hva er da TY ?

 

ok, jeg skal nok kjøpe den NEC dvd brenneren (16x) på Norway Disc AS :D men trenger plater også har totalt 900 kr ? eller 1000.- så hva er frakt kostenader derifra ?

Lenke til kommentar

+R med bitsetting er best til film, per i dag støtter ikke nec bitsetting med mindre du bruker uoffisiell firmware. Bakdelen med det er at du mister garantien.

 

Quote oc-freak da jeg spurte han om han foretrakk + eller -.

 

Hei, selv favoriserer jeg så klart DVD+R formatet, grunnet:

 

Enklere og mer gjennomtenkt format = enklere for brennerprodusentene å implementere i brennerene = bedre implementert i brennerene = bedre brennekvalitet = bedre lesbarhet på platene og lenger levetid.

+R virker også bedre på høyere hastigheter og kommer i høyere hastigheter raskere enn DVD-R og i nye formater raskere enn DVD-R. (Bare se for eksempel double layer som ikke finnes i DVD-R variant enda).

 

Eneste bakdelene jeg ser med DVD+R er at platene har plass til 6Mb mindre data enn DVD-R. Samt at de er mindre kompatible enn DVD-R, men har du en brenner som støtter bitsetting snus dette til en fordel da DVD+R med bitsetting er bedre enn en DVD-R på kompatibilitet også.

 

Konklusjon: Har du en brenner som støtter bitsetting - velg DVD+R til alt, både data og film. Med mindre du har bruk for de 6Mb mer med plass som DVD-R tilbyr

 

Les gjerne denne artikkelen som er skrevet av en person som jobber hos en anerkjent brennerprodusent som støtter begge formater: http://www.cdfreaks.com/article/113

Lenke til kommentar

Først til ronndi, det svaret var som sagt et svar jeg fikk fra OC-freak da jeg spurte han om hva han syntes om -r/+r. Derfor må du spørre han og ikke meg om hvorfor han mener -r er mindre kompatibel enn +r.

 

JA, du kan brenne dvd filmer på +r plater, men du kan som sagt ikke brenne de med bitsetting (hvis du bruker offisiell firmware), da snakker jeg om nec nd-3500. På veldig gamle dvd spillere er det en fordel med bitsetting fordi de som regel har dårlig støtte for +r formatet. Dette fordi -r kom først.

 

Du kan jo bare kjøpe en annen dvd brenner som støtter bitsetting, om du vil ha det.

Lenke til kommentar

Jeg har en 3500 og bruker firmware med bitsetting.

 

Uansett, de dvd spillerne som ikke støtter DVD+R UTEN BITSETTING er gamle.

Alle nye spillere støtter dette, så jeg ser det ikke som et problem å bruke dvd+r uten bitsetting.

 

Faktisk, min erfaring er motsatt, jeg har hatt mer hell med dvd+r enn dvd-r

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...