Gå til innhold

guide to å skifte skjermkort


koffern

Anbefalte innlegg

har nettopp mottatt radeon 9600 pro, og skal bytte det med min gf4 mx440

 

problemet er at jeg aldri har gjordt det før, ei heller åpnet dataen min...

 

kan noen gi meg en trinn for trinn forklaring på å gjøre det? (husk jeg kan ingen ting, prøve å foklar enkelt og presist)

 

ps har en hp pavilion

 

takk for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Åpne dekselet, sidedør/hele

 

2. Finn frem skrujern og skru ut den ene skruen som holder ditt skjermkort på plass

 

3. Ta tak i hjørnene og "vrikk" det ut, trenger minimal kraft.

 

4. Legg ditt skjermkort i en antistatisk pose

 

5. Sett inn ditt 9600 PRO inn i AGP-porten, med andre ord der ditt GF-kort sto

 

6. Skru inn skruen

 

7. Slå på. Smeller det er Kåre uten ansvar.

 

8; Husk å fjerne gamle nVidia-drivere før du slår av, så slipper du styr og re-install av ditt OS/Windows.

Lenke til kommentar
har nettopp mottatt radeon 9600 pro, og skal bytte det med min gf4 mx440

 

problemet er at jeg aldri har gjordt det før, ei heller åpnet dataen min...

 

kan noen gi meg en trinn for trinn forklaring på å gjøre det? (husk jeg kan ingen ting, prøve å foklar enkelt og presist)

 

ps har en hp pavilion

 

takk for all hjelp

1.Skru\åpne opp kabinettet ditt

2.Orienter deg, samt finn ut hvor skjermkortet ditt står, det er lett. Du ser bare hvor du plugger i skjermledingen, hvilket kort\slot.

3.Da vet du hvor grafikkortet er, så se etter om det er noen form for låser som holder igjenkortet, om ikke? ja da dra du det rett opp, tipp det litt slik at det blir letter og ta opp.

4.Det nye kortet, sjekker du om du må koble til strøm på, ved å lese finner du ut det, om ikke..... så putt inn det nye kortet som du tok ut det siste.

5.Skru igjen alt, plugg i og installere drivere når du har kommet deg inn. :thumbup:

 

NB! Ikka ta på alle punkt på grafikkortet og ikke vær hardhendt. så skal nok dette ordne seg :thumbup:

Lenke til kommentar
hvordan fjerner jeg nvidia driverene?

Du går inn i "legg til/fjern programmer" i kontroll panel og finner nvidia driverne og trykker fjern/remove (kommer an på versjonen din av windows) og så tar du ut skjermkortet og setter inn det nye slik som de andre har forklart og innstallerer de nye driverne. Ganske lett egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...