Gå til innhold

Erfaringer med socket 939?


AskBurle

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest Hardware.no sin dårlige erfaring med å bygge "super-pc" ble jeg litt skeptisk til det å bestille det hovedkortet jeg hadde tenkt på å bestille. Hovedkortet jeg har lyst til å bestille er et Gigabyte K8NSNXP-939, med en AMD Athlon 64 3500+ 939 CPU.

 

I artikkelen om byggingen av PC'en med nettop et slikt GA-hovedkort skrev de at det foreløpig var en del barnesykdommer med socket-939, og at de ikke anbefalte de som ikke var datakyndige til å kjøpe det. Jeg har aldri bygget PC selv før, men har lest alt jeg har kommet over på forskjellige hardware-sider. Har på følelsen at jeg uansett kommer til å kløne det til.

 

Er det noen som har erfaring med socket 939, og vil dere anbefale meg å kjøpe dette nå, eller burde jeg vente til denne teknologien har "modnet" (føler at det aldri er riktig tidspunkt å kjøpe inn komponenter, alltid noe nytt på gang, ting blir utdaterte, ting er ikke nok utviklet osv...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler å kjøpe MSI K8N NEO2 Platinum. Dette går for å være det beste S939 hovedkortet. Hadde endel krøll i begynnelsen med S939 oppsettet, men etter endel tweaking, å litt bytting av Bioser, er jeg grisefornøyd. Er det beste oppsettet jeg har hatt. Hvis du skal overklokke, så anbefaler jeg å ta en titt på XS forumet. De har en egen post der med erfaringer med dette HovedKortet. Hvis det er 3500+ du skal kjøpe, ville jeg ventet litt, å kjøpt en 90nm CPU når de kommer. Er rett rundt hjørnet. Er å få tak i i Statene allerede. Disse går for å være gode overklokkere.

 

Her er link til den POST'en på XS forumet.

 

http://xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=43033

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

jeg har socket 939 maskin, fungerte helt fint fra dag 1, hovedkortet er et MSI K8N NEO2 Platinum-54G Hovedkort S939 nForce3 250Ultra,SATA,GbLAN,ATX,Dual-DDR og rammen er en TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs. har bestilt en helt lik maskin jeg har til en kamerat. :!:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noen store intensjoner om å overklokke, så et kort som er tilpasset overklokking er ikke noen stor vits for meg.

Er det ikke alltid noe nytt å vente på da? Tror nok jeg kommer til å kjøpe dette i nærmeste fremtid, vet ikke hvor lenge den trege maskinen jeg har overlever mine raseri-anfall :hmm:

Lenke til kommentar
Hvilket Abit kort er det du vil anbefale, og hva er det som gjør dette til et bedre kjøp enn GA kortet? Tar imot alle tips med takk.

Abit har etter det jeg vet kun ett hovedkort for socket 939, som heter AV8.

De har også en 3rd-EYE versjon av samme kortet som har en slik ekstern hardware-monitor sak.

 

Jeg har det Abit-kortet selv, og er kjempefornøyd.

Eneste jeg ikke liker er at det kun er 2stk Serial-ATA porter, men det går jo fint an å kjøpe ekstra kontrollere. :)

 

edit: men hvis du vil ha PCI-Express på hovedkortet så ville jeg venta til det kommer ut noen hovedkort basert på nForce4-brikkesettet.

Og jeg ville også gått for A64 3500+-cpuen da det er nok den 939-cpuen som er i salg i norske butikker i dag som du får mest for pengene for.

3200+ og slikt for 939 skal vel komme snart det også tenker jeg, men jeg ville satsa på 3500. :)

Endret av ZiggWarth
Lenke til kommentar

Blir nok ikke no PCIe på meg, har et Sapphire Radeon 9800Pro 128MB, som nok ikke uten veldig mye makt vil passe inn i en PCIe-slot. :cry:

Får se litt mer på det Abit kortet, ser at Hardware.no testerne anbefalte kortet. To S-ATA kontrollere skulle nok gå greit førebels. Litt skeptisk til VIA da, men det er sikkert bare rykter fra gamledager...

Lenke til kommentar
Blir nok ikke no PCIe på meg, har et Sapphire Radeon 9800Pro 128MB, som nok ikke uten veldig mye makt vil passe inn i en PCIe-slot. :cry:

Får se litt mer på det Abit kortet, ser at Hardware.no testerne anbefalte kortet. To S-ATA kontrollere skulle nok gå greit førebels. Litt skeptisk til VIA da, men det er sikkert bare rykter fra gamledager...

Bruk slegge! :tease:

Neida.

 

VIA funker helt greit. Jeg har også hørt at VIA skal ha vært ganske dårlig for en stund siden, men jeg har alltid hatt VIA og aldri hatt problemer med det. Ytelsen er også rimelig lik i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...