Gå til innhold

hvor mye støyer nye skjermkort?


ChainDoG

Anbefalte innlegg

driver egentlig å sikler og sikler på de nye skjermkortene til ati og nvidia.. men en ting jeg lurer på er hvor mye støyer desse skjermkorta? har forstått det slik at x800pro er ganske stille av seg, men hvor mye mer støyer et x800xt? og hva med nvidia kortene? desse er jeg egentlig ganske skeptiske til, pga tidligere erfaringer med støy, og ikke minst strømbruken.. vil helst ikke bytte ut min 350w psu enda.. har hatt et gf4400ti som bråkte som et h... uvær ;) og har nå et 9800pro, som er betraktelig stillere.. ser gjerne at det blir sammenlignet med desse korta også.. for folk har vel forskjellige meininger om hva som støyer og ikke støyer.. jeg liker feks ikke støy, men black metal er tingen :!:

 

korta som er mest aktuelle er vel:

x800pro, x800xt eller 6800gt.. går utifra at noen produsenter har bedre/stillere kjølere enn andre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

x800 kort som er basert på referanse-kortene til ati, altså de som har helt standard kjøler er nesten helt lydløse. HIS Excalibur kortet derimot har en spesiell kjøler som også tar opp en pci-plass, så om du har shuttle eller lignende er ikke den løsningen noe særlig.

 

Alle 6800 korta er såvidt jeg vet ekstremt bråkete, og derfor foretrekker jeg ati selv om kortene deres ikke støtter PS 3.0 (som uansett ikke er særlig utbredt)

Lenke til kommentar

leste den støytesten hos hardwaretidene.. (takk for linken plukk) og jeg kan egentlig ikke forstå hvorfor sapphire sitt toxic kort bråker mer (10 db) enn HIS sitt iceq kort.. bruker de ikke samme kjøler da? og kan man utifra denne testen gå utifra at HIS sitt x800pro iceq kort er ENDA stillere enn xt kortet?

 

hadde egentlig tenkt litt på toxic kortet, men hvis det ikke er noe merkbart stillere enn et standard x800, så er det vel bortkasta cash

Lenke til kommentar
Noen som har hørt på et 6600 kort (non-gt)?

Klokkefrekvensen er jo ganske mye lavere enn ett GT kort. Er på utkikk etter et støysvakt kort til projektor-pc. Liker Nvidia's nView for flere skjermer.

Jeg har egentlig ikke peiling, men vil bare si at mitt forrige nvidia-kort (Gainward FX 5900XT) bråkte som en flyplass :) Om du ikke er ute etter et kraftkort så kanskje du burde skaffe et Geforce4 med passiv kjøling f.eks?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...