Gå til innhold

Innmat til SB81P, Intel ukjent område


Anbefalte innlegg

Hei

 

Sitter her og trøkker frem ulike pc konfigurasjoner, egentlig er jeg AMD fan, men Shuttle SN95 saken finnes ikke i England (ikke til fornuftig pris, komplett utsolgt). Dermed slo det meg at Shuttle SB81P har støtte for pci-e, denne er å oppdrive til fornufitig pris og er derfor kanskje er veien å gå. Problemet er at jeg ikke har satt sammen en Intel konfigurasjon siden 1998 :roll: og er litt usikker på et par ting.

 

1. Er det viktig med lave timmings på Intel plattformene?

2. Viktigere med båndbredde pc3500++?

3. Blir prescott veldig varm, vurderer 3,4GHz saken.

4. Har shuttle saken SATA bios onboars eller må jeg bestille floppy for å boote med en sata disk? (blir ikke raid i første omgang)

5. En ting jeg ikke har med her en wlan kort, var litt usikker på om det er lurt å

stappe mer inn i shuttle boksen, eller om USB er veien å gå?

6. Støy på denne kontra SN95G5 saken?

 

Dette er hva jeg har kommet frem til fra, komplett.co.uk

 

Pentiumum 4 550 3.4 GHz Boxed Socket LGA775, 1MB cache

Article number: 301045

 

Shuttle SB81P Barebone S-775 Black I915G,16x PCI-E,S-ATA, GbLAN, 350W

 

Sapphire Radeon X600XT 128MB DDR PCI Express, VIVO/DVI-I, Retail

 

Maxtor DiamondMax 10 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM |ukenstilbud

 

Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200XL DIMMs | ukenstilbud

 

MSI DVD recorder DR8P IDE Retail 3 Color silver/black-dark/grey-blue, Retail |ukenstilbud

 

Samsung 17" LCD Syncmaster 172X TCO99 Monitor, Silver |ukenstilbud

 

Totalt 1170 pund, (14500 kr)

 

 

Spiller noe, men ikke allverden valgte ati pga bedre Linux støtte.

 

 

(hvis noen vil leke med handlelista kan disse nummerene pastes i quick buy saken)

301045 301544 301229 302257 300699 301465 121957

 

 

 

Takker for all hjelp....

Endret av thorsan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
1. Er det viktig med lave timmings på Intel plattformene?

2. Viktigere med båndbredde pc3500++?

3. Blir prescott veldig varm, vurderer 3,4GHz saken.

4. Har shuttle saken SATA bios onboars eller må jeg bestille floppy for å boote med en sata disk? (blir ikke raid i første omgang)

5. En ting jeg ikke har med her en wlan kort, var litt usikker på om det er lurt å

stappe mer inn i shuttle boksen, eller om USB er veien å gå?

6. Støy på denne kontra SN95G5 saken?

1. Det skal jeg ærlig talt innrømme at jeg ikke vet altfor mye om, foruten at det er en fordel. Hvor stor den fordelen er, aner jeg ikke.

2. Det tror jeg.

3. Den blir varm, ja, men boksen du har valgt er utstyrt med et kraftig kjølesystem, så det går nok bra.

4. Min Shuttle har støtte for S-ATA og jeg trenger ikke diskett. Det tviler jeg på at du også trenger.

5. Det finnes jo egenproduserten WLAN kort fra Shuttle du kan putte inn. Sjekk på Shuttles hjemmesider om boksen du har valgt har støtte for det.

6. Jeg vet at SB81P støyer lite og jeg er rimelig sikker på at den bråker mindre enn SN95G5. Den er utstyrt med flere vifter, mot andre Shuttles ene og har innovative løsninger (som en boks med støtte for Prescott må ha) for å hindre støy og varme. Dette er splitter ny teknologi fra Shuttle og jeg tror den funker glimrende.

 

Når det gjelder oppsettet ditt hadde jeg valgt en NEC dvd-rw og en Seagate harddisk.

Lenke til kommentar
1. Er det viktig med lave timmings på Intel plattformene?

2. Viktigere med båndbredde pc3500++?

3. Blir prescott veldig varm, vurderer 3,4GHz saken.

4. Har shuttle saken SATA bios onboars eller må jeg bestille floppy for å boote med en sata disk? (blir ikke raid i første omgang)

5. En ting jeg ikke har med her en wlan kort, var litt usikker på om det er lurt å

stappe mer inn i shuttle boksen, eller om USB er veien å gå?

6. Støy på denne kontra SN95G5 saken?

1. Nei

2. Nei, skal du overklokke (littegrann) så greit nok, skal du ikke er det bortkastet.

3. Ikke noe problem i den shuttleboxen der, selv med svært varme skjermkort.

4. Intels S-ATA kontrollere krever ingen egne drivere for å boot (samme om du velger 2000/XP/linux).

5. Som wh1te sa har Shuttle noen egne wlan adaptere, de er "ok" men bare 11mbit (når jeg bestilte for 2mnd siden hvertfall).

6. Tror det, men SB83-G5 er igjen mer stillegående (dette er vist den mest stillegående shuttlen overhode).

 

En ganske greit test av dem begge finner du her.

 

Jeg ville droppet Maxtoren til fordel for en WD S-ATA disk (i praksis kjappere og endel kjøligere, støynivået er også svært, svært lavt).

 

DVD-brenner ville jeg, akkurat som wh1te byttet i en Nec.

 

Minnet ville jeg byttet til Twinmos eller noe annet "rimlig" noe, P4 maskiner er ikke kresne på minne og Corsair er rett og slett ikke verd prisen, IMHO ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Minnet ville jeg byttet til Twinmos eller noe annet "rimlig" noe, P4 maskiner er ikke kresne på minne og Corsair er rett og slett ikke verd prisen, IMHO ;)

Det sies at Shuttle-bokser ikke liker TwinMos ram. Noe jeg har plukket opp på flere forum.

 

Don't shoot the messenger.

Lenke til kommentar
Minnet ville jeg byttet til Twinmos eller noe annet "rimlig" noe, P4 maskiner er ikke kresne på minne og Corsair er rett og slett ikke verd prisen, IMHO ;)

Det sies at Shuttle-bokser ikke liker TwinMos ram. Noe jeg har plukket opp på flere forum.

 

Don't shoot the messenger.

Hmm, håper det ikke stemmer ettersom min nåværende Shuttle har 1Gb twinmos ram, og jeg har planer om å flytte denne over til den nye boksen (som burde være her hvert øyeblikk :D)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Takker for alle svarene :thumbup:

 

Tanken med wlan kort, var om pci kort blir for varmt om ikke blir det et 54mbps kort som skal inn der...

Tror ikke du skal bekymre deg for noe varmeøkning med et ekstra pci-kort.

Lenke til kommentar
Komplett.co.uk har ikke SB81P på lager etter det jeg fant ut, så jeg bestillte fra MicroDirect isteden, den skal visst dukke opp senere idag :)

hmm, tar disse gutta imot norsk Visa? Har hatt en del problemer her nede med tanke på dette...

Ah, nei de krever at leveringsadresse er den samme som adressen paa kortet. Anbefaler aa skaffe deg en engelsk konto av noe slag, gjoer livet enklere her borte.

 

Naar det er sagt saa hjelper det lite naar PSU'en i din nye shuttle tar ferie... ikke at jeg har sittet "on hold" i 30 min naa, og er en smule bitter...

Lenke til kommentar

Det er noe forbanna tull med at dem ikke tar norske kort, begynner å bli mektig irritert her nede, har funnet et par som tar imot bestilling når jeg legger ved bilde av meg selv og kortet tatt med mobilen :p

 

Det blir bare for dumt, og ikke får jeg konto her nede da jeg ikke har bodd her i 3 år eller noe slikt.. (er vel noen som lar meg få konto, men jeg ga opp etter 3 stk)

 

|On topic|

Blir ikke noen deler på meg før komplett har alt inne på lager. Takk for hjelpen folkens

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...