rbuljo Skrevet 18. oktober 2004 Skrevet 18. oktober 2004 (endret) hei.. ser at det er "pads" kjølings på rammen på dette kortet.. skal bestille NV5 silencer, kommer det da egne kjøle blokker med i pakken, eller bruker man de originale? og uansett, det må jo hjelpe hvis man bytter ut de originale padsene med ordentlig kjølepasta? men må man putte på en dunge siden padsene er realtivt tykk, og derfor vil kanskje presset forsvinne? og en annen ting, det er ganske mye kjølepasta til overs når man tar av kjølblokken, hva skal man bruke til og fjerne dette med? tenkte på løsemidler? Edit: kanskje en admin kan flytte denne posten til overklokking->kjøling luft? da jeg ser at den burde vel hellere vært plassert der... sry Endret 18. oktober 2004 av RmB
Lch Skrevet 18. oktober 2004 Skrevet 18. oktober 2004 NV5 dekker minnebrikkene med selve kjøleren. Så, nei, du bruker ikke de originale. Er ikke festemekanismen for minnekjøleren selve klisteret på de padsene da? Ikke så lurt å skifte ut det med kjølepasta med mindre du har en slagplan for å holde kjøleren på plass etterpå. Aceton eller isopropanol funker fint til å vaske vekk kjølepasta med.
rbuljo Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Skrevet 18. oktober 2004 nei, du har de 5 pinnene der med mothaker som skal presse ned kjøleblokkene på rammen. se på bildet. så NV5 har egen kjøleblokk... kun for ram, eller for både ram å gpu?
KydeX Skrevet 18. oktober 2004 Skrevet 18. oktober 2004 Kjøp deg en tube med arctic silver 5 i tillegg til silenceren, så blir det bra. Vær nøye når du smører det på og legg bare et tynt og jevnt lag.
Lch Skrevet 18. oktober 2004 Skrevet 18. oktober 2004 nei, du har de 5 pinnene der med mothaker som skal presse ned kjøleblokkene på rammen. se på bildet. Ok. så NV5 har egen kjøleblokk... kun for ram, eller for både ram å gpu? Hm? Du vet hvordan den ser ut? Selve kjøleblokken dekker GPU og minnebrikkene, ja.
rbuljo Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Skrevet 18. oktober 2004 prøver å google litt nå for og finne ut hvordan den ser ut.. dårlig for arbeid av meg før jeg postet.. noen som har prøvd å å bytte ut kjøle padsene med artic silver compound på original kjøleren? må jo få ned temp da?
Lch Skrevet 18. oktober 2004 Skrevet 18. oktober 2004 Se på bildene her: http://www.3dxtreme.net/index.php?id=nvsilencer52
Morpheus- Skrevet 18. oktober 2004 Skrevet 18. oktober 2004 Har hatt på Artic silver 5 og artic silver 3 på minnet, kjører lett på 1200 på minnet etter jeg gjorde det!
rbuljo Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Skrevet 18. oktober 2004 takker.. tok for morro skyld og åpnet opp alt, gjorde det rent med alkohol. å satt artic silver ceramique kjølepasta.. det ble en bedre virkning enn jeg trodde.. helt utrolig faktisk. sank ned 10-15 grader.. kjørte "Nalu" til nvidia og andre stress tester på 445/1260 uten artifacts... :!: fucking amazing.. fikk også 5200 poeng i 3dmark.. men kunne sikkert fått mere hadde resten av maskina vært up to date...
Gunlab Skrevet 12. november 2004 Skrevet 12. november 2004 Var dette med stock kjøler eller nv5 ? for i såfall så sitter det en happy liten nerd her, som har bestillt AC5 til en cpukjøler. tok du bilder av greiene ? og kjøre du fortsatt stabilt ? 445/1260 damn... jeg kjører selv 430/1200, testa meg på 450/1100 for å se om jeg evt kunne flashe opp ett hakk, men da kom det artifakter men hva skaper artifaktene? varme eller low voltage? ser at flere klokker "bedre" når de har 1,4 volt på gpu'en (?). og er AC5 bedre enn artic silver ceramique kjølepasta ? eller forskjellige bruksområder ?
Vizla Skrevet 12. november 2004 Skrevet 12. november 2004 artifacts er enkelt og greit rendering feil, som kan forårsakes av: Dårlige drivere, "ødelagt" kort ( pipefeil etc. ), varme, rett og slett for høy klokkefrekvens.
rbuljo Skrevet 12. november 2004 Forfatter Skrevet 12. november 2004 Var dette med stock kjøler eller nv5 ? for i såfall så sitter det en happy liten nerd her, som har bestillt AC5 til en cpukjøler. tok du bilder av greiene ? og kjøre du fortsatt stabilt ? 445/1260 damn... jeg kjører selv 430/1200, testa meg på 450/1100 for å se om jeg evt kunne flashe opp ett hakk, men da kom det artifakter men hva skaper artifaktene? varme eller low voltage? ser at flere klokker "bedre" når de har 1,4 volt på gpu'en (?). og er AC5 bedre enn artic silver ceramique kjølepasta ? eller forskjellige bruksområder ? med stock kjøler.. den kjøleren er faktisk utrolig bra, men bråker jo mye. derfor folk ikke liker den regner jeg med.. tok noen bilder med mobilen, hadde ikke digicam hjemme da så de bildene er vel ikke noe å ta vare på, men kan prøve å legge dem ut her så kan du se. jeg har flashet moddet bios opp til 1.4v. kanskje prøve 1.5v men er ikke sikker før jeg har funnet ut mere om det. kjører ikke 445/1260 kosntant da jeg synes det er dumt da det er kraft nok i kortet, men hvis jeg skal benche o.l. kan jeg det ja over lengere tid også. men resten av maskina trekker ned på prestasjonene her. ac5 og ceramique er vel to forkjellige pastaer, vet ikke helt nøyaktig forkjellen, annet at jeg er veldig fornøyd med ceramique. den blir ikke "optimal" før om noen dager etter du har brukt den, da det skjer noen kjemiske reaksjoner med den pga varme. men det er bare å gå på www.articsilver.com og lese om dette, står forresten veldig mye bra der.
Gunlab Skrevet 12. november 2004 Skrevet 12. november 2004 kan du legge ut url til biosen eller en link ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå