Gå til innhold

Problem med min 6800 LE


aemil

Anbefalte innlegg

Hmm...

Kjøpte ny strømforsyning(525W), men har fremdeles problemer med at skjermen blir svart etter x antall minutter/sekunder. Noen som har noen gode tips?

 

EDIT: I EXPERTtool får jeg ikke lastet ned ny BIOS. Betyr det at jeg allerede har den nyeste BIOSen til kortet?

Står skjermkortet ditt på en egen kabel uten andre ting påkoblet?

Selv har jeg samme kort på en 350W fortron/source PSU. I tilegg har jeg 2 dvder, 2 hd, 2 kabinett vifter, nettverks-kort og en ide-kontroller.

 

Så jeg tviler på at det er PSU'en din som ikke klarer å levere nok strøm til skjermkortet.

 

X-toolen 3.20 laster ikke ned nye bioser, kun driver.de kutta vist ut den funksjonen etter ver. 3.18...

 

Hvor varmt er kortet ditt når du surfer/kun driver med enkle ting?

 

 

Mvh

 

Stoneheart

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvordan er luftgjennomstrømningen i kabinettene til dere som har problemet ? kjøleren på kortet ( stock ), er ikke av de beste, og krever ganske "god luft" for å klare kjølerjobben på topp...

 

Merker at hvis jeg lukker kabinettet, noe jeg sjeldent gjør, og lukker vinduet, spretter tempen fort opp i 52 grader idle, og under ekstremt krevende spill lignende farcry AA / AF, doom3 og lignende kommer den opp i nærmere 65-70 grader ganske kjapt. )

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Ikke noe problem å prøve med ny bios. Ta backup av den gamle først bare. Hvis den nye ikke hjelper er det jo bare å flashe tilbake til den originale. Tror ikke det er mulig å oppdage at bios har vært flashet i tilfelle du må ty til garantien.

jo. Bios sitter på en egen brikke, som lett kan skjekkes.

 

*edit* ( tror jeg misforsto deg litt.. Du mente da over at hvis du flasher TILBAKE til gammle, så kan de ikke oppdage det ? hvis det var det du mente, så er det rett.. ;) )

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Funket ikke noe bedre her heller.

Lurer på om jeg skal benytte meg av angrefristen og få penga tilbake. Dette suger. Heller ikke fått noe svar fra Gainward Support. :thumbdown:

tja.. kost på deg en 200-250 kroner på en vga silencer 5, softmodd det, så har du et VELDIG bra kort for "bare" 1,900 kr å være.. ;)

Lenke til kommentar
Funket ikke noe bedre her heller.

Lurer på om jeg skal benytte meg av angrefristen og få penga tilbake. Dette suger. Heller ikke fått noe svar fra Gainward Support.  :thumbdown:

 

Tror jeg kommer til å gjøre det. Betaler heller 700 spenn ekstra for denne

Endret av andy15
Lenke til kommentar
når lufttempen i kabinettet deres er 30-35 grader, så hjelper det lite å kjøpe nytt kort, da stort sett alle 6800 stock kjølerene er lagd "akuratt for å klare den W kortet avgir"...

 

Er du sikker på at det er temperaturen sin feil da?

Endret av andy15
Lenke til kommentar
når lufttempen i kabinettet deres er 30-35 grader, så hjelper det lite å kjøpe nytt kort, da stort sett alle 6800 stock kjølerene er lagd "akuratt for å klare den W kortet avgir"...

 

Er du sikker på at det er temperaturen sin feil da?

høy temp vil skape ustabilitet, samt det kan være psu. men siden folk her har oppgitt veldig stabile psu'er, er tydeligvis ikke det problemet. Dessuten kjenner jeg til folk som har problemet, som har prøvd å flashe bios, samt oppdatere alle mulige drivere, uten hell.

Lenke til kommentar

Problemet er nok ikke relatert til temperaturen på kortet. Jeg har surfet rundt på internett for å finne en løsning i hele dag, og det virker som det er en feil på selve kortet. Skal visstnok være slik at mange eller alle 6800LE kortene fra første produksjon er skadet, mens de fra andre produksjon er i orden. Bare noe jeg leste på forum et par steder, så jeg kan ikke garantere at det er korrekt. Jeg sender ihvertfall mitt kort i retur, og håper på et fungerende kort tilbake. Vil anbefale andre med dette problemet å gjøre det samme. Med mindre det kommer en slags fix.

 

XP

Endret av sivertxp
Lenke til kommentar
Skal visstnok være slik at mange eller alle 6800LE kortene fra første produksjon er skadet, mens de fra andre produksjon er i orden.

Det stemmer godt overens med det jeg har kommet over av rykter også. Man skulle egentlig tro at slikt skulle bli tilbakekalt før det ble sluppet løs på forbrukerne, skjønt det krever jo litt testing for å finne ut om kortet er defekt...

 

I løpet av de siste par dagene har jeg stresstestet et 9800PRO kort på samme maskinvare og programvare (bortsett fra skjermkortdriverne, selvsagt) som jeg brukte mitt forhenverende 6800LE kort på. Det har ikke vist noen tegn til ustabilitet eller artifacts, selv ved ca. 10% overklokking. Med 6800LE testet jeg ut alle ForceWare-drivere fra 61.77 og nyere, og kjørte MANGE clean installs av windows, uten å få kortet til å kjøre stabilt. Så kortet var nok ikke helt friskt. Synd egentlig, for det ga jo ganske god framerate helt til det krasjet.

 

Takke meg til noen få FPS mindre for å slippe jevnlige systemkrasj...

Endret av XENiTiS
Lenke til kommentar

en god regel hold dere til ati ,og en annen ting kjøp ikke det nyeste før feilene er rettet opp,tester viser ikke allt heller,og hvor mange er det som kjøper sånne kort ,men så er det ikke mange har det likt som test pc,en i tester samme spesifikasjoner, sier det litt eller,

 

mitt råd er dere som har angrerett bruk den,for det er en av måtene å vise til at produktet ikke holder mål,send varen tilbake der dere bestillte den,

 

en annen måte er å ha større kabinett med flere vifter og hjelper ikke det da har dere fått en potensiel feilvare,og da er det en selvfølge å sende det tilbake. en bra kabinett er thermaltake xaser 3 eller CaseTek 1018/1019 family

Kategori > PC-kasser > CaseTek > CaseTek 1018/1019 family som dere finner hos pcstyling.no {ps de er rimelige}

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...