Gå til innhold

Dell bærbar pc


T-mac1

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har prøvd å lete rundt omkring på nettet og kommer kanskje til å velge en av dell inspiron modellene. Problemet er, hvem av dem best når det gjelder:

 

Her er en link til sammenligningen mellom pcene:

 

Dell Inspiron sammenligning

 

Prisengrensen er imidl. satt til 10000.

 

- Yelse

- Hardisk (Gjerne 40 Gb eller mer, 5400 rpm eller bedre

- Størrelse/støy

- Holdbarhet

- Skjerm

- Tilkoblingsmuligheter.

 

Håper dere kan hjelpe meg med et fornuftig valg.

 

Takker for svar. :)

Endret av T-mac1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis prisgrensen er absolutt, blir det vel enten 510m eller 5160.

5160 har raskere prosessorer og bedre grafikk, 510 er Centrinobasert og gir langt bedre batteritid samt at den er tynnere og lettere. De har (kan ha, avhengig av modell) samme harddisk størrelser, CD/DVD og andre opsjoner, avhengig av hvordan du konfigurerer dem. Merk at billigste 510m har 14,1" skjerm, men kan fås med 15", alle 5160 er 15". 510 har innebygget trådløst nettverkskort, på 5160 er dette tilleggsutsyr. Ellers har de samme tilkoblinger.

 

Det er ellers ikke noe entydig svar på dette. Kommer an på bruksområde. Skal du reise og eller bruke den på skolen og hovedsaklig skrive, er 510m å foretrekke. Skal du ha den på skrivebordet hjemme er 5160 bedre. Ingen er noen gode spillmaskiner, til det er grafikken for dårlig, men 5160 er bedre enn 510 her.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Beklager, men jeg får nok ikke sove i natt hvis ikke jeg anbefaler deg å holde deg unna dell...;)

Jeg får sove helt utmerket om du lar være. ;)

 

Hvis du ikke vil si hvorfor kan du vel heller la være å gjøre et poeng av det, og foreslå et alternativ du foretrekker uten å antyde at han gjør noe (uspesifisert) dumt om han velger en Dell...?

 

Ellers blir det litt sånn "Jeg vet noe om [navn] som du ikke vet, og hvis han/hun kommer på festen gidder hvert fall ikke jeg å gå!" :)

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Beklager, men jeg får nok ikke sove i natt hvis ikke jeg anbefaler deg å holde deg unna dell...;)

Jeg får sove helt utmerket om du lar være. ;)

 

Hvis du ikke vil si hvorfor kan du vel heller la være å gjøre et poeng av det, og foreslå et alternativ du foretrekker uten å antyde at han gjør noe (uspesifisert) dumt om han velger en Dell...?

 

Ellers blir det litt sånn "Jeg vet noe om [navn] som du ikke vet, og hvis han/hun kommer på festen gidder hvert fall ikke jeg å gå!" :)

 

Geir :)

Jeg tar poenget ditt.

 

Men...du skjønner det er en lang historie om hvordan kundeservicen til dell kan være til tider...problemet er at hver gang jeg forteller den så forvandles posten til en for og mot dell post...

 

poenget med innlegget mitt var bare at han burde se på andre maskiner enn dell også!

 

for spesielt interesserte: se på mine første innlegg på forumet her så får du se litt av grunnen til at jeg har såpass mye imot dell...

 

vennlig hilsen

krister

Lenke til kommentar
Beklager, men jeg får nok ikke sove i natt hvis ikke jeg anbefaler deg å holde deg unna dell...;)

Jeg får sove helt utmerket om du lar være. ;)

 

Hvis du ikke vil si hvorfor kan du vel heller la være å gjøre et poeng av det, og foreslå et alternativ du foretrekker uten å antyde at han gjør noe (uspesifisert) dumt om han velger en Dell...?

 

Ellers blir det litt sånn "Jeg vet noe om [navn] som du ikke vet, og hvis han/hun kommer på festen gidder hvert fall ikke jeg å gå!" :)

 

Geir :)

Jeg tar poenget ditt.

 

Men...du skjønner det er en lang historie om hvordan kundeservicen til dell kan være til tider...problemet er at hver gang jeg forteller den så forvandles posten til en for og mot dell post...

 

poenget med innlegget mitt var bare at han burde se på andre maskiner enn dell også!

 

for spesielt interesserte: se på mine første innlegg på forumet her så får du se litt av grunnen til at jeg har såpass mye imot dell...

 

vennlig hilsen

krister

Er det en kundeservice som er super så er det vel dell sin. det er jo det man betaler for. Cdrommen min gikk i stykker for noen mnd. siden. dagen etter mindre enn 24 timer kom det er dellfyr med en ny til meg. har aldri opplevd slik service før. til private kunder som spørr om råd har jeg alltid noe annet enn dell og anbefale, men hvis du har penger/får den av jobben, ser jeg ingen grunn til å ikke velge dell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...