Gå til innhold

bruke ipod som bærbar hardisk


Anbefalte innlegg

noen som vet om et program jeg kan bruke slik at jeg bare kan plugge inn usb-key en min på 256 mb i en windows xp pc ... også ha drivere og et program på den slik at jeg kan overføre ting til ipoden....

 

ble nok litt uoversiktilig det her men slik at jeg kan legge ting på ipoden også ta den med til en venn og legge det der uten å måtte legge inn itunes og sånt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg prøvde å bruke ipoden som ekstern harddisk i går, bare for å prøve. Men der jeg skulle klikke for å aktivere den som diskbruk, var det liksom et grått felt over, slik at jeg ikke fikk klikke på den. Den var allerede aktivert, men jeg kunne ikke klikke den av. Jeg bruker usb2 når jeg kobler ipoden til pcen, men prøvde å bruke firewire. Vet ikke om det var innbildning eller flaks, eller min knøvelhet som gjorde det, men da kunne jeg trykke på den aktiver diskbruk-knappen, etter at aotusync var slått av.

 

Men jeg måtte trykke på alt.2, oppdater kun markerte spillelister. Det jeg oppdaget etter ei lite stund, var at alle sangene bortsett fra den aktuelle spillelista jeg markerte, ble sletta fra ipoden. Hvordan bruke den som ekstern disk uten at sangene blir sletta?skal jeg velge alt.1?

 

uansett, jeg klarte å bruke den som disk, og leste notatene på ipoden. men for at den kommer opp som egen disk i min datamaskin, måtte den første gjennkjennes av itunes. Skal det være slik? Og stemmer det også at når auto sync er slått av, så må man løse ut ipoden manuelt i itunes for å kunne disconnecte den fra dokken?

 

mange spm... :blush:

 

Og, nesten tilslutt... Har lagt inn kontakter i outlook for å prøve å legge dem inn på ipoden. Gjorde det via min datamaskin etc, og jeg finner filene på ipoden når jeg åpner den via min datamaskin, men de blir ikke vist på selve ipoden under kontakter. Hva er galt?

 

Plutselig fikk jeg beskjed om at ipoden var uleselig, og måtte re-ett-eller-annet. starta maskinen på nytt, kobla ut ipoden, ble lei av å vente. Kjørte i usb2 istedet for firewire, og fikk lasta inn sangene som vanlig uten prob. noen som har peiling på hvorfor dette skjedde?

 

Blir happy hvis noen har svar på disse spm :)

Lenke til kommentar

hmm skjønner liksom ikke problemet :roll:

 

Når du plugger den i USB'proten så dukker den opp som eksternhardiskk uansett? samme om du har iTunes, ipod drivere eller ikke ...

Da går du bare på "min maskin" og klikker deg inn som vanlig på harddisken din.

 

Husk å trykke "løs ut" før du napper ut usb-pluggen

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...