Gå til innhold

Den store Fable secrets-tråden *SPOILERS!*

zypher_ut

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Her kan dere skrive inn alle de hemlige (og ikke fullt så hemmelige) tingene dere har funnet ut i Fable.

Jeg får starte med et par stykker, kommer flere senere. (bare skriv inn dem dere husker så legger jeg dem til i guiden!)

Spille videre etter credits:

Man kan spille videre etter creditsene, bare man venter gjennom hele, og ikke trykker! Om man drepte søstra si så får man til og med beholde sword of aeons...

Sword of Aeons:

Se over.

Statuen i lookout point snur seg..

Den peker i forskjellige retninger ved forskjellige tider av døgnet, og det får være opp til dere å finne ut hva som skjer ved de forskjellige anledningene ;)

Skorm's Bow

Er den beste bua i spillet, og den er veldig vanskelig å få tak i. Det hele handler om timing, noe som er lettest å gjøre helt i starten eller når man har blitt helt god eller helt ond.

Det første man gjør, er å dra til Chapel of Skorm, ved siden av Darkwood Camp. Derfra teleporterer man til et hvilket som helst sted som har en "leiesoldat" (dvs en du kan betale for å bli med deg). Så venter du til det blir natt (du kan sove eller spise en moonfish). Deretter teleporterer du til heroes guild, går til Lookout Point, og så til Picnic Area. Der ser du et solur.

Så kommer det med timingen:

Jo ondere du er, jo nærmere klokka 6 på kvelden (starten på natta) må det være. Om du er helt god, så må det være så nær som mulig klokka 6 om morgenen. Om du er nøytral, så må klokka være ved midnatt (der det er 0 på klokka).

Det du må gjøre er å teleportere deg tilbake til Chapel of Skorm akkurat på det passende tidspunktet og ofre leiesoldaten din. Dersom du gjorde det riktig så vil han si "blablabla... you will go far." og så får du Skorm's Bow. Det kan ta en del forsøk før man får det til ordentlig.

Sånn jeg gjorde det:

I starten av spillet så gjør du bare gode gjerninger, slik at når du forlater Heroes Guild for første gang, så er du bittelitt god. Så drar du rett til Chapel of Skorm (før du gjør noen oppdrag), og følger oppskriften over. Da du kommer til soluret, venter du til det viser nøyaktig midnatt, før du teleporterer deg. Da du er i Chapel of Skorm venter du til du mister litt penger (pga at leiesoldaten skal ha penger), og så ofrer du han. Det er fordi klokka da er ca 1 time mer enn midnatt, noe som gjenspeiles i din "alignment", fordi du er litt god.

Tjene penger:

kjøp et hus, oppgrader til du kan henge opp trophys, heng opp de som har mest value, selg huset for mer en du kjøpte det for, hent trophys kjøp huset for mindre enn du kjøpte det for. rinse and repeat :p

Takk til Standish for denne!

Tjene penger 2:

Kjøpr deg et hus, oppgrader til du kan henge opp trophies. Deretter leier du det ut. Så sover du i 3-4 dager, og kommer og henter leia ;)

Funker best med dyre hus (drep dem som bor der så kan du kjøpe det). Om du har mange hus så blir det fort masse penger...

Demon Doors:

Demon Door #1 (Heroes Guild)

Den første demon door finner du inni Heroes Guild. Den kan du åpne etter at du er ferdig med all treningen, og skal ut på oppdrag. Du får nemlig en lampe etter seremonien, og om du skrur på den foran døra, så åpner den seg. Inni finner du en Elixir of Life (permanent mer liv), en tatovering, og et par bøker.

Demon Door #2 (Greatwood Gorge)

Alt du trenger å gjøre her, er å gjøre noe slemt slik at døra ser det. Du kan for eksempel spise 10 "Chrunchy Chicks". Eventuelt så kan du bare være så ond at du har rød røyk som kommer under føttene dine. Inni finner du Wellow's Pickhammer.

Demon Door #3 (Greatwood Caves)

For å få opp denne så trenger du å få en combat multiplier på 14 eller mer. Dette kan være litt vanskelig. Du kan gå inn i Hobbe Caves og drepe hobbes til du har ca 20+, og så gå ut. Der er det enten flere hobbes eller et stort earth troll. Uansett, om du dreper disse, så burde du ha minst 14. Bare gå og snakk med døra og den åpner seg. Inni finner du The Cutlass Bluetane.

Demon Door #4 (Darkwood Marshes)

Denne er enkel. Bare snakk med døra, så vil den sende armeen sin etter deg. Drep alle sammen og den åpnes. Inni finner du Dark Will Users Robes.

Demon Door #5 (Barrow Fields)

Denne er morsom. Alt du trenger å gjøre er å spise så mye at du blir feit. Se på statistikkskjermen. Det må stå "Obese" for at den skal åpne seg. Inni finner du Will Master's Elixir (permanent mer magi).

Demon Door #6 (Witchwood Stones)

Denne er en del av oppdraget der du skal redde the Arecheologist. For å åpne den må du gå til steinene nord på kartet, og slå dem i riktig rekkefølge. Slår du en stein, så sier den en bokstav. Bokstavene må være i denne rekkefølgen: H-I-T-S. Inni finner du Arkeologen (eller hva det heter), en sølvkiste som krever 15 sølvnøkler, og noen andre småting.

Demon Door #7 (Knothole Glade)

Denne må du skyte - HARDT - med bua for at den skal åpnes. Du burde ha en bra bue, og en del Accuracy. Om du har Skorm's Bow så er det ikkeno problem ;) Inni finner du Elixir of Life.

Demon Door #8 (Grey House)

For å komme inn her, må du være gift med et "høytstående" kvinnfolk, og den eneste i spillet som passer denne beskrivelsen er Lady Grey i Bowerstone North (for å komme hit må du fullføre Arena oppdraget). Hun vil be deg om å gjøre masse ting først. Når dere blir gift får du 15000 gull, så det er ganske smart ;)

Uansett, inni døra finner du Ronok the Axe.

Demon Door #9 (Rose Cottage)

Ta med en boks med sjokolade (eller en annen presang, men sjokoladen er billigst), og den åpner seg. Inni finner du Bright Will Users Robes.

Demon Door #10 (Abandoned Road)

For å komme inn her, må du ha 3 typer klær (fulle sett); Bright Plate Mail, Dark Will Users Robes, og Bandit klær. Ta dem på deg og snakk med døra (i den rekkefølgen). Inni finner du Dollmaster's Mace.

Demon Door #11 (Lychfield Graveyard)

Denne er en del av et oppdrag mot slutten av spillet. For å åpne den må du finne alle delene til Nostro's Armor, som er gjemt rundt om kring på gravplassen. Ta de med til graven hans, og døra åpnes. Bak døra er det bare en vei som går videre mot Fengselet der du skal redde moren din.

Demon Door #12 (Headsman's Hill)

Denne kommer du bare igjennom om du gjør som Lady Grey sier og sloss mot Tunder. Etter at du har vunnet over han, så kommer du igjennom denne døra, som er utgangen.

Sverdet i stenen (utafor Temple of Avo):

Om du prøver å dra opp dette sverdet, så finner du ut at det ikke går. Det som skjer er at spillet lagrer hvor mye Strenght, Health og Toughness du hadde på det tidspunktet. For å kunne dra det opp så må du forbedre alle disse. Jeg klarte å dra det opp etter at jeg forbedret alle med 4, men er usikker på akkurat hvor mye de må forbedres.

Steikepanne:

Dette "våpenet" kan du finne ved å finne alle treasure clues. Du finner det ved å grave mellom høystakken og låveveggen i Orchard Farm. Men ikke grav der før du har funnet alle clues, for da finner du bare søppel (stekepanna blir mye dårligere enn den burde være). Steikepanna har 100 damage og 4 augmentation slots (takk DeeTee).

Her er en liste over hvor du finner Treasure Clues:

1: Gjør "Bounty Hunt" oppdraget.

2: Gjør "Lost Trader" oppdraget.

3: Du får denne etter at du har drept alle Assassins (5stk) som kommer etter deg mot slutten av spillet (på forskjellige steder, hjelper ikke å drepe dem om igjen på samme sted).

4: Få masse poeng i Archery Contest i Knothole Glade.

5: Kiste i Orchard Farm, på vei til brygga.

6: Kiste bak vindmølla i Windmill Hill.

Assassins finner du her:

1: Knothole Glade - gå over brua

2: Witchwood Cullis Gate - nær Focus Site

3: Windmill Hill - gå opp trappa

4: Prison Path - gå mot brygga

5: Hook Coast - nord på kartet, på høyre side (ikke der portalen er, men ved bjella)

Sølvkister:

1: Sølvkisten ved inngangen til Heroes Guild inneholder Murren Greathammer. (20 nøkler)

2: Sølvkisten i Lady Grays soverom inneholder Katana Hiryu. (15 nøkler)

3: Sølvkisten i Greatwood Lake inneholder Elixir of Life. (5 nøkler)

4: Sølvkisten i Hobbe Cave inneholder Will Masters Elixir. (5 nøkler)

5: Sølvkisten i Grey House inneholder Sharpening Augmentation. (10 nøkler)

6: Sølvkisten i Circle of the dead inneholder Piercing Augmentation. (10 nøkler)

7: Sølvkisten i Witchwood Stone Cavern, inneholder Health Augmentation. (15 nøkler)

8: Sølvkisten der du "dreper" Thunder inneholder Mana Augmentation. (15 nøkler)

9: Sølvkisten i toppen av lyshuset i Hook Coast inneholder Murren Greataxe. (15 nøkler)

10: Sølvkisten i Darkwood Lake inneholder Arkens Crossbow. (15 nøkler)

Takk til DeeTee for denne!

Legendariske våpen (skade | augmentations | vekt ):

- Kort beskrivelse av hvor du finner dem

(Om det ikke står noen vekt så er det distansevåpen)

Arken's Crossbow

220 | Flame, Piercing og Silver

- Sølvkiste i Darkwood Lake

Ronok the Axe

165 | Sharpening og Silver | Light

- Demon Door ved Grey House

Skorm's Bow

264 | Lightning og Sharpening

- Chapel of Skorm (beskrivelse over)

Solus Greatsword

314 | Flame, Health og Sharpening | Heavy

- Kjøpes i Bowerstone North

Sword of Aeons

550 | Experience, Mana, Health, Sharpening | Light

- Finnes i slutten av spillet, ikke kast det

The Cutlass Bluetane

165 | Lightning | Light

- Demon Door i Greatwood Caves

The Dollmaster's Mace

135 | Mana | Light

- Demon Door ved Abandoned Road

The Harbinger

198 | Piercing og Sharpening | Light

- "Sverdet i stenen" (beskrivelse over)

The Katana Hiryu

215 | Flame og Sharpening | Light

- Sølvkiste i Bowerstone Manor (gift deg med Lady Grey)

The Murren Greataxe

240 | Piercing | Heavy

- Sølvkiste på Hook Coast (fyrtårnet)

The Murren Greathammer

270 | Experience og Piercing | Heavy

- Sølvkiste i Heroes Guild

The Sentinus

255 | Piercing og Silver | Heavy

- Temple of Avo (gi dem masse penger på en gang, funker best om man er helt ond)

Wellow's Pickhammer

120 | Piercing (2stk) | Light

- Demon Door i Greatwood Gorge

Endret av zypher_ut
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

for å tjene en god del penger:

kjøp et hus, oppgrader til du kan henge opp trophys, heng opp de som har mest value, knus døra, selg huset for mer en du kjøpte det for, hent trophys kjøp huset for mindre enn du kjøpte det for. rinse and repeat :p

Endret av Standish
Skrevet

Nå er ikke jeg sikker på dette ettersom jeg ikke har prøvd det selv, men here i go:

For å få tak i sverdet som sitter fast i denne steinen på denne øya må du donere masse penger til tempelet i nærheten og the sword is yours.

:!:

Skrevet (endret)
Nå er ikke jeg sikker på dette ettersom jeg ikke har prøvd det selv, men here i go:

For å få tak i sverdet som sitter fast i denne steinen på denne øya må du donere masse penger til tempelet i nærheten og the sword is yours.

Stemmer ikke helt, legger straks til beskrivelse

Edit: Gjort

Endret av zypher_ut
Skrevet

neinei... du må ha 7 i alt som har med strength å gjøre

Skrevet (endret)

neinei... du må ha 7 i alt som har med strength å gjøre

Jeg klarte det med 5 på alt.

Edit: Se i guiden

Endret av zypher_ut
Skrevet

hmmm... yeye... alt får teste det senere idag da... fable er alt for kort egentlig... også blir man jo seende ganske lik ut uansett til slutt. håpet på mer custumising av personen.. egentlig er det alt for lite av alt... men men... veldig bra spill fremdeles... er på min tredje person, kun fighter(han er en hårete, hårete man) :p

Skrevet (endret)

Sølvkister :

1. Sølvkisten ved inngangen til Heroes Guild inneholder Murren Greathammer.

2. Sølvkisten i Lady Grays soverom inneholder Katana Hiryu.

3. Sølvkisten i Greatwood Lake inneholder Elixir of Life.

4. Sølvkisten i Hobbe Cave inneholder Will Masters Elixir.

5. Sølvkisten i Grey House inneholder Sharpening Augmentation.

6. Sølvkisten i Circle of the dead inneholder Piercing Augmentation.

7. Sølvkisten i Witchwood Stone Cavern, inneholder Health Augmentation.

8. Sølvkisten der du "dreper" Thunder inneholder Mana Augmentation.

9. Sølvkisten i toppen av lyshuset i Hook Coast inneholder Murren Greataxe.

10. Sølvkisten i Darkwood Lake inneholder Arkens Crossbow.

Murren Greataxe gir 240 skade

Katana Hiryu gir 215 skade

Arkens Crossbow gir 220 skade

Og btw

Om man bare graver opp stekepanna uten å finne clues først, får man bare et dårlig stekepannevåpen. Om man finner alle clues først, får man en stekepanne som gjør 100 i skade og har 4 augmentation slots.

Endret av DeeTee
Skrevet (endret)

La til Sølvkister og litt mer info om steikepanna (info fra DeeTee)

Edit: Legger til info om våpen senere.

Endret av zypher_ut
  • 6 måneder senere...
Skrevet

Noen som vet hvordan eg kan få starte på dei 3 første questene.

Når du starter ligger det 4 quest på bordet. 3 av dei får du ikkje velge, siden du ikkje har nok reputation. Det er kun beequeen oppdraget du kan velge. Men når det er fullført og du starter neste quest så forsvinner desse 3 andre oppdragene.

Noen som vet hvordan eg kan få begynne på disse oppdragene?

Skrevet
Noen som vet hvordan eg kan få starte på dei 3 første questene.

Når du starter ligger det 4 quest på bordet. 3 av dei får du ikkje velge, siden du ikkje har nok reputation. Det er kun beequeen oppdraget du kan velge. Men når det er fullført og du starter neste quest så forsvinner desse 3 andre oppdragene.

Noen som vet hvordan eg kan få begynne på disse oppdragene?

Oppdragene forsvinner etter du snakker med den kisen som redder deg i begynnelsen av spillet... :cry:

Skrevet (endret)
Oppdragene forsvinner etter du snakker med den kisen som redder deg i begynnelsen av spillet... 

nettopp :hrm:

Og om du overser duden, og heller går mot okvale og opparbeider deg renown, så forsvinner oppdragene akkurat når du opparbeider deg 2 streker på renown også. :cry:

WHY, GOD...WHYYYY

Endret av Kløno

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...