Gå til innhold

Har 3 spørsmål :), bare les innhold.


Anbefalte innlegg

Ja tittelen sier vel noe.

Først av alt vil jeg ha en "Log in boks" og "Registrerings boks" på sida mi, hvordan gjør jeg dette?

 

Så når jeg har fått meg det vil jeg sette "Rank", hvis jeg for eksempel registrerer meg med kallenavnet "Claw", så vil jeg ha rettigheter til å poste for eksempel News på forsida på sida mi.

 

 

Allså mine spørsmål er:

1. Hvordan lage "Log in boks" og "Registrerings boks".

2. Hvordan sette rettigheter på forskjellige brukere.

3. Hvordan lage ett slags "Form" som sender "results" på forsida, se for eksempel her.

Legg merke til >Posted by "Bruker Nick".

 

(Det var bare en web side jeg fant i farten).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje du kan ta en titt på CN AJ-Fork? Her kan det registereres brukere, og legges til nyheter. Navn og slikt kan du sette til å komme med automatisk. Eneste er at brukerene må legges til manuelt.

Er det ett slags program jeg må installere på web siden min det?

I så fall, hvilken PHP versjon må jeg ha?

Bruker PHP versjon 3 jeg :(

Lenke til kommentar

Kan vel kanskje kalle det et program (om man ser løst på det). Det er et «program» som gjør at du kan poste nyheter på siden dein, uten å måtte oppdatere siden via FTP (f.x). Den skriver rett til en fil som ligger på serveren, som igjen blir hentet ut (inkludert) der du vil at nyhetene skal vises.

 

Angående hvilken PHP-versjon man må ha, så er jeg ikke sikker..

Lenke til kommentar

Men sjekk denne linken her.

Der står alle news jeg legger inn fant jeg ut.

Går det ikke ann å skrive inn en "code" i html slik at den viser alt i tekst på den URL'en jeg skriver inn i "code'n" ? :p

Allså jeg har en index.html fil, jeg vil at alle news og slikt skal stå der, går det ikke ann å skrive noe i index.html fila at alt som står i "http://home.no.net/aopower/fork/show_news.php" skal ramse's opp der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...