Gå til innhold

Endre font - 1.6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ganske avansert, jeg vet at når man laster ned skins til "steam" så følger det noen ganger med fonts også, bare gi meg 5min så skal jeg sjekke igjennom cpl gui'en og se om det er noen fonter i den.

 

 

edit: Jeg fant ingenting, men ta også last ned CPL GUI på www.thecpl.com så leser du readme og legger inn, tror du får en tynnere font, og det er litt deiligere.

Endret av highlander-
Lenke til kommentar

Okey de som vil endre fonten i CS 1.6 følg med:

 

- Først må man endre skin til steam fordi det er den enste måten man kn endre fonten på.

¨

- Endre den til grey elns.

 

- Restart steam.

 

- Finn fram til resource mappen i skin mappen. f.eks: C:Programfiler/Steam/skins/grey og åpne resource mappen

 

- Her finner man en fil kalt TrackerScheme. lag en kopi av den i tilfelle alt føkker seg.

 

- Åpne den i notepad og gjør følgende: scroll ned til du finner et punkt hvor det står enginefont, her skal det stå noe som ligner på dette.

 

"3"

{

"name" "Verdana Bold"

"tall" "14"

"weight" "0"

"yres" "768 1023"

"dropshadow" "1"

}

 

Her ser man at oppløsningen ikke er helt riktig, men dette gjør ikke noe, finn frem til den oppløsningen du bruker f.eks 767x600, den tilsvarer 800*600 i cs, du burde skjønne hvilken yres som tilsvarer den du bruker.

 

Og det er her vi begynner å endre på ting.

 

jeg har byttet ut "name" "Verdana Bold" til "name" "Tahoma Bold"

og satt dropshadow til 0, denne ser veldig fin ut.

 

Da er det bare å gå inn på en server og skrive i vei!

 

Håper denne lille guiden hjelper noen der ute som kanskje også synes den standard fonten er sinnsykt stygg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...