^fmj Skrevet 16. oktober 2004 Skrevet 16. oktober 2004 Har fått med meg at det er snakket en del om disse platene, da spesielt om hvem som har produsert dem. Tenkte derfor at jeg kunne fortelle at de som jeg har kjøpt var laget av Princo, som etter OC-freak sin guide ikke er spesielt gode.
kindings Skrevet 16. oktober 2004 Skrevet 16. oktober 2004 Er disse platene gode? Kjøpte en 50 stl spindel av dette merket for en tid tilbake og erfaringe min var meget dårlig, jeg tregte på at jeg kjøpte 50 stk. Problemet var at jeg oppnådde ikke feilfri brenning før på 2x på disse 4x platene(også -R), det var ikke Princo plater, men Vanguard, men hadde tilsvarende problem med noen Princo plater jeg kjøpte på Lefdal. Etter dette har jeg holdt meg unna de billigste platene, Verbatim holder etter min erfaring meget god kvalitet(har dog hørt rykter om 8x plater som selges som 12x, så ingenting er idiotsikkert, men å kjøpe det billigste er en risiko). De beste kjøpet jeg har gjort var noen 10stk 4x DVD+R plater på expert til 69 med 5 stk DVD cover, har ikke hatt noe problem med dem i min Nec 1300A.. og den er nok noe småkresen på platene.
^fmj Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Skrevet 16. oktober 2004 Det lønner seg å betale litt ekstra for å få gode plater.
2peewee Skrevet 16. oktober 2004 Skrevet 16. oktober 2004 Det er veldig vanskelig å svare på dette akkurat nå. Før var det RICHO som lagte disse platene, og disse er dt veldig god kvalitet på. men akkurat nå ser dt ut som komplett har valgt å gå over til OPTODISK som det bare er til å kaste i søpla. så viss dt går an, hadde dt vert kjekt å fått mediakoden på disse før du bestilte de. eventuelt bestilla et par disker og kjekke før du legger inn en stor bestiling
^fmj Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Skrevet 16. oktober 2004 +R skal vist være en forbedret utgave av optodisc. -R ser ut til å være princo etter hva jeg fikk. Men nå er vel neppe en stikkprøve ensbetydende med hele partiet.
2peewee Skrevet 16. oktober 2004 Skrevet 16. oktober 2004 Det pleier å vere det jo. De tar inn et stort parti fra en leverandør. så viss de du bestiller er princo så kan du forvente å få princo heilt til de tar inn ein ny leveranse. det du kan gjør så mange andre har gjort er å sende mail til komplett og spør om mediacoden. viss de seier at dt er någe annet en princo og lover dg dette så kan du bestille. skulle det da skje at du får princo sender du klage brev. da har andre fått beholde princo cd`ene og så fått tilsendt någen verbatim plater. men send mail og se ka de seier. kjibt å bruke masse peng på plater som kan kastes i søpla.
^fmj Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Skrevet 16. oktober 2004 Joda, det er kjipt med masse plater i søpla. Men jeg kjøpte bare 25 stk til 89 for å teste, tenkte jeg kanskje kunne være heldig og får noe bra. Skal heller bestille ePerformance hos norwaydisc, disse skal være mye bedre.
2peewee Skrevet 16. oktober 2004 Skrevet 16. oktober 2004 sant det. Norwaydisk for også inn någen gode TY plater i neste uke som ikke er så altfor dårlige. viss de platene du bestiller skulle vere dårlige så kan du alltid selge de til ein kamerat og sei at du ikke trenger de pga du har bestilg någen dyrere plater som er litt bedre. garanter at du for selgt de
^fmj Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Skrevet 16. oktober 2004 (endret) De ligger på qxl as we speak . Endret 16. oktober 2004 av ^fmj
2peewee Skrevet 16. oktober 2004 Skrevet 16. oktober 2004 heheeh, tipper de nye platene løser problemet ditt. hadde vert kjekt å fått vite det når du har fått de
^fmj Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Skrevet 16. oktober 2004 Norwaydisc opplyser om produsent og disse er prodisc R02
2peewee Skrevet 16. oktober 2004 Skrevet 16. oktober 2004 (endret) ProdiscS03 4x DVD-R: Plater av meget bra kvalitet, produsert av Prodisc i Taiwan. Akkurat nå det beste Pris/kvalitet forholdet på markedet. Merker: eProformance og noen noname. Leverandører: http://www.norwaydisc.no og www.brenner.no Kvalitets score: 85% viss dt er de så skal de vere gode Endret 16. oktober 2004 av 2peewee
^fmj Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Skrevet 16. oktober 2004 Japp, slik jeg sjekket that's write platene.
norpheus Skrevet 17. oktober 2004 Skrevet 17. oktober 2004 Har brent en del av + 4x platene til That's Write, de brant helt fint på 8x med plextor 8x brenner. Platene funker helt fint enda, 4-5 mnd etter brenning.. Så thats write ekke helt ubrukelig
^fmj Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter Skrevet 17. oktober 2004 Før var the ricoh som leverte +R that's write for det meste, om de også laget -R vet jeg ikke. Disse platene var veldig gode, det er nok slike du har fått tak i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå