Gå til innhold

Spille data for 10-13k, har litt stash fra før


Anbefalte innlegg

Okey. her er tingen. Jeg er nå mektig lei av min gamle data og har lyst til å kjøpe ny. Jeg har psu, cd-rom, tastatur, mus, skjerm, karbinett.

 

Det jeg trenger er

Hovedkort - skal funke til amd prossesor

CPU

Skjermkort

Lydkort - viss ikke det på hovedkortet er bra

Ram - helst rundt 1024

Hardisk (tenkte s-ata)

DVD - brenner - skal ha den nye plextoren

cpu vifte og 3-4 vanlige vifter.

(dere kan fåreslå karbinett også, men det skal ikke ver dyrt i såfall.

 

Maskinen skal bli brukt til masse spilling, så bra ytsele og grafikk er viktig. skal også bli brukt til masse nedlasting, så hardisken bør vere 250gig. (har ein 30gig fra før av som OS kan bli kjørt på)

 

Det var ikke tanken å begynne å overklokke og fikse og mikse masse siden jeg ikke har så peiling på dette. Men viss dere har någen gode tips til prossesorer som kan klokkes bedre og dermed bli kjøpt billigere så hadde jo det vert greit. Alle tips blir satt pris på

 

prisen jeg tenkte låg rundt 10-12 tusen på dette greiene. (trenger ikke gå så høgt)

eg har sotte opp ei lista over det eg hadde litt lyst på, så viss dere har någen ideer til ka så bør bli bytta ut så gi beskjed. Viss dere vil sette opp heilt nytt så funker det. MEN det sakl vere amd ikke intel. (ikke vits å begynne å krangle om ka så er best, jeg har bestemt meg for å prøve intell nå.)

 

her er oppsette mitt

 

AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED - 1750

 

Asus Radeon X800PRO 256MB DDR VIVO AGP, ATI X800PRO, DVI-I,ViVo, Retail - 4194.99 (hadde vert veldig fint til tips om et skjermkort som når høgt opp i ytelse men ikke er så dyrt) overklokkes, flashes ect ect.

 

2x Crucial PC2100 DDR-DIMM 512MB CL2.5 Unbuffered, Non-parity, 2.5V, 64Meg x 64 - 760 for begge. (jeg har ikke peiling på ram, timing ect ect. så veldig fint med tips her.)

 

Hitachi Deskstar 7K250 250GB S-ATA 8MB cache 7200RPM - 1490 (tenkte merker eg vil ha er WD, Hitachi eller Seagete. Skal vere kald og rolig men alikevel ha bra ytelse.

 

Plextor DVD-brenner PX-712SA SATA Retail DVD+R/+RW and DVD-R/-RW - 1395 (skal ikke ha denne men PX -716A som kommer i slutten av måneden)

 

Abit NF8 Hovedkort for S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid,uGuru - 1.079 (er ikke så god på hovedkort. har lyst på et hovedkort med bra brikksett der bussen er rask og presis. hovedkortet skal ikke bli flaskehalsen i systemet for å sei det sånn)

 

samla pris her er 11k omtreng. dette er uten vifter.

 

någen forslag til ka så kan bli bytta ut, ka annet jeg bør kjøpe. dere står fritt til å velge oppsett. bare husk amd.

 

tusen takk for hjelpen

 

peewee

Endret av 2peewee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan du sei ka eg kjøpte ?? eg har ikke peiling på ram i det heile tatt, så eg bare skreiv opp ngåe til rundt den prisen, siden eg tipte prisen låg rundt der.

 

har du någen tips på kossen eg kan få prisen ned med tanke på cpu og skjermkort som koster mindre men yter opp mot de jeg har satt opp. kanskje med litt overklokking eller at de teknist sett ikke er så mye dårligere enn de jeg har satt opp.

 

takk for hjelpen

Lenke til kommentar

greit oppsett men du må ha en annen ram

pc 3200 er minimum og koster 1500-2000 for 1 gb

 

mange mener at gforce6800gt er et bedre valg til den prisen

liker best ati men skal ikke være helt uenig i valg av nvidia her

 

desuten bør du ha os på den raskeste disken som garantert blir den nye disken

en gammel 30 gb tviler jeg på er raskere

Lenke til kommentar

Kan någen forklare meg litt dette med ram?? kan det veldig dårlig.

eventuelt fortelle meg hvilket ram jeg bør kjøpe som passer til dette oppsettet.

 

hadde vert kjekt å vite om cpu`en er grei, (for sterk, for svak) for nesten same ytelse for ein mindre prossesor som koster mindre???

 

Men det jeg lurer aller mest på, kan jeg spare någe på å kjøpe eg skjermkort som er dårligere, men alikevel ikke tape så masse ytelse?? for det var forbanna dyrt det skjermkortet. burde vert mulig å finne et aent skjermkort som yter nesten opp mot dette, men som alikevel er en god del billigere.

 

takk for hjelpen

peewee

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...