Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internettproblem, DI-624 og Telenor ADSL


Anbefalte innlegg

Hjelp, Jeg kjopte nylig en D-link Wireless DI-624 og tilhoerende wireless kort. Har en Stasjonaer og en baerbar maskin. Jeg har klart aa fa kontakt med routeren (DI-...) fra begge men jeg kommer ikke videre ut paa nettet. Jeg kommer fint ut med kabel, men ikke wireless. Jeg har Telenor ADSL og thompson modem. Noen som kan forklare inngaaende hvordan jeg unngaar IP krasj, eller har andre loesninger. Jeg er helt blank paa dette .... kjoere XP pro

 

Takk :D

Endret av plutonius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er like blank, altsaa LAN kabel mellom PC og til Modem virker, det virket ogsaa en gang med routeren innkoplet. Er det noe spesielt en maa sette opp i Windows eller paa pc'en, evt hvor. Har fulgt alle bruksanvisningene og ogsaa proevd uten noe form for sikkerhet. Jeg kommer altsaa bare ikke ut paa nettet naar routeren er innkoplet i wireless nettverk uten kabel mellom PC og Router.

 

flott at noen svarte ! Fortsett med det, skal si hvordan det gaar. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg sier det igjen , gjør følgende for D-Link koblet til annen Router .

 

1. Slå av strømmen på begge komponenter .

 

2. Med LAN kabel mellom WAN porten på D-Link til Router fra ISP slå på strømmen til routeren fra ISP .

 

3. VENT til denne er bootet helt opp .

 

4. Slå på strømmen til D-Link routeren .

 

5. Vent til denne er 100% bootet opp .

 

6. Surf på nettet .

Lenke til kommentar

Du kobler ikke inn på WAN porten fra modemet til ruteren men i en av LAN portene.

Så deaktiverer du DHCP på Dlink'n din. Og setter auto i DHCP instillingene på speedtouchmodemet. Husk å sett ipen til ruteren din på 10.0.0.1 da får den kontakt med modemet.

Bildet

Håper bildet gjorde ting lettere.

Beklager dårlig tegning i MSpaint.

Lenke til kommentar

Ja ha, da fikk jeg den beroemmelige blaa skjermen og krasjet 5 ganger. Nei det virker ikke. altsaa modemet ADSL kan kobles til min IBM R50 med Lan kabel og virker supert. Routeren kobler opp, gjorde i allefall det, med ADSL modemet, MEN jeg kommer ikke ut paa nettet via router og modem. Skal det vaere saa ....... vanskelig da. Kjaere D-link lag en veiledning for idioter neste gang da ... saann at ogsaa vi uten data erfaring skjoenner det ... hvordan setter jeg opp ny IP i D-Link routeren ? Hva er forskjellen paa IP, DNS og SSID ? Jeg tror forslaget med kobling til LAN porten er mer for Kabelmodem, jeg har en PPoe tilkobling ... Ping meg i IP dette gaar til h.....e. :cry:

Lenke til kommentar

Det er altså ADSL modemet som "ringer" opp når dette får forespørsel om det og ikke D-Link routeren . Denne skal ikke settes opp på annen måte en at man eventuelt setter igang kryptering , eventtuelt skjuler SSID men det finnes da en wizard der så man trenger ikke være så forferdelige god akkurat ....

Lenke til kommentar

Jeg tror dette bør løse problemet for de fleste, jeg skal hjem å prøve i dag. Altså Modemet er en router og må stå i bridged mode for å virke som modem også i trådløs nettverk med trådløs router. Her er hvordan det gjøres.

 

http://www.itavisen.no/lesersiden/vis_innl...59d49feafc37980

 

http://www.online.no/kundeservice/veiledni...adsl/index.html

 

 

Have fun,

 

:tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...