Gå til innhold

Test av Creative Geforce4 Ti4400


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Byggern, lurte litt på hvordan du festet nye vifta på kortet, det var ikke så lett å se på bildene. Det så ut som om du brukte fire strips til feste kortet, stemmer?

 

Har dette kortet selv og det bråker en god del, overdøver det meste (til og med tv'en iblant).

 

Hvor kostet vifta du brukte på koret og hvor får jeg kjøpte den?

 

Ellers bra test, informativt for meg som har ett slikt kort.

 

Telcontar

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-21 00:26, Holmgr3N skrev:

Hei!

Telcontar,hvor mye klarer du å klokke opp kortet ditt? Jeg klarer mitt på 302/660 noe over det forårsaker flimmer i bildet. Jeg har ikke lagt merke til støyen fra kortet.Men det er kanskje ikke så rart fordi jeg har 3 Papst kabinettvifter som har en lyd på 37DB.



 

Hei Homgr3N

 

Jeg overklokker ikke, dessverre. Så jeg har ingen anelse. Min CPU (se signatur) greier ikke å utnytte skjermkortet uansett. Har et gammelt Dell kabinett som det ikke er altfor god luftsirkulering i så jeg gidder ikke prøve det.

 

Telcontar

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-21 00:18, Telcontar skrev:

Byggern, lurte litt på hvordan du festet nye vifta på kortet, det var ikke så lett å se på bildene. Det så ut som om du brukte fire strips til feste kortet, stemmer?


 

Stemmer det Telcontar, stikker en strips ned i hvert festehull på vifta og gjennon kortet, slik at "hodet" på stripsen blir på oppsiden. Bruker to nye strips for å låse de andre på baksiden.

 

Quote:


Har dette kortet selv og det bråker en god del, overdøver det meste (til og med tv'en iblant).


Hvor kostet vifta du brukte på koret og hvor får jeg kjøpte den?


Ellers bra test, informativt for meg som har ett slikt kort.


Telcontar



 

Det er en Thermaltake Chrystal Orb som er kjøpt på Microplex, husker ikke hva den kostet den gang men ligger på 138 kroner nå.

Lenke til kommentar

Ja, det er brukt endel pasta på den originale kjøleren. Vi har valgt å fjerne dette og påføre AS3. Det er enkelt å tørke vekk den originale kjølepastaen, den er ikke størknet på noen måte.

 

 

Et lite tips til dem som mener at viften ikke bråker, er å stoppe viften med fingen mens den sviver. Det er først da du virkelig oppdager støynivået på denne :smile:

Lenke til kommentar

Hmm, mente jeg trykte "send" på denne postingen i stad, men kan ikke finne igjen posten, så tilgi meg hvis den står der to ganger:

 

Aah, har ventet lenge på en artikkel som viser hvordan man bytter vifte på dette kortet ja :smile:

 

Menne.. oss dødelige som ikke overklokker, trenger viften egentlig å være koblet til?

Gjør jeg permanent skade hvis jeg prøver?

Lenke til kommentar

Du må koble til viften ja. Dersom den ikke er koblet til, fryser systemet (Har testet).

 

Jeg vil anta at idet systemet fyser så stopper også varmeutviklingen fra grafikkprosessoren, i så fall vil det ikke ta skade. Men dette er bare en antagelse. Det er mulig at grafikkprosessoren fortsetter å utvikle varme, og at det derfor kan få destruktive følger, det har ikke jeg tenkt å teste :smile:

 

OBS! Den ekstra viftekontakten som er montert på kortet fungerer ikke. Jeg trodde først dette var et problem på vårt kort, men det ser ut til at andre har funnet det samme problemet. (det var slik jeg fant ut at systemet låser seg dersom ikke viften sviver). Viftekontakten er derfor montert på hovedkortet, ikke slik som det er vist på bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...