Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med mac adresse & ssiden


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så har jeg den noob gleden av å sette opp et trådløst nettverk hjemme.

Problem nr 1. Når jeg skrur av broadcast ssid så greier jeg ikke å få koblet til med den bærbare. Den finner et nett men den klarer ikke å connecte til nettverket selvom jeg taster inn hva nettverket heter og wep nøklen. Prøvde å konfigurere de med broadcast ssid og da gikk det greit men når jeg skrudde av broadcast funksjonen så ville ikke den bærbare virke.

 

Problem nr 2. Mac adresser. Siden jeg skulle legge inn mac adresser så trodde jg det holdt å legge inn de trådløse enheten,,,, FEIIILLLL det som skjedde da var at den bærbare hadde tilgang mens jeg stengte ut meg selv slik at jeg ikke fikk tilgang til routeren eller internett. Så det jeg trenger hjelp til da er å finne mac adressen til min nettverks port. Stasjonær pc min er koblet til routeren med kabel.

 

 

Utstyr : Router D-link 624+ , Pc card D-link DWL-G650+

 

På forhånd takk for hjelpen-

 

Mvh

Ole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mac-adressene finner du ved å skriver ipconfig /all i et kommandovindu (evt. ifconfig hvis du kjører Linux). Hvis du bruker Windows og lar Windows egen "Wireless Zero Configuration" konfigurere de trådløse enhetene kan du få problemer med manglende broadcast av ssid.

 

La heller broadcast stå på. Bruker du både kryptering og filtrering er det sannsynligvis tilstrekkelig. Har du en nabo som kan knekke de to sikkerhetstiltakene kan han/hun sannsynligvis også snuse opp ssid'en din.

 

mvh

IP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...