Gå til innhold

Fotballnett finansieres av jernbaneverket?


Anbefalte innlegg

Bør sikring av fotballbanen ved siden av flytog-banen finansieres av jernbaneverket?? jeg mener nei: Hvis et man selv velger å gå ut i jernbanen, til tross for jerder som du må klatre over/gjennom, er det du selv som er ansvarlig. Dette er på akkurat samme måte som at jeg ikke kan klandres for å ha lagd den kniven som du drepte noen med.

Jeg skjønner ikke at noen kan si at det var jernbanen som kom sist, så de må bruke 100.000 på å gjøre så barna til noen andre ikke har en så lett mulighet til å velge å dø. Det er da ingen barn som plutselig faller rett ut i jernbanen ved et uhell, de går dit av egen frie vilje.

 

Representanten for fotballklubben sa også at 'jernbaneverket må ikke forhandle om sikkerhet'.. Dette synes jeg hørtes veldig dårlig ut, siden det var akurat dette han selv gjorde; han forhandlet om sikkerhet.

 

(Jeg har satt det litt på spissen, men grunnen til dette er at jeg gjerne vil høre noen folk forsvare saken med gode argumenter.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er slik at ungene må ut i jernbanen for å hente ballen, så ja. jernbaneverket bør betale for ett nett.

 

Barn som spiller fotball spiller fotball og henter ballen i jernbanen uansett om det er ulovlig eller om det står skilt og gjerder ved jernbanen. Er det riktig at foreldrene skal punge ut i dyre dommer fordi fotballbanen plutselig ble livsfarlig?

Lenke til kommentar
Hvis jeg velger å hoppe på togskinna før et tog kommer, må jeg selv ta ansvaret om det kommer et tog og kjører på meg. Det foreldrene skulle gjøre, var å si til barna at de ikke burde gå ut på jernbanen, men at det er dems eget valg.

Så, du antar at barn på 7-8 år tenker over konsekvensene av å hente ballen i jernbanen før de gjør det, oppglød og glad som de er.

 

Makan til idioti.

Lenke til kommentar
Er det riktig at foreldrene skal punge ut i dyre dommer fordi fotballbanen plutselig ble livsfarlig?

Fotballbanen er ikke mer livsfarlig enn den har vært i all tid. Det er banen ved siden av som kan være livsfarlig.

Du klarer tydeligvis ikke å svare på poenget uten å fremstå som kaldblodig, og henger deg derfor opp i detaljer.

Lenke til kommentar
Er det riktig at foreldrene skal punge ut i dyre dommer fordi fotballbanen plutselig ble livsfarlig?

Fotballbanen er ikke mer livsfarlig enn den har vært i all tid. Det er banen ved siden av som kan være livsfarlig.

Du klarer tydeligvis ikke å svare på poenget uten å fremstå som kaldblodig, og henger deg derfor opp i detaljer.

(ok, når har jeg gått langt, så hvorfor ikke gå lenger)

 

Det er ingen uviktig detalj. Så lenge fotballbanen er tryggg har ikke jernbanen ved siden av noe å si. Hvis toget hadde gått rett over fotballbanen hadde saken vært en annen. Agree?? Det er ikke jerbanens problem at barna velger å spille ballen utenfor området som er avsatt til ballspill..

 

(jeg må bare få utrykke at jeg synes det er bra at jernbaneverket nå sponser deler av dette nettet for å sikre de stakkars små dumme barna.)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig har jernbanen noe å si hvis ballen havner på jernbanen. Og vhis fotballbanen ikker er sikret mot at det skal skje, så har jernbanen noe å si. Og siden jernbanen etter hva jeg har forstått kom sist, så er det bare rett og rimlig at det offentlige i en eller annen form betaler for ett nett rundt fotballbanen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...