Gå til innhold

Faen, windows crasher igjen, hjelp [STENGT]


Anbefalte innlegg

Hei, når jeg trykker på en film på pc'en min crasher den:realmad: :realmad::realmad::realmad: , jeg opner den ikke, bare trykker på den helt vanlig, en enkelt venstre klikk, dette gjelder noen filmer 4-5 stykker tror jeg , og disse 2 programmene crasjher, (se bilde)

 

Håper på proff hjelp, og takker for svar :D

post-104-1097781114_thumb.jpg

Endret av m-momr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert AVI filer, prøv dette:

  • Klikk Start -> Kjør -> og skriv inn regedit
  • Finn frem til/søk etter følgende nøkkel:
    HKEY_CLASSES_ROOTSystemFileAssociations.avishellex PropertyHandler
  • Slett denne nøkkelen:
    Default REG_SZ {87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}
  • Avslutt Regedit (Det kan hende du må starte maskinen på nytt før dette vil fungere).

Lenke til kommentar
Sikkert AVI filer, prøv dette:

  •  
  • Klikk Start -> Kjør -> og skriv inn regedit
     
  • Finn frem til/søk etter følgende nøkkel:
    HKEY_CLASSES_ROOTSystemFileAssociations.avishellex PropertyHandler
     
  • Slett denne nøkkelen:
    Default  REG_SZ  {87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}
     
  • Avslutt Regedit (Det kan hende du må starte maskinen på nytt før dette vil fungere).
     

*mobbe windows sin brukervennlighet* :D

 

 

:tease:

Lenke til kommentar

Det finnes ikke brukervennlighet når det kommer til trøblete situasjoner som dette.. Men det er slike løsninger som dette i registeret osv. som skiller mellom de avanserte databrukerne og de mer vanlige..

 

Men det er jo slik det blir når det er snakk om et så avansert system som Windows.. tenk, med så mange muligheter for feil i et system, så er det sikkert utrolig vanskelig og tidkrevende å ordne en funksjon for å fikse alt og for å gjøre "alt" brukervennlig.. Microsoft bruker jo tida mest til å opprette og selge nye "uferdige" produkter, ikke til å løse feil i de forrige systemene..

 

Hadde de gått inn for å rette alle problemene i det simple windows 98, for å ta ett eksempel, så hadde de sluppet å trøble for å lage en fix for et trøblete system som XP.. Men det er som sagt typisk Microsoft dette, hvorfor gjøre det lett når det kan gjøres vanskelig?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke 100% sikkert, men jeg tror det er en fil som installeres med DirectX i Windows XP.. Jeg søkte etter den i W2000 men fant den ikke, så vil ikke si det sikkert.. Men du kan jo starte C:\Windows\system32\dxdiag.exe og se om filen står nevnt under fliken "DirectX Files".. Hvis den gjør det, så lønner det seg kanskje å installere DirectX på nytt.

 

Eller kanskje installere Service Pack på nytt ?

Og du bør nok vente litt med å installere SP2 siden den foreløpig er veldig buggy, installer isåfall SP1.

Endret av RadeOn_83
Lenke til kommentar
formateeeer

takk for et "utfyllende svar"?!?!? :nei:

 

 

 

 

 

 

Jeg vet ikke 100% sikkert, men jeg tror det er en fil som installeres med DirectX i Windows XP.. Jeg søkte etter den i W2000 men fant den ikke, så vil ikke si det sikkert.. Men du kan jo starte C:\Windows\system32\dxdiag.exe og se om filen står nevnt under fliken "DirectX Files".. Hvis den gjør det, så lønner det seg kanskje å installere DirectX på nytt.

 

Eller kanskje installere Service Pack på nytt ?

Og du bør nok vente litt med å installere SP2 siden den foreløpig er veldig buggy, installer isåfall SP1.

'

 

ok, jeg kan ikke reinstallere directx fordi når jeg staret install filen så trykker jeg next, så hopper den til finish, og jeg har prøvd og reinstallere sp2 men det virker ikke. får se hva jeg gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...