Gå til innhold

x800 pro eller 6800 gt?

[CypH0neR]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
' date='14/10/2004 : 18:30'] ka får man i 3dmark03 me et uklokka 6800gt me 256 mb?

Rundt 11k! Kommer litt an på hvilken annen hardware man har.

Skrevet

Begge har sine fordeler og ulemper, men GF6800GT 256MB er jevnt over et raskere kort.

Hvis jeg skulle kjøpt et nytt skjermkort i dag og ikke kunnet strukket budskjettet til et X800XT kort så hadde jeg gått for 6800GT.

Skrevet
Begge har sine fordeler og ulemper, men GF6800GT 256MB er jevnt over et raskere kort.

Hvis jeg skulle kjøpt et nytt skjermkort i dag og ikke kunnet strukket budskjettet til et X800XT kort så hadde jeg gått for 6800GT.

Enig.

Skrevet

jeg har hatt begge, jeg hadde førtst ett 6800(nesten gt) og nå har jeg ett x800pro. jeg liker uten tvil det siste best, det er FENOMELALT å overklokke og i tilegg er det betydlig mindre støy fra det. jeg syntes i tilegg at x800pro kortet yter mye bedre.

Mvh

magnus B

Skrevet (endret)

Asus har vel ikke et 256MB 6800GT kort, men et 6800GT kort med 128MB DDR-1 minne på 700Mhz, imotsettning til 1000Mhz DDR-3 minne som er standard på 256MB kortene. Mao har Gainward kortet dobbelt så mye minne og ~43% mer båndbredde. Så nei, det er ikke det samme.

Endret av MistaPi
Gjest Slettet+9817234daf
Skrevet
jeg syntes i tilegg at x800pro kortet yter mye bedre.

Tingen med skjermkort er liksom at man ikke kan synse frem en ytelse. Det er enten eller.

Skrevet (endret)
Det kortet du (Traxco) har linket til der er det 12 Pipes på....

:roll:

Kan hende du har rett.tror jeg linket til feil kort,ser ut som det er et Gamer Edition som har bare 12 pipelines .. :whistle:

men har sett vanlig GT med 16 pipelines/DDR 3ram fra ASUS men klarer ikke og finne det..

Endret av Traxco
Skrevet
' date='15/10/2004 : 13:37'] Ut i fra det jeg ha hørt er 6800 GT bedre enn x800 pro.

Stemmer dette?

Hvor mye er det i ytelsesforskjell?

2-3%

men 6800 (gt/ultra/non) er bedre i openGL og x800 (pro/xt) er bedre i DX spill

= umulig og svare

Skrevet

raskere nei! se på tester mann!!!

Skrevet

raskere nei! se på tester mann!!!

Ja,og da detter x800pro stort sett av lasset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...