kammiz Skrevet 13. oktober 2004 Skrevet 13. oktober 2004 har en Linksys WRT-54G og signalstyrken er alltid på fullt, men allikevel går hastigheten opp og ned hele tiden... ligger på 1mbit når linja brukes lite, men hopper og danser når jeg laster ned.. hvorfor ligger den ikke på 54mbps hele tiden? den har hele tiden gjort det før.. kan SP2 ha noe med dette å gjøre?
Big_JT Skrevet 16. oktober 2004 Skrevet 16. oktober 2004 Med tråløst så er makshasitgheten teoretisk. Mao. vist du sitter godt innenfor maksrekevidden og ikke har noen forstyrelser. Husk at frekvensbåndet wlan oppererer på er ulisensiert, så alle trådløse telefoner og annet biligutstyr jobber her.
kammiz Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter Skrevet 18. oktober 2004 det svaret ga vel ikke akkurat noe fornuftig mening i forhold til hva jeg spurte om? jeg er like ved wlan-routeren og signalet er maks
sofTest Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Hvis du mistenker at WinXP SP2 forårsaker problemet, så kan du forsøke å disable Wireless Zero Configuration i Kontrollpanel - Administrasjonsverktøy - Services/Tjenester, og bruke konfigurasjonsverktøyet som følger med nettverkskortet i stedet for.
mosher Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Hvorfor kan ikke folk lese dokumentasjon og søke litt på nett istedet for å his e seg opp for feil svar eller ikke noe svar i det hele tatt!!!!! Ja dette er et spark bak til deg ja softest Mosher'n
mosher Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Eller der tok jeg feil, sparket var rettet mot kammiz, men jeg bomma i første forsøk Mosher'n
kammiz Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Skrevet 19. oktober 2004 jeg har ikke hisset meg opp i det hele tatt? beklager om noen har følt seg truffet. grunnen til at jeg spør her er at det ofte finnes mennesker som har opplevd det samme, og lett seg frem til et svar. istedenfor at jeg skal bruke tid og ressurser på det spør jeg heller her, da jeg ikke har det noe travelt med å finne ut hva som forårsaker dette.. nettet funker jo. jeg bare lurer på hva som er grunnen.
kammiz Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Skrevet 19. oktober 2004 Hvis du mistenker at WinXP SP2 forårsaker problemet, så kan du forsøke å disable Wireless Zero Configuration i Kontrollpanel - Administrasjonsverktøy - Services/Tjenester, og bruke konfigurasjonsverktøyet som følger med nettverkskortet i stedet for. jeg har desverre innebygget wlan-kort, og ingen programvare til det.. du vet ikke om det faktisk eksisterer en funksjon som varierer båndbredde etter behov?
sofTest Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 (endret) jeg har desverre innebygget wlan-kort, og ingen programvare til det..du vet ikke om det faktisk eksisterer en funksjon som varierer båndbredde etter behov? Følger det ikke med drivere og programvare til Win2k? Win2k har ikke noen WZC-funksjon, og trenger derfor et konfigurasjonsverktøy. Hvis du har et slikt konfigurasjonsverktøy for Win2k, så kan du bruke dette også under WinXP. Er den varierende "båndbredden" et problem, eller er dette noe du observerer? Trådløst nettverk bruker mer eller mindre null i båndbredde når det ikke går trafikk over forbindelsen. Husk også at alle maskiner knyttet opp til ett trådløst nettverkspunkt deler den båndbredden som er tilgjengelig. M.a.o. så får ikke hver maskin en 54 Mbps dedikert linje, med mindre dette er eneste maskin. Hvis en maskin skulle bruke båndbredde når det ikke er nødvendig, så ville det gå ut over andre maskiner tilknytter det trådløse nettverkspunktet. Jeg vet ikke om dette oppklarer noe? Endret 19. oktober 2004 av sofTest
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå