Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele på ADSL


Anbefalte innlegg

Naboen min har ADSL (bor ca 40 mtr fra meg) og vi har funnet ut i vår visdom

at vi skal dele på abb via trådløst nettverk. Han har allerede slikt

nettverk inne i huset sitt. Vi har prøvd med hans bærbare PC inne i mitt

hus. Det funker godt på kjøkkenet mitt, men ikke der hvor jeg har min

stasjonære pc, som er to rom lengre inn i huset. Signalet ble for dårlig og ustabilt. Så hva gjør vi? Har det noe for seg å kjøpe en direkte antenne, koble denne til ruteren og montere denne på hans yttervegg eller hva? Og i tillegg kanskje kjøpe trådløst nettverkskort med løs antenne og kabel og montere på min yttervegg? Er vi inne på riktig spor når det gjelder dette. Vi bor i Lofoten, så det finnes ikke allverden kompentanse på dette området, for ikke å snakke om utstyr vi kunne ha lånt for å se om det funker før vi investerer i noe. Alle forslag mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp ett trådløst pci kort med separat antenne til din stasjonære pc, helst ett kort med samme brikkesett som naboens router.

Da har du ofte en antenneledning på ca 1M, noe som medfører at du kan flytte litt rundt på den for å få det beste signalet.

Naboen kan prøve å flytte litt på sin trådløse router, forandre vinkel på antennen eller skifte kanal på routeren.

Det er ofte svært lite som skal til for å få ett bedre signal.

Dersom ingen av disse tingene hjelper vil en retningsbestemt antenne nesten garantert løse problemet når avstanden kun er ca 40M.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...