Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva synes om cadence


Anbefalte innlegg

Hei hei, lurer litt på hva folk mener om cadence der ute??

 

Vurderer å bygge helt nytt annlegg med cadence\focal greier i klasse litt dyrt ca. mellom 20000 og 25000 kroner :D og lurer på om merket er verdt så masse penger?

 

Og litt på siden: purken suger, ble akkurat tipsa av brodern om at UPen er ute etter meg bare pga litt lys i høstmerket av LED-kitet mitt.. jaggu et rart samfunn vi lever i :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv en Cadence Z4000 på frontsettet. Storfornøyd - mener den er verdt hver krone. Focal lager knallgode frontsett, men har Alpine Type-R selv.

Har en kamerat som kjører Cadence/Focal i bilen med stort hell. Men burde vel nevnes at anlegget er i klassen 150k+.

 

Sammenlignet med tilsvarende produkter fra andre produsenter, så er vel hverken Cadence eller Focal overpriset. Du får hva du betaler for ;)

Lenke til kommentar
Og litt på siden: purken suger, ble akkurat tipsa av brodern om at UPen er ute etter meg bare pga litt lys i høstmerket av LED-kitet mitt.. jaggu et rart samfunn vi lever i :no:

Er gjerne slik at purken reagerer når noen bryter loven, men rart at det alltid er de små forseelsene som prioriteres mens det ranes, voldtas, drepes og lemlestes alle vegne, tilsynelatende uten at det skjer en ting :roll:

 

Men tilbake til Cadence; Knallprodukter, absolutt, men siden Focal tuner komponentene sine med Audison forsterkere kunne det kanskje vært en ide å kjøpe nettopp Audison. Ellers har jeg etpar andre forslag som er vel verdt å kikke på utfra det jeg har hørt om dem og lest om dem.

Hadde jeg hatt 25000 å bruke ville jeg gått for et Eton Discovery og Eton 12" hex sub(er) samen med Soundstream VanGogh forsterkere, KnuKoncept kabler og en Pioneerspiller med tidskomp. Evt. SS VanGogh komponenter og basser.

 

Har du voksen nok dynamo og elektrisk system? Ellers vil nok et Oddyssey-batteri og en ny dynamo gjøre susen. Oddyssey er det samme som stinger, eneste forskjellen er at Stinger har litt mer fancy terminaler på sine. Sånne får du for etpar hundrelapper uansett, og sparer masse penger ;)

 

Strømkablingen er meget viktig her, og 50mm2 er absolutt å anbefale når du skal bygge et såpass seriøst anlegg. Likeledes vil nok det å spandere ca 1800 kroner på BrownBread for demping av bilen være en god investering. Hjelper ikke med godlyd om den overdøves av skrangling og rasling fra bagasjelokk, dører og speil.

Lenke til kommentar

hør på jalla!

 

Har instalert hele anlegget mitt, untatt lyddempinga fordi det ble så kaldt i været å akkurat ikke noe man gjør når det regner å e kaldt. Har ikke garasje så må vente til sommern før man kan legge inn noe sånt. No har det seg sånn at eg har 2 stk 15 tommere å når dem begynne å røre på seg høres det ut som om alt bak forsetene driver på å demonteres. Lydemping e tingen!

 

Du kunne åsså kjøpt en av di dyreste Alpine spillerne. har en sånn en med tidskompensasjons ting, å det funker!

Lenke til kommentar

problemet er at med dyrt utstyr er det vanskelig aa feile, men fortsatt har man ikke faatt det meste/beste ut av utstyret..

 

focal/audison er bra og greit utstyr men det finns jaggu mye annet paa markedet som er bra/bedre... og det at audison/focal amarbeider trenger ikke aa bety at det er den lyden du vil ha..sier heller ikke at lyden er perfekt.. cadence vil jeg si er et typisk amerikansk merke=det fungerer som alt annet til prisen...

for komposett sjekk ut: Eton,SEAS Lotus, Soundstream, Alpine ++

(vurderer aa selge mitt SS egc.6" og SS vgw10"... ;) )

 

skulla gjerne skrevet mer, men sitter paa nettcafe og tiden renner ut ser jeg..hehe

Lenke til kommentar
Har du voksen nok dynamo og elektrisk system? Ellers vil nok et Oddyssey-batteri og en ny dynamo gjøre susen. Oddyssey er det samme som stinger, eneste forskjellen er at Stinger har litt mer fancy terminaler på sine. Sånne får du for etpar hundrelapper uansett, og sparer masse penger ;)

Hei,

 

lurer på hvor kan man få tak i et slikt Oddyssey-batteri?

 

Og hvor stor dynamo trenger man? F.eks til en forsterker på 1000w brokoblet? Hyrer det me 90A+kondensator?

Lenke til kommentar

Hei hei

 

Noen som kan sette sammen en pakke til meg kanskje?

 

Vet atr det er en del forhandlere her og greier men først litt om bilen:

 

Knøttliten konebil=Toyota corolla 1.3 Hatchback 85 modell som betyr LITEN plass men hadde vært sjefs å innstallert noe som virkelig river i en sånn bil :yes:

 

Grunnen til at jeg ikke bare kjøper en bedre bil er forsikringsbonus, ungdomstillegg og alt anna skit jeg må betale for å være 20 år så satser heller på noe som går an å selge eller ta med til neste bil.

 

El-systemet er under oppgradering, har en 200A dynamo liggende som snart skal inn+ et STR batteri som ikke er i enda. I bilen står det et maxxima batteri men skulle gjerne klart meg med et pga. plass og det at i konkurranser så skal en jo bare kjøre et batteri visstnok.

 

Som sagt liten bil men har lyst på to 12ere og har vel kanskje plass til en 70-80 liters kasse hvis jeg bygger sånn at subbene står rettet mot taket på linje med toppen av baksetet og setter forsterkerne under her igjen :hmm:

Ellers er planen to frontsett, et knall framme og et ok i torpedoveggene bak for at de som sitter på skal få høre noe annet en bass også da :p

En forsterker til subbene og en 4-kanaler til frontene er nok passelig

Er ikke sikker på det med kassa for jeg har ikke målt å sånn men tror jeg skal klare det overnevnte :hmm:

 

Ble en lang en det her men håper noen der ute kan hjelpe og har forresten en knall spiller, pioneer 9600 så det er et sjefs utgangspunkt iallefall :thumbup:

Lenke til kommentar
Hei,

 

lurer på hvor kan man få tak i et slikt Oddyssey-batteri?

 

Og hvor stor dynamo trenger man? F.eks til en forsterker på 1000w brokoblet? Hyrer det me 90A+kondensator?

Sakser litt info fra her og der, en som kaller seg autod og som tydeligvis selger Oddysey finner du her. Han har oppgitt disse prisene:

 

PC 925: 1912kr 30a

PC 1200: 2329kr 45a

PC 1700: 3160kr 72a

 

Skal du kun ha en 1000 Watter til subene og null til frontsett ol???

 

bruker man P=U*I får man at I=P/U -> I=1000/13.8 = 72,5A. Dette blir knepent, men med en kondensator skulle det vel gå. Har sjøl en 120A dynamo, en 4x70W og en 2x170W brokbla som tilsammen trekker ca 900W ved full drift i alle kanaler.

Dynamoen er på 120A, og jeg får en svak dimming ved full gass, f.eks på Outkasts spor nr. 12 på "The love below"

Lenke til kommentar
Skal du kun ha en 1000 Watter til subene og null til frontsett ol???

 

 

Jeg har en RF power 1000a2 og den tenke jeg jeg skulle ha på suben, en 15" Punch Hx2...

 

Høytalerne har jeg for tiden over mp3-spilleren men jeg skal ha en 4-kanaler etterhvert som jeg får råd ja tenkt jeg..skal også ha to 12" suber etterhvert, fikk 15" ganske billig så slo til..

 

Jeg har vel ikke noen annet alternativ med høytalerne?

Endret av Kmo
Lenke til kommentar
Nope, ikke før du har en forsterker til dem. Men kjøp for guds skyld noe som det er litt klasse over da. Ikke Boss, Sony, Pioneer ol...

Er du gal? Hehe.. :nei:

 

Tenker det blir en fra Rockford jeg, har alt annet enn bakhøytalerne fra de så.. :yes::thumbup:

Endret av Kmo
Lenke til kommentar

Det er lurt det ja, skal gjøre det..

 

Power 1000a2 fikk jeg ganske billig, tenker jeg skal ha to 12" etterhvert så da er den fin...

 

Ellers er en 4-kanaler førsteprioritet ja, og et par gode fronthøytalere :) Ikke at det er plass til så veldig store høytalere fremme i bilen min da men... :hmm: 10-12cm max..

Lenke til kommentar

Kan du kun få plass til 4" kan jeg anbefale Soundstreams Edge EGC.4 4" sett (10.2 cm) til 2790,-. Får du plass til 5" (12.7 cm) ville jeg vurdert VG 5.C til 3190,-. Er dette for mye for ditt budsjett og du fortsatt får klemt inn 5" så er også XSC.5 til 1090,- et godt valg. En som skifta ut et RF sett til ca 5k til fordel for disse var mer fornøyd med det han hørte i forhold til RF settet. Begge installasjonene var bra utført.

 

Anbefalingene er kun anbefalinger, men jeg støtter meg på det folk med bred erfaring har sagt og opplevd med disse elmentene :)

 

Hiv ut bakhøyttalerne, de bare roter til lydbildet, og da vil du også få lufting ned til subene så lyden slipper inn i kupeen. Dette er den beste løsningen for å få godlyd. Det bare er sånn ;)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Har en del planer med selve bilen og er student så budsjettet er ikke så altfor stort så det blir vel XSC.5 som bli aktuell...

 

Anbefalinger synes jeg er kjempe, alltid greit å få høre hva andre folks opplevelser er med det man vurdere å kjøpe :)

 

Det med bakhøytalerne får jeg se på etterhvert så de blir nok værende en stund til ;)

 

Men hvis man ikke har bakhøytalere, bruker man de to fremme og setter inn et par i dørerne bak og? Synes det blir så "smått" jeg, hehe...det blir god og kraftig lyd altså?

 

I bilen min er det dessverre slik at jeg ikke får subkassa helt intill seteryggen, den blir for stor, det går en del opp like foran seteryggen i bagasjerommet...

hva blir den beste måten og plassere den på da tro? :hmm:

 

EDIT:

 

Nå fant jeg VG5C til 1800kr på en importside...så da tror jeg jeg venter til jeg skal ha meg 4-kanaler også kjøper jeg begge delene samtidig, er noen kroner i frakt så.. :)

Endret av Kmo
Lenke til kommentar

Det beste i sedaner er å la bassen spille bakover, i en 5dørs er det greit å la elementet spille opp mot hattehylla og gjerne fjerne mest mulig av denne. Prøv deg fram :)

 

Og et bra frontsett som er godt installert vil nok spille mer enn høyt nok for de fleste. Det er litt mikkmakk med garanti om du importerer så hold tunga rett i munn når du driver med dette, da går det meste bra, men du kan ikke stille i konkurranser med importert utstyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...