Gå til innhold

Hvordan ser det ut inni kabinettene deres?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvorfor har du en viftegrill hengende bak i den kassa, det er jo ikkno vifte der. plus at viftegriller er stygt

 

ser også at den ene disken din ikke får strøm, vet ikke om det er bare tilfeldig, men dersom den ikke er i bruk så kan du jo ta den ut.

 

andre ting er å flytte disker og drev så de står nederst/øverst i sine respektive rammer.

 

ellers så er kabelstrømper veien å gå. på psu så anbefaler jeg å bruke verktøy for å ta av kontaktene slik at du får mindre strømper på. for store strømper ser ikke pent ut. plus at de som oftest sitter dårlig.

 

eventuelt bare kaste ut q-tecen og montere inn en som er ferdig strømpa. en northq eller en hiper or whatever. alt er bedre enn q-tec uansett ;)

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Hadde det ganske ryddig før i tia, men etter at jeg fant ut hvor upriselig bra det er å ha maskinen i et annet rom, har det "vokst på" endel flere vifter o.l.

 

 

 

 

 

Bra at jeg fikk tatt en titt inni, virker til at den ene harddisken hadde bestemt seg for å hoppe.

 

 

/slapme

Endret av genesis
Lenke til kommentar

@ genesis: det må da være et extremt undertrykk i den kassa. med 4 vifter som drar luft ut, men ingen til å dra frisk luft inn. jeg hadde tatt vekk den radial vifta (eller hva nå den rare vifta heter) og montert inn minst en forran.

 

@ Djgunnah: det at folk ikke gir tilbakemeldinger er vanligvis positvit, dvs at det ikke er noe spes å endre på. eneste jeg kan se er stort sett kabelstrømper og en rundt ide kabel i den ene maskina. og dersom du gidder så kan du jo vurdere å lakere kassene inni, helst en mørk farge, da du ser ut til å være glad i komponenter med masse farger :hmm:

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Spirre_

 

Har to stk ved hovedkortet som blåser inn da.

 

Den radialen ble bare kastet inn for å skape noe ekstra med bråk her en dag, for å plage kameraten min litt ;)

(maks bråk/"kjøling" i pc rommet, og ingenting i stua)

 

Han klager alltid over støyen fra sin....

 

 

Ville det vært mer idealt å montere alle viftene + en foran til å blåse inn?

Fjerner den lille saken, da vil det bare være PSU --> ut

Lenke til kommentar

til en hvis grad så er overtrykk bra, men blir det for mye (spesielt i en kasse som er forholdvis tett ellers) så blir den varme lufta resirkulert.

 

så jeg anbefaler å bare ha litt overtrykk, en vifte mer inn enn ut.

 

i stacker kassa mi så har jeg tre inn (1 forran og 2 i døra) og to ut (1 bak og 1 i taket). psu er snudd opp ned og drar inn frisk luft igjennom taket. hvor effektiv 80mm vifta er til å blåse lufta ut av den er jeg noe usikker på, siden psu er perforert, men den er i alle fall en del kjøligere enn før da den sto andre veien. har veldig lite støv i min kasse og veldig fine temps

 

edit: slang med et bilde (har en rar tendens til å gjøre endringer rett ETTER at jeg tar bilder :roll:)

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
men blir vel ganske støvete tenker jeg

7580119[/snapback]

 

Har fortsatt aldri renset det for støv, så tror ikke det blir noe problem... Er noe slags filter i fronten bak hver 5.25" "cover". Men kabinettet står også oppå et bord i høyden, så det blir ikke så fryktelig mye støv :)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...