Gå til innhold

PSU'en ble plutselig ødelagt, hvorfor?


Anbefalte innlegg

Hold på å innstalere en ny cpu (3000+) i systemet mitt. Etter å ha hatt masse problemer med den første vifta jeg kjøpte (pc'en startet ikke når jeg kjørte på 3000+, men gikk fint på lavere hastigheter :hmm: ), gikk jeg til innkjøp av volcano 11+ xasier ed.

Da den viften ankom i posten innstalerte jeg den til punkt å prikke, MEN når jeg skulle til å slå på strømforsyninga (ikke maskinen) så den "bzzzzz.....PANG! (med gnist)" og strømmen gikk i huset. Hva kan forårsake dette, slo jo bare på bryteren bakpå pc'en! Noen tips?

 

Regner med at psu'en er død, men kan noen av de andre komponentene tatt skade? slo jo ikke på pc'en.

 

PSU: chieftech 360w, den fulgte med kabinettet.

HK: Abit nf7 v1,2

 

Til slutt:

Må selvfølgelig gå til innkjøp av ny psu, fikk et tilbud på en psu som heter delta350w til innkjøpspris. Det var broren min som ordnet dette så jeg vet ikke om den er noe bra. Noen som har hørt om den, finner ikke noe info selv...

Endret av _ZeTh_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du forventet vell ikkje den skulle leve evig?

hmmm... vel, med tanke på at den er kun 1 år gammel og det har ikke vært noen feilkoblinger så trodde jeg at den skulle holde ut en stund til. Strømforsyninga i pc'en jeg sitter ved nå har vært der siden 1997, så jeg regner med at PSU ikke er som man kjøper årlig.

 

Skal sende inn strømforsyninga siden det er to års garanti, håper bare ikke at jeg må sende inn hele kabinettet for at de skal ordne den...

Endret av _ZeTh_
Lenke til kommentar

jeg samler på vifter..

dvs, stapper alle jeg kommer over inni minikabinettet mitt, som ikek hadde noen vifte-plasser, og har blitt overfylt da moren min kjøpte en psu med flere ledninger enne den hun kortsluttet hadde...

 

det var vel mest bare kødd, + et lite hint, man regner ikke med å få en sånn en når de kan bruke det selv, evt. de bor på andre siden av landet, men det var vel mest et hint.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...