Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Piggdekk til Voyager


askare

Anbefalte innlegg

Skal ha nye piggdekk til en Voyager, men er litt usikker på dim.

De gamle dekkene er 205/70/15, men jeg har problemer med å få tak i den dim'en (iallefall til en skikkelig god pris) men derimot i bilens orginal dimensjon, som er 215/65/15 får jeg tak i til 4000,-

 

Spørsmålet er om 215 dekkkene blir for brede? det er vel en tommelregel som sier at pigg dekk skal være en dim. smalere enn orginal dimmensjon.

 

(siden jeg nettopp har kjøpt bilen, så har jeg ikke erfaring med denne bilen på vinterføre.)

 

Noen med erfaring med Voyager og 215 dekk?

 

mvh

Arnstein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler ikke på at det fungerer med piggfritt. For jeg har kjørt piggfritt selv de siste 10 år. Men nå er det samboern som skal bruke denne bilen, og hun vil gjerne ha disse piggene.

Blir "litt" ekstra sikkerhet sier hun, så da blir det piggdekk.

 

Kanskje en skal prøve 195/70/15?

mvh

Arnstein

Lenke til kommentar

Prøv 195/75 du, profiler med runde tall(60-70) kan være litt vrient å få godt utvalg på, dermed høy pris.

Må ikke Voyageren har "varebildekk"?

 

Pigger eller ei, avhenger mye av erfaring bak rattet og hvilket føre du skal kjøre mest på.

F.eks. jeg kjører alltid med pigg, pga. føret og klimaet som er her i Tromsø.

Lenke til kommentar

Trengs ikke noe varebildekk nei.

Hun som skal kjøre bilen i vinter, har kjørt piggfritt i nesten 8 år.

Men nå som vi har fått unger så vil hun ha pigg.

Bor i Trondheim helt ved sjøen (20 meter til brygga) så det er ofte is. Og når jeg har en bakke på nesten 400 meter med bra stigning, til jeg er oppe på gml E6, så er det greit med pigg.

 

(Skal jeg betale piggavgift? nei....:nei:

Siden Trondheim har så mye avgifter, piggdekk, bom og parkeringsavgifter som ikke ligner grisen, så er jeg alldri i byen. For de vil vel ikke at jeg skal komme da...

 

mvh

Arnstein

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...