Kristian2 Skrevet 11. oktober 2004 Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Noen som kjenner til pc-kort men utgang for ekstern antenne? til en rimelig penge seff. Linuxstøtte er egentlig også et krav, men entehene er "aldri" offisielt støttet. Jeg kan sjekke eventuell linuxstøtte selv. Tar imot alle tips! pc-kort = den typen som stappes i bærbare maskiner. Hvorfor antenneutgang? Er litt leken (desuten bor jeg i oslo ) - Kristian Edit: Ops, ikke at dere ikke forstod det, men jeg glemte å si at vi snakker om "trødløst nettverkskort". Endret 11. oktober 2004 av Kristian2
Kristian2 Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Skrevet 11. oktober 2004 Hvis ingen kan hjelpe meg, hjelper jeg meg selv litt SMC2531W-B EU er et kort med antenneutgang (eller om det bare var at antennen som kan byttes). Dette er såkalt High Power-kort, hva det bety veit jeg ikke. På minussiden kan det nevnes at den ikke støtter hverken g eller a standarden. Dessuten var det vel dyrt. ORiNOCO PC-Card Gold er et annet kort med utgang for ekstern antenne, kortet sakl være bra støttet i linux, men også dette kortet mangler støtte for g og a standarden. (a standsarden bryr jeg meg egentlig ikke noe om) Flere forslag ønskes! og hva i huleste menes med "High Powered"? - Kristian
mascot Skrevet 28. oktober 2004 Skrevet 28. oktober 2004 Buffalo CardBus G54 støtter ekstern antenne. Samme gjør ORiNOCO 802.11g kort.
Simen1 Skrevet 28. oktober 2004 Skrevet 28. oktober 2004 Hvorfor antenneutgang?Er litt leken (desuten bor jeg i oslo ) Hva med USB2.0 baserte WLAN-adaptere? Er det aktuellt? I så fall så kan du modde litt på det så du får plassert adapteret helt ute ved antenna. Fordelen er at du unngår signaltap i coax-kabler. Ellers så går det fint an å modde de fleste PCcard-baserte WLAN. Det er bare å åpne dekslet og lodde litt. Kortene er så billige for tiden at det ikke gjør så mye om man skulle være så uheldig å ødelegge det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå