Gå til innhold

"minitest" LG L1915S vs Samsung 193T


Hotvedt

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

har vært på lan i helgen, og da fikk mitt nye "glis" (L1915S)prøvd seg oppimot samsungen..

 

med 12 ms kontra 25, burde spillopplevelsen være bedre.. noe den også var.. :D

 

testet skjermene i både cs, NFSU og BTF:V

 

etterslep skal du lete lenge etter for å finne, og deiligere skjerm å se på en LG'n skal du også lete lenge etter..(mener ikke design)

 

Jeg bestillte delene(kabinett og skjerm) forrige torsdag, og delene var på det lokale postkontoret på mandag(skryt til psdata og posten)

Fikk ikke hentet delene før på Torsdagen, men tro meg.. deilig når det først var i hus.. sjekket først og fremst etter døde pixler, men når jeg fant ut at det ikke var en eneste en, da ble jeg en glad gutt! ;D

 

Fant ikke ut før på lørdag at skjermen var "hvit og grå"(gråtoner begge fargene) men det driter jeg faktisk i, selv om jeg bestillte sølv og svart.. Ingen døde pixler ofres ikke til fordel for farge.. ;)

 

LG L1915S:

bildekvalitet: MEGET bra!

film: veldig bra

word osv: veldig bra

Spill: har faktisk ikke sett en eneste lcd skjerm, uten noe ghost før nå! Veldig bra LG! :)

Farger: hvit er hvit, rød er rød, svart er svart.. bra med andre ord =O)

Pris: veldig bra(3985"ellerno" på psdata)

mangler: mangler dvi.. og har litt tykk ramme..

 

Samsung 193T

Bildekvalitet: MEGET bra

Film: veldig bra/ bra

Word osv: veldig bra/meget bra

spill: ikke helt bra.. merker tydelig etterslep

farger: rød er rød"rosa", svart er svart og hvitt er hvitt

pris:ok.. fra ca 6000 og oppover..

mangler: 25ms er ikke helt bra..

 

konklusjon: LG1915s er et kjempebra kjøp! ANBEFALES! =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den ene er TN basert den andre er VA basert.

 

Den tn baserte skjermen har ikke like bra fargedybde som den va baserte og har heller ikke samme innsynsvinkel. En skjerm som er TN basert og uten DVI vil ikke kunne tilby den samme skarpheten som som en VA basert på DVI ;)

 

Men ellers liker jeg testen din ;)

Lenke til kommentar

må bare legge til at jeg fant en død pixel på samsungen.. typen har hatt skjermen siden mai, og så kommer jeg og "ødelegger" den "perfekte" skjermen hans.. :p

 

var egentlig ikke tenkt på som noen test, men heller en "veiledning" til billig og bra lcd kjøp.. :)

 

jeg kommer som sagt med bruker-erfaring etterhvert, når skjermen har blitt "innkjørt"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...