Gå til innhold

19" CRT skjerm med lite stråling...


Oly

Anbefalte innlegg

Har ingen stattistikk, men føler det.

Den er også litt mørkere enn Samsung 957p, noe som jeg foretrekker.

Skal du bruke skjermen til bilderedigering og har behov for at fargene stemmer perfekt overens med f.eks et ark, med virkeligheten så bør du uansett skjerm bruke et program som hjelper deg til å stille dette.

Har selv brukt et som guider deg igjennom.

f.eks det ber deg å stille på fargene helt til du ikke lenger ser den bakerste figuren osv.

 

Husker ikke hva det programmet heter, men hvis ønskelig så kan jeg finne det frem. Har det nemlig på en gamlere maskin.

Kan du finne det..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har vurdert å gå over til LCD nå, siden disse skjermene har begynt å bli så billige. Men da kommer det noen problemer frem som får meg til å bli usikker i det å investere i en LCD skjerm.

 

Når jeg spiller CS, spiller jeg i en lav oppløsning på 640x480. Synest denne oppløsningen er "ryddigest" å spille CS med.

 

Har også en Sega Master System Emulator, der jeg spiller i fullskjerm-modus i en oppløsning på 512x384 (Hvis jeg velger høyere oppløsninger enn denne, blir skjermbildet mindre).

 

Problemet er da at LCD skjermer sliter med å kjøre spill i andre oppløsninger enn den som er anbefalt, slik jeg har forstått det.

 

Det jeg håper på er at visst jeg venter litt, blir kanskje LCD skjermene til slutt så gode at etterslep i spill ikke blir synlige, og at de takler lavere oppløsninger uten å bli uklare å se på.

 

Da ville jeg sansynligvis gått for en LCD skjerm.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Må si at jeg har også opplevd svie i øyene og hodepine etter at jeg fikk meg en 19" Hansol 920D. Bilde på den var uklar i venstre hjønet, kontrast var så felt at hvit farge på HW.no side stakk i øyene, helt elendig skjerm. Nå er den solgt etter 5 dager i min eie.

 

Jeg sitter her på jobb med en Dell 19" og syns ikke den er mye bedre enn den 17" Targa jeg har hjemmt. Bildet er ikke skarpt nok.

 

Du Oly kan prøve denne skjerm.

 

Den er dy i Norge, men har du noen som reiser til Tyskland så kan du få den til nesten halvt pris. Norge - Tyskland.

 

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

Trur jeg heller vil kjøpe en LCD skjerm når de blir gode nok, for de er så lette å ta med seg og er så "snille" med øynene.

 

Spørsmålet er hvordan det er med oppløsningene på LCD skjermer, om det i senere tid har blitt forbedret støtte til å kjøre lavere oppløsninger på en slik skjerm.

 

Noen erfaringer om hvordan det er med de nyeste LCD skjermene, i forbindelse med å kjøre spill i lavere oppløsning enn den anbefalte oppløsningen? Jeg kjører jo som det står i mitt forrige inlegg i denne threaden CS i 640x480 og Sega Master System emulatoren (FreezeSMS) i 512x384 oppløsning.

Lenke til kommentar
På linken nedenfor er det en LCD eier som mener at LCD skjermer ikke er så gode til lavere oppløsninger enn den anbefalte, og at det da blir litt sånn "blur aktig".

 

Dette er også en nyere LCD skjerm, en 19 tommer.

Problemet er hovedsaklig på tekst og andre steder hvor bildet må være sylskarpt. Det er mye vanskligere å se problemet i et spill hvor bakken alikevel har forskjellige nyanser av brunt (som et eksempel).

 

Så uten å si hvor man ser problemet, blir det litt feil.

Lenke til kommentar

LCD skjermer behøver ikke nødvendigvis å være bedre for øynene i det hele tatt, sitter 8 timer om dagen foran en dyr 20" LCD skjerm fra Dell og den er rett og slett grusom mot øynene, man blir nesten svimmel (uansett instillinger),

 

Takke meg til herlige Hansol 17" 0.24dpi CRT på 100HZ, den er god for øynene. Men folk reagere jo uansett forskjellig på skjermer, så det er ikke noe fasitsvar.

Endret av neph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...