Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Legge data på en oldies gjennom Nullmodemkabel


Anbefalte innlegg

Har følgende:

 

1 stk pc uten floppydisk, men med cd/dvd brenner. XP-home

 

1 stk antikvitet av en bærebar Compaq Armada 4131T uten Nettverkskort og usb, og med tom HD, men med floppy og cd-rom.

 

Når jeg starter antikviteten opp får jeg den standard "ingen systemdiskett bla bla".

 

Ok jeg går inn i Bios der jeg treffer på Compaq Utilities. Der er den en option som heter "lag diagnosediskett". Kjører denne, men feiler hver gang.

 

Det går heller ikke å boote på cd-rommen!

 

____

 

Kjører så en Nullmodemkabel som jeg putter i com-1 porten til antikviteten og i lpt1-porten på pc'en.

 

Der slutter morroa.

 

Finnes det noe løsning slik at slipper å få laget en oppstartsdiskett for Compaqen? Dvs er det mulig å legge operativsystem/filer på bærbare uten å kjøre de gjennom cd-rom/floppydisk, men gjennom ltp/com portene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt probl var at jeg ikke hadde noen floppydrive å lage oppstartsdisketten på min pc, og heller ikke noen cd på bærvare som var registert i compaq Utilities

 

Ang kabling - på jordet igjen. Fant en stor klase med gamle kabler på loftet, og måtte bare prøve noe. Nå er kablingen riktig håper jeg. :dontgetit:

 

Før å være mer presis: Er det mulig å få access på en hd uten os?

Endret av Paralio
Lenke til kommentar

et annet alternativ er å kjøpe en sånn som dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=103373&cks=SER

og koble disken i laptopen til den stasjonære, koble fra de andre diskene i stasjonæren(så man er sikker på at man ikke fucker noe)

og booter med en win98 cd, formaterer og syser disken(sys c:)(husk å syse riktig disk) og legger inn win98 installasjonsfilene.

 

når du er ferdig med dette slenger du inn disken i laptopen igjen, og booter opp med den sysa disken, og starter win98 installasjon.

 

denne metoden funker og for win95 hvis det er det du skal ha på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...