Gå til innhold

Nytt MSI K8N NEO FSR Hovedkort... Skrur seg av?


dj_malo

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg et nytt MSI K8N NEO FSR Hovedkort sammen med en AMD 64 2800+... Det som skjer er at når jeg har skrudd på strømmen kjører alt helt fint. D-Bracketen viser ingen feil (alle lys er grønne) og alt er i sin skjønneste orden. Men... Etter en kort tid bare skrur alt seg av. Vifter alt sammen... Da fungerer det ikke å trykke på power on heller, selv om det er strøm på kortet... Da må jeg vente en liten stund før jeg klarer å slå det på igjen. Dette er veldig rart og irriterende. Jeg har testet GPU og ingen feil med den heller ikke med skjermkortet og RAMen. Jeg kommer inn i bios og alt sånt men etter en liten stund skrur den seg altså bare av.

 

Har noen opplevd det samme eller vet hva som kan være feil?

 

takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er deler fra Komplett.. har kjøpt en "Pakkeløsning" fra komplett. Ser ut til at de har endret pakken oxo. Har byttet ut MSI hovedkortet med et annet :no: Størmforsyningen min er helt ok den! Står at kortet krever 300W og jeg har GPU på 350W så. Den jeg bruker nå i dette øyeblikk sammen med mitt gamle hovedkort/CPU. Rare greier dette her!

Lenke til kommentar
Dette er deler fra Komplett.. har kjøpt en "Pakkeløsning" fra komplett. Ser ut til at de har endret pakken oxo. Har byttet ut MSI hovedkortet med et annet  Størmforsyningen min er helt ok den! Står at kortet krever 300W og jeg har GPU på 350W så. Den jeg bruker nå i dette øyeblikk sammen med mitt gamle hovedkort/CPU. Rare greier dette her! 

Hvilket hovedkort har de skiftet til? Har du mulighet for å prøve med en annen strømforsyning (PSU)?

 

Edit: Quotet feil post :thumbup:

Endret av Spirograf
Lenke til kommentar
Nå har de skiftet til EPoX EP-8KDA3J Moderkort för Socket 754 nForce3 250GB...

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300671&cks=SER

 

Jeg har ikke tilgang til en annen GPU nå for øyeblikket... Men er det ikke rart når GPUen helt kjøpt helt ny og når den virker med mitt gamle hovedkort at det kan være feil med den?

Jo det er det, men har du den nye strømforsyningen koblet til et gammelt hovedkort? Hvilket kabinett har du? Et grått standardkabinett av typen Avantech?

Lenke til kommentar

Ja akkurat nå har jeg det gamle hovedkortet mitt koblet til den nye GPUen ja. Jeg har et stygt Aopen kabinett men dette har nok ikkeno å gjøre med feilen min. GPUen er en Sweex PSU Gold DualFan CE 350W som jeg kjøpte for 2 dager siden...

Endret av dj_malo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg monterte akkurat et slikt HK i dag for svogeren min, og har akkurat samme problemet.....den ser tilsynelatende ut til å funke helt fint, men slår seg av etter ca 90 sek. uavhengig av hva jeg gjør....

 

jeg bil GAAAAAAAAAL :no::no::no:

 

får vel bare ta kontakt med komplett og returnere det......

Lenke til kommentar

just for the record: GPU er prosessoren på skjermkortet... CPU er prosessoren som du setter på hovedkortet, tror du blander dem.

 

over til problemet ditt..

hører du en alarm når pc'en slår seg av? hvis ikke; skjekk om høytaleren inni pc'en (den som gir fra set et kort pip når du slår på åc'en.) er plugget inn. denne høytaleren skal nemmelig pipe når pc'en møter en feil under oppstart..

 

får du opp noen feilmeldinger?

 

sjekk i BIOSen din hvor mange grader det står at pc'en skal slå seg av på.

 

hvis du ser at CPU vifta snurrer hele tiden under oppstart. (altså at ikke det er problemet) kan du prøve å slå av funksonen som gjør at pc'en slår seg av hvis cpu vifta ikke spinner. (dette var mitt problem på et Abit NF7-s kort)

 

 

starter windows å loade? windows er programert sånn at hvis det oppstår en feil under boot up skal den restarte (eventuelt gi blåskjerm, men da må sdu stille inn det i windows).

 

det letteste er jo å sende den inn til komplett da.. :)

Lenke til kommentar

joda, vifta og alt det der funker, cpu er ca 40 grader og MB noe lavere (altså ikke noe unormalt der) PC'en slår seg av uten noe forvarsel og uten noen alarm.

den slår seg av uavhengig av om den befinner seg i bios, booter W2k og starter Xp cd for installering.....returmeldig til komplett er sendt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...