chris_83 Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Fikk blue screen mitt i meldinga isted, så prøver igjen. Innstalerte Windows XP SP2, og Norton Antivirus 2005 på nytt i forgje uke. Problemer før innstallasjonen: - I Spill som (Sims 2, Tiger Woods 2005): Maskinen restarter seg, bilde henger seg, slik at jeg må restarte maskinen eller maskinen bare avslutter spillet. - Noen restarter i vanlig windows. Etter reinnstalleringen: - Samme problemer i Spill. - Blue screen (11 ganger siste uka.) - IE mye feil meldinger slik at det avsluttes. - Plutselig fant ikke maskinen den ene HD min, (heldigvis var ikke dette system disken) NB!! Har ikke prøvd å finne den, etter 4 restarter. Tok jeg ut IDE kabelen. 1. bluescreen melding: - ha10kx2k.sys 2. bluescreen melding: - win32k.sys 3. Har sikkert fått andre og men dette er de to siste. PS! Det er svi merke rundt 2-3 av hun pinnene på strøm socketen til HK. Men maskinen viser at det får gode strømtall fra PSU'n. Men det kan jo muligens være andre skader på maskinen. Vet ikke hvordan disse svi merkene har kommet dit. Merket det bare en dag, etter at maskinen gikk helt gal. (restartet seg hvert minutt). Trykket da inn Strøm socketen fra PSUn og, så var alt fint. Så Det kan hende at det har skjedd pga dårlig kontakt. (oppdaget svi merkene i Juni) Maskin oppsett: MSI K8T NEO FIS2R (Socket 754) AMD 64 3200+ Twinmos 512 Mb PC 3200 * 2 (1Gb) timing: 2.5 - 4 - 3 - 3 Sapphire Radeon 9600 XT 128 Mb Seagate 160 GB 8MB * 2 CNet nettverkskort SB Audidgy lydkort Enermax EG465 +3.3V - 35A Total Power 460W Endret 8. oktober 2004 av cgsimons
Vizla Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 (endret) *edit*Leste akuratt det siste du skrev... Hvis det hadde vært dårlig kontakt, skal pc'en ha vært max ustabil, og mest sannsynlig ikke startet opp i det hele tatt. Hvis det var så at du oppdaget svimerkene i Juni når pc'en din var max ustabil, så er det ikke noe å bry seg om.. da skal alt være "ok", selvom 12V kansje har fått et par arr på seg. Angående bluescreen osv, har du klokket systemet noe ? Endret 8. oktober 2004 av Vizla
sveing1 Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Avinst. NAV2005. NAV og SP2 er ikke bestandig helt "enige" med hverandre. Dette er en kjent bug med SP2.
dessessop Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Det er ikkje maskinen som blir for varm og derfor restarter når du spiller spill som krver litt ytelse?
chris_83 Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Skrevet 8. oktober 2004 Det med varmen har jeg ikke sjekket ut. Skal ta å sjekke det ut senere i dag. - Egentlig så er det ikke bare IE som avsluttes tilfeldig, også msn messenger, Mirc, og en del andre programmer
hallgeirl Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Kjør memtest86 for å sjekke RAM'en. Dette er en ganske vanlig grunn til BSODs. I tillegg kan du prøve å klokke ned CPU & RAM, for å sjekke om PC'en blir mer stabil av dette. Du bør også ta ut alle tilleggskort etc. som du ikke trenger for å få brukt PC'en, og se hvordan den funker da. Funker den fint etter du har gjort dette, er det antageligvis et eller annet kort som er problemet.
endrebjo Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Hadde samme problemene (unntatt svimerkene ) med et socket A system (nForce2-IGP) og TwinMos RAM, det eneste som trengtes var en BIOS flash. Men vær helt sikker på at sysytemet ditt er fjellstabilt før du begir deg ut på en flash, skru HTT ned til 100MHz, CPU/RAM ratio til 3/2, timings til 4-7-7-15, vDimm til 2,7V og skjekk at det er helt stabilt.
halnes1 Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Avinst. NAV2005. NAV og SP2 er ikke bestandig helt "enige" med hverandre. Dette er en kjent bug med SP2. Jeg har 2 maskiner med akkurat det samme på og den ene henger seg av og til. Og tror ikke det er NAV 2005 og SP2 som gjør det. Så kan det være dårlig HD eller noe.
chris_83 Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Skrevet 8. oktober 2004 har to stykk 160 ata seagate disker... Har hatt en følelse at det kan være noe galt med en av dem... Før reinnstaleringen forgje uke, flyttet jeg mye data mellom diskene... fikk da en følelse at dette trigget flere restarter en vanlig. Vil nå prøve: - memtest86 - teste ut komponenter. - Har tatt ut den ene hd alt, tydligvis ikke det som er problemet... Hvordan kan jeg teste systemdisken? Må jeg legge inn systemet på den andre HD?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå