Gå til innhold

Trenger Høykvalitets Headset


Anbefalte innlegg

Men har kjøpt så 3 headsett i prisklassen under 1000,- og er redd for at jeg kjøper enda en uten å være fornøyd :(

Da er det bedre å gi gass og kjøpe noe man vet er_bra_

 

Kloke ord!

 

Man får noe som varer lengre og låter bedre.

Enkelt og greit.

:)

 

Kunne ikke dy meg men:

 

Sennheiser HD595 koster vel rundt 1.500,-, og låter nok bedre enn HD595. Lyden vil føles mer åpen.

 

Det der er vel ikke kloke ord :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
' date='08/10/2004 : 15:01']
Men har kjøpt så 3 headsett i prisklassen under 1000,- og er redd for at jeg kjøper enda en uten å være fornøyd :(

Da er det bedre å gi gass og kjøpe noe man vet er_bra_

 

Kloke ord!

 

Man får noe som varer lengre og låter bedre.

Enkelt og greit.

:)

 

Kunne ikke dy meg men:

 

Sennheiser HD595 koster vel rundt 1.500,-, og låter nok bedre enn HD595. Lyden vil føles mer åpen.

 

Det der er vel ikke kloke ord :p

HAHA!!!

 

Dæggern....det har du HELT rett i! Ikke klokt i det hele tatt.

:p

 

....må editere litt....

Lenke til kommentar

så med andre ord så var det ikke noe dumt valg å kjøpe SHHD 280 PRO. Den er jo lukket og har en kraftig isolasjon, samtidig som lyden så og si kan tilsvare et åpent headset i samme prisklasse ?

 

Nei, jeg synes HD280 er en helt utmerket lukket hodetelefon, ihvertfall til prisen.

 

Det er klart at f.eks. Beyer DT660 låter bedre, men koster nesten 1.000,- mer. Og da skal man ha en kilde som kan utnytte denne.

 

Det er en del faktorer å ta med i beregningen, men når man først har kommet seg over tusenlappen, låter det stort sett bra og ting er solid bygd.

...det er selvfølgelig noen unntak, men de er heldigvis ganske få.

Lenke til kommentar

så med andre ord så var det ikke noe dumt valg å kjøpe SHHD 280 PRO. Den er jo lukket og har en kraftig isolasjon, samtidig som lyden så og si kan tilsvare et åpent headset i samme prisklasse ?

 

Nei, jeg synes HD280 er en helt utmerket lukket hodetelefon, ihvertfall til prisen.

 

Det er klart at f.eks. Beyer DT660 låter bedre, men koster nesten 1.000,- mer. Og da skal man ha en kilde som kan utnytte denne.

 

Det er en del faktorer å ta med i beregningen, men når man først har kommet seg over tusenlappen, låter det stort sett bra og ting er solid bygd.

...det er selvfølgelig noen unntak, men de er heldigvis ganske få.

ja, den er absolutt solid bygd ! Den lukkede konstruksjonen er det absolutt ingenting å si på :thumbup: Noe av det beste du får, det var en av hovedgrunnene til at jeg kjøpte denne. Lyden er jo fin nok det er ikke det.. Så jeg er fornøyd.. :yes:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Ok, da var det som jeg mistenkte. Phew....bra det da.  ;)

 

Både Beyeren og Sennheiseren er svært bra greier. Jeg holder en knapp på Beyeren, da. :)

 

Hva med Beyer DT234? Titta på det?

Bra pris, og faktisk veldig bra lyd.

Jo har kikka på den.(Beyer DT234)

Men har kjøpt så 3 headsett i prisklassen under 1000,- og er redd for at jeg kjøper enda en uten å være fornøyd :(

Da er det bedre å gi gass og kjøpe noe man vet er_bra_

 

Njaal

2917717[/snapback]

 

Prøv DT 234 (eller 231 som er samme. men uten mic). Jeg er ganske sikker på at du kommer til å velge et slikt sett og bruke mellomlegget på sjampis for å feire et godt valg :D

 

Har hatt mine DT231 :love: i godt og vel 5 år og kommer ikke til å skilles fra dem uten kamp :cool:

 

Stein :-)

Lenke til kommentar
så hva trenger jeg for å få brukt miccen på hmd280 da?

5447224[/snapback]

 

Micen på HMD280 er dynamisk, og den trenger derfor IKKE phantommating.

Likevel er jeg noe tvilende til at det holder å sette den i mic-inngangen på et X-fi-kort. Dynamiske mikrofoner genererer strøm kun med den energien den mottar gjennom luftvibrasjoner, og har derfor veldig svakt utgangsnivå i forhold til andre (kondensator-) mikrofoner.

Hvis inngangen ikke har nok gain (forsterkning), blir du nødt å kjøre mikrofonen gjennom en forforsterker, f.eks MIC100 fra Behringer, som er en av de billigste man får tak i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...